Skocz do zawartości

Aqstyk

Użytkownik
  • Postów

    141
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Tychy
  • Auto
    StForek SK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Aqstyk

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

45

Reputacja

  1. A nie powinien wyskoczyć jakiś komunikat na desce?
  2. Panowie mam taką sprawę. Użytkuję od 2020 r. Forestera e-boxer. Mam przejechane nim już 74 000 km. Niedawno był na przeglądzie 75 tys. w autoryzowanym serwisie. Oprócz oleju były wymienione klocki i tarcze z przodu i klocki z tyłu, wymieniłem aku bo oryginalny już nie trzymał nawet po naładowaniu. Jakiś czas temu przy 60 tys. wymieniłem również oleje w skrzyni i dyferencjale wg zaleceń. Generalnie samochód sprawuje się bardzo dobrze. Jazda autostradami, czasami lekki offroad i jest pięknie. Historia z dzisiaj. Mialem trasę do Włoch 1200 km. 2/3 trasy super, ale… w pewnym momencie auto zaczęło zachowywać jak by zabrakło mu totalnie mocy. Jedziemy autostradą i za żadne skarby nie da się jechać szybciej niż 120 km/h. Silnik wyje prawie 6 tys. obrotów i koniec. Mega dziwna sprawa. Warunki były takie, że było ok 39 st. na zewnątrz (od dłuższego czasu), w aucie 4 osoby i bagaże (nie jakoś po dach, tylko do rolety). Nie zaświeciła się żadna kontrolka ani komunikat, bateria trakcyjna była w połowie naładowana, jedynie co zobaczyłem to temp. oleju była ok 122 st. Zjechaliśmy na parking, otworzyłem maskę, wszystko wyglądało i brzmiało ok, wyłączyłem go na 3 min i potem uruchomiłem i jechał już normalnie dalej. Macie jakieś pomysły? Ktoś się spotkał z czymś podobnym w tym silniku? Raz miałem taką sytuację na offroadzie, że zabrakło mu mocy, ale wtedy rozładowała się do zera bateria trakcyjna i wtedy silnik jest słaby. Nie wyje, ale też nie ma mocy. Dzisiaj bateria była w połowie naładowana…
  3. Sprawy ciąg dalszy: Na ten moment posiadam opony Bridgestone dueler hp sport. Takie mam od nowości z salonu. Nie mają wysokich parametrów jak patrzę (trzymanie na mokrej nawierzchni klasa C, głośność 71dB). Porównując je do Yokohama G015 to mają dokładnie takie same parametry więc nie powinien odczuć różnicy na minus w trzymaniu na mokrej nawierzchni ani w emitowanym hałasie. W terenie za to powinno być dużo lepiej. Byłem dzisiaj w jednym z lepszych zakładzie wulkanizatorkim (wg. opinii google w moim mieście:)) i panowie powiedzieli jednoznacznie: Czy to Michelin czy Goodyear bardzo szybko zużyją się w tym samochodzie. Bridgestony dlatego przetrwały wyprawy na Bałkanach ponieważ są twardsze od tamtych. Oni polecają albo Bridgestony albo sugerują, że faktycznie te Yokohamy będą dobre. Zimówki i tak mam jeszcze więc to nie problem. Bridgestone robi jeszcze takie dwa ciekawe modele: 1. Bridgestone H/T 684 II 2. Bridgestone H/T 689 i... inne modele Yokohamy: Yokohama Geolandar CV G058 i GEOLANDAR H/T G056
  4. Jeśli teraz jeździłem po Bałkanach na zwykłych oponach to te na pewno będą bardziej wytrzymałe. Tylko ten hałas... zimówki są faktycznie głośne dla mnie.
  5. Ktoś może ich używa i może się wypowiedzieć jak sprawują się na autostradzie i w mieście?
  6. Yokohamę Geolandar G015 to ciekawa opcja. Zimówki też mam na wykończeniu w sumie... to mi trochę namieszałeś https://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-geolandar-a-t-g015-225-60-r17-99-t-owl#425716668 hmmm:)))
  7. Nie jestem przekonany czy przy tak niewielkich jazdach w terenie ma to sens. Dotychczasowe nie były tragiczne i wjechałem gdzie chciałem. NIe szedł bym aż tak drastycznie.
  8. Cześć Wam Moje oryginalne Bridgestone Dueler HP Sport powoli się kończą. Szukam nowych opown do mojego Forestera. Generalnie 85-90% to trasy miejskie/autostrady pozostałe to lekki offroad po bałkanach, gdzie jest trochę kamieni, ale głównie szutr. Te Bridgestony nie były w takim lekkim terenie rewelacyjne, ale gdzie chciałem to wjechałem (może to kwestia napędu). Nie poniszczyły się też o tego podłoża. Mój rozmiar opon to 225/60 R17, indeks nośności dotychczasowych to 99. Na dzień dobry mam takie propozycje: 1. Michelin Primacy 4+ 2. Continental UltraContact 3. Bridgestone Turanza T005 4. Bridgestone Turanza 6 5. Goodyear EfficientGrip 2 SUV 6. Vredestein Ultrac 7. Yokohama BluEarth-XT AE61 Czy ktoś z Was używa lub używał powyższe modele i może coś więcej napisać, np. które zdecydowanie nie a które ok? Dzięki za wszelkie sugestie. Przy takich proporcjach nie chcę się pakować w opony AT ponieważ są dość głośne a 10-15% to naprawdę mało jazdy w terenie.
  9. Jak tam odpalają wam e-boxery w takie mrozy? Mój po 3 latach... ciężko już ma. Miesiąc temu ładowałem akumulator.
  10. Hej potrzebuję zakupić kompaktowy ręczny podnośnik do wymiany opony w moim Subaru Forester e-boxer. Standardowy jest za niski. Macie coś sprawdzonego co daje radę jak bym na trasie złapał lacia? Nie mówię o wymianie pod domem gdzie mogę coś podłożyć. Jakiś model który nie będzie za wielki i nie zajmie pół bagażnika. pozdrawiam ciepło:)
  11. Spróbuj w trybie terenowym. Bateria ładuje się wtedy w każdym momencie jak może.
  12. Obniżone tylko podczas jazdy w terenie? Do jakich wartości?
  13. Oooo szacun. Ja też po Bośni w tym roku pomykałem. Co prawda nie mam opon AT, ale i tak mój Forester dobrze sobie radził. Piękny kraj a miejsc do jeżdżenia mnóstwo. Lukomir - zaliczony, Orlovačko jezero / Zelengora - zaliczone, Wodospad Skakavac (koło Sarajewa) - zaliczony dojazd do szlabanu (parking jest na końcu asfaltu a można jechać dalej autem - fajna droga szutrowa). Powiedz mi jak Ci się sprawdzają te opony AT? Widzę, że spalanie w normie a jak z hałasem na autostradach? Jak z przyczepnością na mokrej nawierzchni? Fakt jak się skończy akumulator e-boxerowy to słabnie (muszę sprawdzić to ograniczenie do 2 tys. RPM), ale jak jedziesz w trybie terenowym to wykorzystuje każdą możliwość żeby go podładować. PS. W Chorwacji pojechaliśmy do Velebitu i była fajna trasa w bok... ale moje opony letnie się poddały więc odpuściłem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...