Skocz do zawartości

Janina

Nowy
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Malbork
  • Auto
    Forester XT MY14

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Janina

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

3

Reputacja

  1. Pewnie. Pytanie jak wyglądają statystki. Ile jest przypadków na 100, 1000 czy 10000 pojazdów nadmiernie (przedwcześnie) zużytego kosza sprzęgłowego? Możliwe, że 100% ale jak nie ma problemów to mało kto naprawia. Gdyby, podobnie jak w USA była gwarancja na skrzynię 150 kkm nikt lub mało kto by o tym myślał. Rzeczywistość niestety jest taka, że Europa jest marginalnym rynkiem dla Subaru - może bez Szwajcarii - i martwimy się sami bez wsparcia producenta. Dotkliwe szczególnie, bo relacja cen samochodów do zarobków jest miażdżąco okrutna. Ale, ale. Zawsze można puścić do ludzi jak spać trudno.
  2. Czyli tarcze sprzęgłowe wgryzły się w kosz. Przynajmniej tak wynika z rysunku. Pytanie jak mocno auto było 'pałowane'? Charakter napędu raczej zachęca. : )
  3. Moje chłopskie rozumienie jest zbieżne z tym co piszesz. Dotyczy jednak tylko pracy skrzyni CVT, bo samochód przyspiesza a obroty silnika są powiedzmy na poziomie 2000. Jeżeli pedał przyspieszenia pozostanie na ty samym poziomie to osiągniemy powiedzmy 90 km/h a obroty się nie zmienią. Tego potencjalnego zużycia mój chłopski rozum nie ogrania.
  4. Przeczytałem artykuł, niewiele wyjaśnia i nie ma żadnego opisu dotyczącego eksploatacji poza wymianą oleju. Pytanie pozostaje bez odpowiedzi.
  5. Pamiętajcie też, że hak ma określony maksymalny nacisk na kulę wyrażoną w kg. Jest to suma masy platformy i tego co na niej. Przed montażem warto wziąć to pod uwagę i wybrać taki hak, który będzie spełniał oczekiwania.
  6. Nie mam pojęcia czy wszystkie modele przed liftem mają ksenony ale z nimi snop światła jest wystarczający. Naprawdę nie ma się czego czepiać. Zgadzam się w zupełności z opiniami przedmówców. Podczas przeglądu sprawdziłem światła z diagnostą, ustawione są zgodnie ze sztuką. Przed Foresterem miałem auto z ksenonami + soczewki i snop światła ładniej się rozkładał ale zasięg był bardzo podobny. Przed liftem słabym punktem są światła przeciwmgłowe w roli dziennych zamiast świecących obrysówek w kloszach - lipa. No i jeszcze brak możliwości domykania szyb z pilota mam wersję wyposażenia Comfort - ale jaki to komfort kiedy muszę pamiętać aby je domknąć nim wyciągnę kluczyk ze stacyjki. Choć nie wiem czy po lifcie są i czy taka opcja jest dostępna? Podobna historia jest z siedzeniami, naczytałem się że krótkie siedzisko. Mierzę 182 cm i nie mam z tym żadnego problemu. Poza tym wielkość zbiornika nie pozwala przy jeździe autostradowej zrobić zbyt dużej ilości kilometrów to i rozprostować kości można na stacji paliw. ; ) O komforcie zawieszenia się nie wypowiem, uznałem że ten typ tak ma. Moje pierwsze wrażenia były 'wóz drabiniasty', potem się przyzwyczaiłem. Niestety żaden resorak nie daje komfortu zawieszenia hydro-pneumatycznego a takim autem jeździłem przed Subaru.
  7. Janina

    CVT - awarie

    Tutaj można zobaczyć co się dzieje jak CVT przestaje poprawnie przenosić napęd. Jeżeli dobrze widzę to przebieg był ~54 k mil. Samochód służy do turystyki poza terenem utwardzonym. Człowiek ma szczęście że w USA jest 10 lat gwarancji lub 100 k mil. Słusznie w którymś momencie mówi, że FA20DIT mam wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika (powiedzmy 2000) więc przeniesienie napędu musi trochę popracować. : ) Dobrze trzeba się zastanowić czy 'butować' spod świateł jak układ jest zimny. Pod filmem jest napisane: "Jedną rzeczą, której nie omawiam, jest to, że w tych CVT znajduje się filtr. Metalowy pasek / łańcuch w końcu się zużywa, a ten filtr jest przeznaczony do wyłapywania tych metalowych opiłków (za pośrednictwem magnesu). Ten filtr ma „ograniczenie”, więc im częściej wymieniasz płyny do CVT, tym bardziej usuniesz małe opiłki metalu." <- przetłumaczone google translate. Filtr w TR580 wygląda jak na tym filmie i rzeczywiście jest tam magnes. Numery części są tutaj wraz z cenami w NZ$. Chiński zestaw wariator z łańcuchem to koszt ~1200 NZ$ Dla zainteresowanych na tym filmie jest rozbierana TR690. Jeżeli dobrze zrozumiałem to przebieg 100 k mil objawy - ślizga się. Zalecenia serwisowe dla użytkowników na Alasce. Myślę, że aż tak hardkorowo w Polsce Ludowej nie jest. A na marginesie ten gość który rozbiera TR690 ma zamknięte oczy. ; )
  8. Cześć. Subaru, mój pierwszy japoński samochód w życiu. : ) Czas pokaże czy to dobry wybór. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...