Skocz do zawartości

Spinifex

Nowy
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    okolice Rzeszowa
  • Auto
    Forester SF5 by Pustynia Garage

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Spinifex

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

22

Reputacja

  1. Według serwisówki 0,3mm od nita do powierzchni ciernej to limit. odkop roku XDDDD
  2. Z tego co udało mi się znaleźć ta cyfra "1" i "2" oznacza rok produkcji
  3. odkopię nieco temat, w moim s-turbo mam właśnie ty755vn2ab, z tego co się udało mi dowiedzieć to z końcówką 2AA to jest identyczna skrzynia co do przełożeń, tylko bez pompy oleju.
  4. Siadła, widziałem że jest nieco "płytsza" i wyszło blisko skrzyni, ale bez większego problemu się dała przykręcić a poduszki pod silnik są też nieco "mniejsze". Mam nadzieję, że posłużą, bo za 2-3 miesiące nie będzie mi się chciało znów ich zmieniać XD
  5. Doobry wieczór! Rano zainspirowany do dalszych prac, postanowiłem zaraz po kursie wziąć się za robote! Tym oto sposobem dolne mocowania silnika zostały wymienione na nowe (prawa strona pod silnikiem sprawiała trochę problemów, ale się udało). Dwie pod silnik (MADE IN PRC ), skrzynia ori wzmacniana. Prawdopodobnie nastał czas na zamówienie "nowej" skrzyni biegów do tego małego potworka, bo wsteczny niestety lubi wyskoczyć Poniżej kilka zdjęć z prac
  6. Przez półtora roku posiadania, wszelkiego rodzaju części do tego dziada kosztowały mnie dwukrotność zakupu pojazdu. Na dzień dzisiejszy cała przygoda z subaru kosztowała mnie jakieś 27 tyś zł. Co do opon i rozbitego boku, racja, ból ogromny, ale cóż poradzić. Zdarza się... naprawimy! Teraz w planach wymiana mocowań silnika i skrzyni, części już czekają, tylko ostatnio czasu brak...
  7. Dziękuję, miło mi to słyszeć. No i nadszedł taki czas, że trochę mi się zrobiło za głośno od tego bulgotu, więc zakupiłem dodatkowy tłumik środkowy (przelotowy). W nadziei że to coś poprawi Niestety dołożenie tłumika nic nie dało, bo jak się okazało, końcowy był już totalnie zdewastowany od środka. Podobno ORI HKS, jednakże nie chce mi się trochę w to wierzyć. Rozciąłem go, wsadziłem trochę zwężenie, nowe wypełnienie wełną i druciane myjaczki na perfor. Spaw i zrobiło się wewnątrz o wiele przyjemniej, ale nadal INCOGNITO nie da się zajechać nigdzie XD Może to oryginalne spawy nie są, ale kosztują mnie jedynie trochę czasu i chęci. W międzyczasie mod na "siłownik" maski.... oczywiście 100% custom by Pustynia Garage. Podoba mi się wizja zglebionego Forestera, ładnie to się prezentuje na zdjęciach. Postanowiłem kupić komplet amorków z imprezy WRX. Niestety nie zaklepałem rantów i jedyne co z tego wyszło to pocięte opony (nówki). Irytacja narosła, sprzedałem amorki, postawiłem go jak fabryka chciała, z tym, że na ULTRA SR. Niestety zimowe igraszki, podczas których uszkodziłem dyfer, przyniosły żniwo... Środkowy dyfer wyzionął ducha. Posypały się podkładki, po dłuższej trasie, manewrowanie na parkingu było niemożliwe, a miałem taki czas, że tygodniowo robił wóz 1000km. Mechanizm do regeneracji (przy okazji również wzmocnienia spięcia), no i łożysko w dupce do wymiany, ponieważ elementy które pływały w skrzyni, narobiły burdelu.... Odkąd go kupiłem, był problem z szyberachem... otwierał się, ale dostawał zwarcia i nie dało się go zamknąć. Od niedawna również przestał się podnosić jedną stroną. Oczywiście rozbieramy i sprawdzamy co poszło nie tak... Uszkodzony plastik przekazujący siłę z silnika na prowadnice (taki popychacz). Klejenie nic nie dało, więc kawałek blaszki, spaw, spaw na sztywno do wózka szyberdachu (po majstrowemu). Teraz szyberdach śmiga aż miło Przy okazji, pranie podsufitki.... Macie tu trochę zdjęć :3 C.D.N.!
