Skocz do zawartości

Antuan

Nowy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    wielkopolska
  • Auto
    Subaru Outback diesel 2013

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Antuan

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

2

Reputacja

  1. "Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie" :ppp Pozdrawiam
  2. Hej ir3n3usz. Dzięki wielkie za sprawdzenie. Wygląda na to, że tak to jest z tym turbo - zawsze występuje pewne opóźnienie w stosunku do sterownika. Tyle tylko, że myślałem, że sterownik już uwzględnia to opóźnienie. ASO Subaru, z którego korzystałem w zeszłym roku, również uważało to za problem, gdyż przedstawili mi podobny wykres po diagnostyce i stwierdzili, że turbina jest uszkodzona i trzeba wymienić na nową. Wtryski również zdiagnozowali, że nadają się do wymiany. Cena naprawy : 13-14 tys. PLN Tymczasem pojeżdziłem trochę z Archoilem, a tydzień temu wyłączyłem programowo i zatkałem EGR i odpukać, ale wygląda to bardzo obiecująco. Sadza póki co przestała wzrastać lawinowo. Nawet jak na trasie wzrośnie o kilkanaście procent ( ze względu na większe obciążenie silnika czujnik różnicowy ciśnienia w DPF pokazuje większą wartość) to po spokojnej jeździe po mieście poziom sadzy zaczyna spadać. Mam wielką nadzieję, że teraz już bedzie ok i zacznę si cieszyć z posiadania Subaru Dodam, że przebieg auta to 153k km.
  3. Ja płaciłem trochę ponad 800 PLN pod Poznaniem. Dodam, że w firmie, która zajmuje się wyłącznie tym.
  4. Olej Motul 8100 X-Clean+ 5W30 klasy C3 więc to raczej nie olej winny. Wracając do moich wykresów ciśnienia powietrza - czy ktoś jest w stanie potwierdzić, że te linie (odczyt i target) powinny się bardziej pokrywać czy to jest standardowa "turbo dziura"? z góry dzięki za wszyskie odpowiedzi
  5. Cześć, Historię Ketivva czytałem już dawno temu. Właśnie się zastanawiałem nad wymianą czujnika różnicowego ciśnienia spalin w DPF, ale mechanicy z któymi rozmawiałem twierdzą, że "to sie nie psuje" :| Sprawdzę jeszcze ten regulator ciśnienia paliwa, aczkolwiek nie zauważyłemm problemów z dynamiką przyspieszania.
  6. Koledzy Jako, że jest to mój pierwszy post, chciabym się najpierw przywitać na tym zacnym forum. Od półtora roku jestem posiadaczem Subaru Outback diesel, rocznik 2013. Niestety radość z wymarzonego auta szybko ustąpiła frustracji. Jakiż był powód? A jakże by inaczej – nieustanne zapychanie się filtra DPF i walka z rozrzedzeniem oleju. Oszczędzę Wam jednak czytania moich perypetii wartsztatowych i napiszę krótko co zostało sprawdzone / zrobione: - wymiana przepływomierza w ASO - regeneracja filtra DPF – metodą wodną - czyszczenie wtrysków (w ASO a potem Archoil) - sprawdzenie EGR – OK - oględziny turbiny – OK (brak okopcenia, wycieku oleju, bicia bocznego i wzdłużnego) - sprawdzenie szczelność dolotu – OK Niestety ilość sadzy w dalszym ciągu rośnie przy każdym dodaniu gazu. Skutkuje to wypalaniem filtra raz na 80-200 km w zależności od użytkowania (miasto / trasa). Jedynie podczas jazdy na autostradzie ilość sadzy się stabilizuje i nawet trochę spada. Piszę to wszystko nie żeby ponarzekać i sobie ulżyć, lecz chciałem się poradzić, gdyż mam kolejny trop. Za pomcą gniazda OBD i aplikacji CarScanner zrobiłem diagnostykę w czasie jazdy na rozgrzanym silniku i zauważyłem, że w trakcie przyspieszania ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym (MAP sensor) nie pokrywa się z ciśnieniem żądanym przez komputer. Na wykresie wygląda to tak, jakby turbina spóźniała się z podawaniem odpowiedniego ciśnienia powietrza do dolotu. Zresztą oceńcie sami na poniższych wykresach (te skoki to jest ciśnienie powietrza podczas dodawania gazu - przyspieszenia): Niestety nie jestem ekspertem i nie potrafię ocenić czy takie zachowanie jest prawidłowe czy jednak problem występuje. Czy to możliwe, że turbina rozpędza się z opóźnieniem i w rezultacie do komory spalania dostaje się za mało powietrza, co z kolei prowadzi do niecałkowitego spalania paliwa i wytworzenia dodatkowej ilości sadzy? A może mogąbyć inne przyczyny takiego zachowania? Z góry dziękuję za wszelką pomoc !
×
×
  • Dodaj nową pozycję...