Skocz do zawartości

noiproks

Nowy
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Jaworzno
  • Auto
    Subaru XV 2018 2.0

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia noiproks

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

7

Reputacja

  1. Taki mały update. Na reflektorach LED są dwa pokrętła (mechaniczna regulacja, nie trzeba komputera podpinać) i można sobie odrobinę podnieść lub obniżyć. Na stację kontroli podjechałem, powiedziałem w czym mam problem i że proszę o podniesienie świateł w takim zakresie jaki są w stanie zaakceptować na przeglądzie i teraz mam zasięg umożliwiający bezpieczną jazdę nawet przy obciążeniu ;-)
  2. @keyman Dzięki za info. Na przegląd pojedziemy w 5 osób ;-) to powinno wystarczyć.
  3. Hej, jako, że XV kupiłem do jazdy bynajmniej nie miejskiej, ale na rower/narty/lekki teren, to bagaż, który czasami jest ze mną na pokładzie + ludzie, chociaż nie przekracza dopuszczalnej ładowności, jednak mocno obciąża zawieszenie (obniża samochód). Zaobserwowałem podczas takich podróży dość znaczący mankament świateł LED i systemu poziomowania. Podczas jazdy w ciemnościach po załadowaniu samochodu linia świateł kończy się mniej więcej po około dwóch paskach linii przerywanej autostradowej, co jak możecie sobie wyobrazić znacząco utrudnia jazdę i stwarza niebezpieczeństwo ponieważ światła LED mają to do siebie że nie pozostawiają nawet poświaty za linią zasięgu. Po rozładowaniu samochodu zasięg świateł wydłuża się znacząco. System poziomowania działa (widać na podjazdach i np naciśnięciu na hak), ale w tym wypadku cały samochód równomiernie jest dociążony. W serwisie sprawdzony poziom świateł i jest podobno idealnie z normą. Czy ma ktoś może jakiś pomysł jak skorygować system poziomowania lub wydłużyć zasięg LED, czy jest to możliwe? Uwierzcie jazda bez długich jest praktycznie wtedy niemożliwa (niebezpieczna).
  4. @Karas nie wiem czy jeszcze Ci się ta informacja przyda, ale ja u siebie wymieniłem Wittera na Westfalię. Wysokość haka niestety ciągle ta sama (po doładowaniu samochodu, za niska) ale platfroma rowerowa jest mocowana stabilniej na westfalli (być może przez lepsze (wyraźniejsze) frezowanie na kuli). Na witterze platfroma nie trzymała poziomu i przy większej dziurze potrafiła zmienić kąt (nieznacznie, ale na tyle wyraźnie przy obciążeniu samochodu, że mnie to irytowało i utrudniało np wjazd na prom). W przypadku pytań pisz na priv. Pozdrawiam,
  5. No właśnie, a u mnie chociaż regulację już czasami ustawiałem tak że ciężko było zapiąć zaczep to i tak po montażu bagażnik opadał (minimalnie, ale na długości bagażnika to już robi różnicę). Czekam na nową kulę i zobaczę co dalej zaproponują, jeżeli się nie poprawi sytuacja. Na razie dziękuję serdecznie za wszystkie odpowiedzi. prześlę zdjęcia po otrzymaniu nowej kuli.
  6. @sartek wrzucę na oryginalnej kuli jak ją dostanę z Wittera. na razie załączam na obecnej. Przy tej jest wszystko ok (no ale to nie jest do XV). https://photos.app.goo.gl/RcAw6XGxhiBbs4er5 jak widać na filmie, po zamontowaniu jeżeli obciążenie dołożysz do bagażnika to kąt nieznacznie się zmienia (tak jakby ta kula nie trzymała, podejrzewam że wytłoczenie w Westfalii jest nie bez powodu głębsze). Przy tej oryginalnej kuli która jest 5-7cm niżej niż ta na filmie i jeszcze dodatkowo odchylona do tyłu delikatnie, po zamontowaniu i obciążeniu, bagażnik jest skierowany do dołu. (był) bo może nową jak przyślą to będzie ok, ale mam wątpliwości. Dodam, że przy technicznej konsultacji w Taurusie (witter zarzyczył sobie analizy montażysty), jak mi testowo założyli mój bagażnik na inny hak (opel) to uchwyt na kuli ani drgnie. (ta operacja była w celu wykluczenia wady samego bagażnika rowerowego).