  8. Miałem mały problem na początku z sondą EGT, ale jak chiński przyjaciel wysłał nową (kompletnie za free), od tego momentu, całkiem ładnie wszystko pracuje. W sumie to wykorzystuje jego może 10% możliwości, przez to że nie mam podpiętych sygnałów prędkości, obrotów, poziomu paliwa. Po podłączeniu tych sygnałów, komputer oblicza spalanie, przyspieszenie, czas do 100, czas do 60, no i wiele innych takich głupotek. Można mu zaprogramować, aby diodami pokazywał kiedy zmieniać biegi. Za tą cenę (rok temu 500zł na ali), to chyba najlepsza opcja.
  9. Dawno zamówione spoilery w końcu dotarły i można było zamontować (przez jakiś czas jedynie w podkładzie) Wiem że Pani z kalendarza zawsze jest główną atrakcją na warsztacie :3 Pewnego wieczora, jak tak sobie usiadłem w garażu przy aucie i złapałem za tylne nadkole, okazało się że dokładeczka (półksiężyc) został mi w rękach. Smutek i rozczarowanie. Znów pora na rzeźbę! Prawa strona zdecydowanie lepiej się trzymała, ale ją też już chrupało! A skoro i tak na lakierowanie się zanosi, to polecimy wszystkie niezbędne elementy! Tym oto sposobem lakier dostały: -obie nakładki na progi -tylne ćwiartki -oba zderzaki (przód + tył) -spoiler -klapa bagażnika -półksiężyce (dokładki nadkoli) a tutaj troszkę efektów! niestety bez mid-spoilera, bo podczas lakierowania doszło do tragedii i zabrakło lakieru Niedługo po tym, doszło do tragedii i prawa strona, niestety ale znów wymaga lekkich napraw lakierniczych. Przez lód pod śniegiem, ściągnęło mnie na metalowe ogrodzenie, dobrze że prędkość była nieznaczna... Czego efektem nie tylko była uszkodzona karoseria, ale również tylny dyferencjał nawet dentysta tych ząbków już nie naprawi, trzeba kupić nowy-stary... Przy okazji wymiany dyfra, wymieniłem WSZYSTKIE gumy tylnego zawieszenia na ori STI (ponoć wzmacniane), Forek dostał też nowe przednie łączniki stabilizatora, sami zobaczcie na zdjęciach poniżej, w jakim stanie były stare... Nowy pacjent wyglądał tragicznie, ale wewnątrz nie było się do czego przyczepić! C.D.N.
  10. Jeden dzień na spisanie takiego kawałka historii - niemożliwe. Startujemy z dalszą opowieścią Tu jeszcze zdjęcie zestawu hamulców (przed regeneracją) oraz wspomniany większy IC A do takich hamulców, to była konieczność montażu odpowiednich dystansów, aby nic nie wadziło, a koło ładnie zlicowało się z nadwoziem. Po drodze, zaczęło wewnątrz śmierdzieć paliwem podczas jazdy, więc poszukiwania wycieku. Okazało się że pod kolektorem ssącym cieknie na wężyku łączącym prawą i lewą listwę paliwową. No i znów się zaczęła robota! Przy okazji pracy, przy dolocie, wleciał wiekszy IC oraz rzeźbiona kierownica powietrza i elegancko pomalowana na czarno. Gdzieś w międzyczasie, zamontowałem rozpórkę tylnych kielichów, komputer wskazujący parametry pracy silnika DEFI Advanced (oczywiście od naszych skośnookich przyjaciół) i "kanapkę" pod filtr oleju (tak wiem, nie jest to zalecane miejsce do pomiaru cisnienia i temp oleju., ale doszedłem do wniosku, że lepiej mieć jakikolwiek pogląd na sytuację, niż jeździć bez) Zmieniłem tylny stabilizator na grubszy (był 15mm, jest 20mm) Przed zakupem oczywiście naczytałem się o gnijących kielichach. Sprzedawdca zapewniał, że dzwony! Przeżyją apokalipse zombie! Zaufałem na słowo, pomyślałem, że przecież nie będę mu przed domem rozbierał pół auta, żeby zajrzeć, a nie wiedziałem jak z zewnątrz je zweryfikować. Nie dawało mi to spokoju, rozebrałem tył auta i się przeraziłem - spójrzcie sami! Postanowiłem własnymi siłami to naprawić, a efekty poniżej A skoro już odnowione, rozebrane, zabezpieczone przed korozją, czemu by tego nie wygłuszyć (?!) Poleciały maty i pianka Pacjent uratowany! Chociaż na chwilę, bo niestety czas nie oszczędza nikogo oraz niczego C.D.N....
