Skocz do zawartości

Subaraczek Legacek

Nowy
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O Subaraczek Legacek

  • Urodziny 06.12.1966

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Podhale
  • Auto
    Subaru Legacy 2,0 165KM 2006r.

Ostatnie wizyty

1118 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Subaraczek Legacek

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

1

Reputacja

  1. Tak, jest dostępny. Sprowadzam je niemal systematycznie, bo co chwilę są na niego chętni. Mogę też zamontować lub doradzić w montażu.
  2. Widzę, że mamy identyczne fury. Koszt to 586 zł plus przesyłka. Ja na takim samym ustrojstwie jeżdżę od wczesnej wiosny. Na początku powtykałem przewody do wtyczek i nic nie demontowałem. Później gdzieś po miesiącu zrobiłem instalację jak należy, natomiast zbędne bebechy zdemontowałem dopiero w lecie. Zapomniałem o wku.... kontrolkach, które z początku jeździłem kasować do mechanika a że zapalały się coraz częściej kupiłem interfejs na necie i robiłem to sam. Denerwowało mnie, że musiałem to nieraz i dwa razy dziennie kasować. Teraz mam święty spokój. Otwory w głowicach zaślepiłem dorobioną blachą nierdzewną 2 mm. Szkoda, że jesteś z drugiej strony Polski, bo mam już wprawę w podłączaniu - podłączyłem ich chyba z 10 i teraz trwa to poniżej pół godziny. Wystarczą lutownica i cyna, koszulki termokurczliwe, szybkozłączka i trytytki. Do instrukcji którą przetłumaczyłem dopisałem swoje uwagi do montażu żeby było prościej i łatwiej, bo niektórzy też mieli problemy jak ja na początku i musiałem im tłumaczyć. Jeżeli jesteś poważnie zainteresowany, mogę Ci dać gwarancję rozruchową na miesiąc. Jestem pewny że u Ciebie też będzie działało bo mamy takie same silniki a kolejne emulatory zamawiam takie same jak do swojego. Niektórzy brali do innych modeli z innymi silnikami i też u nich działa OK.
  3. Dzień dobry! Mam do odsprzedania emulator zastępujący obwód powietrza wtórnego do Subaru. Emulator nowy, nieużywany. Dokumentacja w j. angielskim, przetłumaczona na polski, oraz moje uwagi i doświadczenia nabyte przy podłączaniu. Sam na takim samym jeżdżę od wiosny i wszystko jest OK, kontrolka ani raz nie zaświeciła. Jeżeli będzie ktoś chętny na zakup to proszę o info na priv, w przeciwnym razie w przyszłym tygodniu wystawię na Allegro.
  4. Tak na szybkiego. Podłączam zamiast pompy i zaworu z 5 kabelkami. On tuninguje japońskie wozy i po rozmowie mogę powiedzieć, że jest oblatany jak diabli. Nawet kolory kabli zna na pamięć. Dzwoniłem do niego w sprawie gazu, który mi się wyłącza na wysokich obrotach i piszczy jakiś brzęczyk jak diabli. Na początek mam wymienić oba filtry gazowe. Jak nie przejdzie - mam znów zadzwonić. Przy okazji spytałem o pracę powietrza wtórnego. Notowałem w czasie rozmowy, ale nie wiem czy nie pokręciłem czegoś. I tak: przy temperaturze silnika poniżej 20 st (wg ich norm, a u nas mogą być inne) włącza się obwód powietrza. Przez otwarte zawory w fazie rozgrzewania silnika przez 90 sekund wdmuchiwane jest powietrze, które powoduje wzrost temperatury na katalizatorze i dopalanie nadwyżki paliwa. Spaliny są lepsze. To odbierają sondy lambda i niżej coś tam wskazują porównując z tym, co mają zapisane w jakiejś mapie. Jak jest zbyt duża różnica to obwód powietrza zostaje wyłączony, zaświecają się kontrolki: awaria silnika i miga tempomat. Przy dłuższej jeździe z niesprawnym układem powietrza może dojść do jakiś tam zapisów adaptacyjnych skutkujących utratą mocy i problemami z zapaleniem silnika. Zrobione to jest dla spełnienia norm czystości spalin. Trochę mnie to zastanawia, bo w innych wozach nie miałam takiego powietrza. Może były jakieś inne rozwiązania. Nie wiem.
  5. Na razie instrukcję podłączenia masz w załączniku. Fotki zrobię, ale jak będę miał chwilę - teraz przedświąteczny młyn :(
  6. Też mi się tak wydawało na początku. Jednak jakby tak było to pewnie wszędzie było by pełno emulatorów, ja jednak nigdzie nie mogłem znaleźć. Ani Allegro, ebay czy aliexpress - ani słowa w tej materii. Przeglądałem różne fora - nic, ani na Subaru ani na innych markach. Znajomi mechanicy też nic o tym nie słyszeli. Praktycznie przypadek sprawił, że dostałem namiary na tego człowieka. Rozbierać nie chcę, bo co mi to da. Jeszcze coś schrzanię i będę miał za swoją ciekawość.
