Tutaj można zobaczyć co się dzieje jak CVT przestaje poprawnie przenosić napęd. Jeżeli dobrze widzę to przebieg był ~54 k mil. Samochód służy do turystyki poza terenem utwardzonym. Człowiek ma szczęście że w USA jest 10 lat gwarancji lub 100 k mil. Słusznie w którymś momencie mówi, że FA20DIT mam wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika (powiedzmy 2000) więc przeniesienie napędu musi trochę popracować. : ) Dobrze trzeba się zastanowić czy 'butować' spod świateł jak układ jest zimny.
Pod filmem jest napisane: "Jedną rzeczą, której nie omawiam, jest to, że w tych CVT znajduje się filtr. Metalowy pasek / łańcuch w końcu się zużywa, a ten filtr jest przeznaczony do wyłapywania tych metalowych opiłków (za pośrednictwem magnesu). Ten filtr ma „ograniczenie”, więc im częściej wymieniasz płyny do CVT, tym bardziej usuniesz małe opiłki metalu." <- przetłumaczone google translate.
Filtr w TR580 wygląda jak na tym filmie i rzeczywiście jest tam magnes. Numery części są tutaj wraz z cenami w NZ$. Chiński zestaw wariator z łańcuchem to koszt ~1200 NZ$
Dla zainteresowanych na tym filmie jest rozbierana TR690. Jeżeli dobrze zrozumiałem to przebieg 100 k mil objawy - ślizga się. Zalecenia serwisowe dla użytkowników na Alasce. Myślę, że aż tak hardkorowo w Polsce Ludowej nie jest.
A na marginesie ten gość który rozbiera TR690 ma zamknięte oczy. ; )