  11. Od tamtego momentu rozpoczęła się przygoda, w którą postaram się was zabrać, wspominając minione półtorej roku, wraz z zdjęciami i opisami co w trawie piszczało! Niedługo po zakupie, bo jeszcze z Kielc nie zdążyłem wrócić do Rzeszowa, a już dał o sobie znać nieszczęsny Hill Holder. Zawór pod maską odpowiadający za jego odblokowanie w momencie puszczenia sprzęgła, zacinał się, przez co nie można było ruszyć, ciągle hamulce trzymały. Oczywiście na początku o tym nie wiedziałem i było sporo stresu... Ale udało się dotrzeć do domu, dokonać rozeznania i skutecznie dezaktywować ten system (mam zamiar kiedyś go reanimować, ale wiąże się to z poważniejszym serwisem na układzie hamulcowym) Forester oczywiście wyposażony w instalacje LPG, zamontowaną przez poprzedniego, młodego właściciela, dzięki czemu przemierzanie nim wielu kilometrów nie wiąże się z totalnym spłukaniem budżetu. Pierwsza i moim zdaniem niezbędna modyfikacja w tym wozie, to było przyciemnienie szyb z tyłu, efekt na zdjęciach. Dodatkowo samochód wymagał kilku pilnych napraw jak wymiana osłony drążka kierowniczego - stara była uszkodzona. Również seryjny IC był już mocno zmęczony, widać że ktoś wielokrotnie się z nim siłował przy demontażu. Po tym zacząłem grzebać w teczce dokumentów, którą otrzymałem z samochodem, no i okazało się że rozrząd, świece, zawory, już bardzo dawno nie były serwisowane. Doszło do dużego serwisu. Po rozrządzie przyszedł czas na zwiększenie efektywności hamulców. Wleciał zestaw z WRX, po pełnej regeneracji i malowaniu, z przewodami w stalowym oplocie oraz większy IC (WRX).
  12. Cześć! Chciałbym dziś wam zaprezentować mojego Forestera. Przygoda z Subaru dla mnie zaczęła się jeszcze na długo przed zakupem pierwszego samochodu tej marki, a mianowicie w kultowej grze Collin McRae 2.0. Już za dzieciaka czułem jakąś chemię do marki spod znaku gwiazd. Później człowiek ukończył te 18 lat, zdał prawko i zaczęły się marzenia o Subaru. Jednakże dużo czytałem, dużo szukałem, wiele egzemplarzy obejrzałem i finalnie moja przygoda rozpoczęła się z innymi markami (ale nadal z kraju kwitnącej wiśni). W końcu w maju 2020 roku zakupiłem czarnego Forestera, z jego historii wiedziałem tyle, że początkowo był to samochód służbowy w salonie samochodowym, następnie odkupił go dziadek, użytkował ponad 12 lat, a potem trafił do młodego kierowcy, u którego spędził rok. Tu może lekka metryka pojazdu: Subaru Forester SF Rok produkcji: 2002 Kod silnika: EJ205NWWBB Kod skrzyni biegów: TY755VN2AB Lista modyfikacji: - Hamulce Impreza WRX - IC WRX + Blow-off - tylny stabilizator 20mm - customowa kierownica powietrza na IC - rozpórka kielichów tył - pakiet a'La STI (kurnik + spoiler + mid spoiler) - przyciemnienie szyb - usunięcie wszystkich oznaczeń tylnej klapy, wycieraczki, zamka i spryskiwacza - lampy przeciwmgielne tylne przeniesione z zderzaka do lamp klapy bagażnika - usunięcie spryskiwaczy przednich reflektorów Zapraszam również na profil Instagrama: @pustynia.garage Tak pojazd prezentował się w momencie kiedy go nabyłem, poza wydechem, totalna seria
  13. Spinifex

    Płytki zaworowe

    i jakieś efekty zapytania w aso? cenowo mógłbyś napisać jak wyszło
×
×
  • Dodaj nową pozycję...