  7. @RobSot Serdeczne dzięki za zmierzenie! wygląda na to że wysokość jest taka sama w Westfalii (albo przynajmniej podobna). W tekim razie prawdopodobnie coś nie tak jest z moim hakiem (być może to podtoczenie ma duże znaczenie przypadku bagażnika rowerowego i w westfalli bagażnik trzyma poziom, a u mnie opada w kierunku gruntu). Ze zdjęcia nie wynika wyraźnie, ale wygląda na to że kula jest idealnie pionowo (w Witter ma odchylenie na zewnątrz niewielkie + to wytłoczenie jakieś takie marne w Witterze).
  8. Upewniałem się kilka razy w Westfalii (Witter jest w grupie Westfalia). Odleglość jest ok, na zdjęciu nie widać dobrze ponieważ perspektywa nie taka jak przy tej oryginalnej.
  9. Ta, którą dostałem, to na pewno nie jest do mojego wozu. Mam dostać nową dedykowaną (czyli taką samą jak miałem ale nową sztukę, żeby sprawdzić czy to nie jest problem jakiegoś błedu produkcyjnego). Jak dostanę to zrobię zdjęcia z założonym bagażnikiem rowerowym (no chyba że problem się rozwiąże i nowa kula będzie kąt trzymała bagażnika). Najchętniej zostawiłbym tę, która dostałem przez pomyłkę ponieważ jak zamontuję bagaznik to jest na przyzwoitej wysokości nawet jak jest obiciążony rowerami, ale homologacja wtedy nie jest prawilna (chociaż numery homologacji przynajmniej na samej kuli są te same).
  10. @Karas chętnie zrobię, tylko czekam na dostarczenie nowej kuli (reklamacja witter). Przez pomyłkę do mojego zgłoszenia reklamacyjnego wysłali mi kulę która jest na wysokości 47 (z innego samochodu prawdopodobnie). Co dziwnie wysokość 47cm tak jak wspominałem to jest standardowa wysokość haków które mają zamonotowane moi znajomi. Nikt na forum nie ma haka westfalia w xv II gen? będę wdzięczny za przesłanie wyników pomiaru. Być może problem leży po stronie samego haka witter (zauważyłem że podtoczenie pod kulą jest zdecydowanie mniejsze niż w westfalii i bagażnik rowerowy thule po zamontowaniu opada nieznacznie co zmniejsza kąt rampowy, ktory na końcu bagażnika znacząco zmniejsza odległość od gruntu. Poniżej pomyłkowo przesłana kula. a na drugim zdjęciu oryginalna. Dodam jeszcze, że wyraźnie na oryginalnej widać że kula odchyla się do tyłu, co powoduje opadanie bagażnika ku ziemi ;-) po zamontowaniu
  11. @house_1 Tak, oczywiście, że określa (tyle potrafię wyczytać z normy;-)), ale właśnie do swojego posta wkleiłem na jakiej podstawie określa (wytyczne na podstawie których homologacja jest przeprowadzana). I tam jest napisane, że owszem ma być 35-42 ale są również podane warunki (obciążenie) w jakich dokonuje się pomiaru. Uwierz mi, że jak usiądą u mnie dwie osoby o wadze 68kg każda +14kg bagażu to z moich 37cm zostaje naprawdę niewiele (a gdzie maksymalne dopuszczalne obciążenie?). Ponawiam prośbę do forumowiczów o pomiar haka westfalia (jeżeli ktoś z Was ma taki zamontowany). Chciałbym się upewnić, na jakiej wysokości jest Wesfalia przed podjęciem decyzji o zamianie haka. Przy obecnym stanie jak załduję 4 rowery na bagażnik (mieszczą się w masie dopuszczalnej i bagażnika i haka) to zostaje mi naprawdę niewiele przestrzeni między bagażnikiem a gruntem.
  12. Hej, mam nietypowe pytanie w kwestii haka. Czy ktoś kto ma Westfalię zamontowaną w XV II gen. (2018) mógłby zmierzyć odległość od gruntu do środka kuli i do samej góry kuli? Mam wrażenie, że homologacja haka przy XV poszła nie w tą stronę co trzeba. Mam hak Wittera (grupa westfalia) i jest dramatycznie nisko w porównaniu z samochodami znajomych (wygląda tak jakby pomiar do homologacji przeprowadzili bez obciązenia (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:42018X0862&from=EN) i po zapakowaniu rowerów oraz obciążeniu bagażnika samochodu + 2 osoby z tyłu, miałem problem wjechać na prom, tak nisko był bagażnik rowerowy (kąt rampowy jak w jakimś sportowym bolidzie a nie w Subaru XV). U znajomych (samochody grupa VW) hak w stanie spoczynku (bez obciążenia) jest na wysokości ok 47-50cm a u mnie 37 cm. Będę wdzięczny za pomiar wysokości haka Westfalia dedykowanego do XV II gen w celu porównania z moim Witterem (być może to jest specyfika Wittera tylko i zmienię wówczas na westfalię) Pozdrawiam, Piotr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...