  7. Nie wiem co jest w środku, bo nie otwierałem. Podłączyłem i działa i tyle mnie interesuje. Jak będę miał chwilę, to zrobię fotkę i wrzucę - nie ma problemu. Co do przekrętów - to nie bardzo rozumiem. Mam i u mnie działa, kilku z Was pytało o to ustrojstwo - to zapytałem i o odpowiedzi poinformowałem. Nikogo przecież do niczego nie namawiam - może przyjechać, oglądnąć, nie ma problemu. Jak chce sobie kupić - to niech ryzykuje - ja też zaryzykowałem a teraz twierdzę, że mój problem się skończył. I tyle! Więc bardzo proszę niedowiarków - nie wierzycie - Wasza sprawa, ale o przekręty mnie nie posądzajcie. Niedowiarków zapraszam, jeszcze niepotrzebnych bebechów z wozu nie wyjąłem - są tylko odłączone. Możecie sami zobaczyć i się przekonać. Wiem że można wyprogramować to z samochodu, wiem ile to kosztuje i wiem też jakie jest ryzyko grzebania w oprogramowaniu. Mój komputer jest w oryginale i chcę żeby tak pozostało. Poza tym wszystko mnie kosztowało dużo mniej niż wyprogramowanie. Na poprzednim wozie doświadczyłem grzebania w oprogramowaniu, gdzie później przez ponad pół roku nikt nie mógł się z nim dogadać i w efekcie było trzeba wrócić do korzeni. Niepotrzebne nerwy i koszty. Drugi raz tego samego błędu nie popełnię.
  8. Dzwoniłem, ale nie zgodził się na podanie numeru do siebie, bo ma dużo pracy i nie ma czasu na odbieranie telefonów. Zaoferował, że mnie wyśle ile będę chciał, ale na większą ilość muszę czekać, bo robione są pod konkretne zamówienie. Cena to 100$ plus koszty pakowania i wysyłki. Oczywiście plus cło. Oceniam, że po obecnym kursie to coś ok. 600 zeta. Jakby ktoś był chętny, to zapraszam na PRIV.
  9. Mam więcej pytań jw na PV w tym temacie. Żeby nie odpowiadać Wszystkim po kolei: Co do namiarów to muszę do niego zadzwonić, czy mogę podać jego numer.. Z tego co mi mówił, to bierze za to 199$ z montażem. Mnie (chyba po pośredniej znajomości) wyszło łącznie 586 zeta z przesyłką i cłem. Gdy kupowałem za $ płaciłem bodaj 3,91. U mnie do dzisiaj kontrolka ani raz się nie zaświeciła, pomimo że ostatnio było chłodno, a z elementów układu powietrza wtórnego nic nie mam podłączone do instalacji. Tak że warto biorąc pod uwagę ceny podzespołów i ich żywotność. Jeżeli wyrazi zgodę - podam numer telefonu do niego.
  10. Zgodnie z obietnicą: wczoraj -7stC, dzisiaj -11stC - zero problemów. Kontrolka się nie zaświeciła, podjechałem jeszcze na kompa i w sterowniku czysto. Mam po temacie, a jak będzie cieplej zdemontuję niepotrzebne bebechy.
  11. Ja na gościa dostałem namiary koleżeńskie - nie poprzez sieć. Mam do niego tylko numer telefonu. Z opisu to mam tylko na kartce wydrukowane, jak mam to podłączyć. Tak też zrobiłem i działa. Dzisiaj przy temperaturach -4 st i po kilku godzinach przy -2 st odpaliłem silnik i nic nie zaświeciło. Sprawdzę jeszcze jutro rano - ma być zdecydowanie chłodniej. Myślę jednak, że będzie OK. Jak byłbyś chętny - daj cynk, sprawdzę czy mi wyśle jakby co jeszcze jeden.
  12. Witam Wszystkich! Podczepiam się pod temat, bo też miałem problemy z powietrzem wtórnym. Tak pompa jak i oba zawory nadawały się tylko na złom. Znalazłem kolesia ze Stanów ze stajni Subaru. Zaproponował mi emulator, który już po ponad miesięcznym oczekiwaniu założyłem i od tygodnia na nim jeżdżę. Jak na razie jest wszystko OK. Podłączyć było trzeba tylko 7 przewodów, a następnie wykasować błędy (P0410) i (P2444). Wg mnie takie rozwiązanie ma dwa plusy: nie trzeba grzebać w sofcie, a i kasę się oszczędza. Emulator ten zastępuje cały obwód powietrza dodatkowego, tak że wożenie pod maską pompy, zaworów i całej reszty bambetli nie ma sensu. Ja na razie nie zdemontowałem, żeby mieć ewentualnie możliwie prosty temat powrotu do układu fabrycznego. Zdemontuję, jak stwierdzę na dłuższą metę, że działa OK. Teraz mają być dość niskie temperatury, tak że będzie to sprzyjać testowaniu. Podejrzewam, że działa to nie tylko na Legacy, bo na opakowaniu poza napisem Subaru nonSAI napisane jest, że tylko do zastosowania poza drogami publicznymi oraz w sporcie motorowym - nie ma ani modeli samochodów, ani roczników. Co wyjdzie w moich testów - opiszę tutaj.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...