Skocz do zawartości

Dariusz Kłosiński

Nowy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Dariusz Kłosiński

0

Reputacja

  1. Nowy, ale nie ten e-boxer.
  2. Bardzo dziękuję. To wszystko cenne informacje i muszę się dużo nauczyć. Może faktycznie sama inteligencja systemu wystarczy. Wcześniej jeździłem Foresterem z 2l silnikiem (bez turbo) i choć nie grzeszył nadmiarem mocy to można było go ładnie rozbujać odpowiednią redukcją. Nie mam go teraz dostępnego, ale ja nie wiem czy tam jest ten udawany "manual" - bo na skrzyni, właśnie to "L" jest w miejscu "M". Ale jak piszę, nie mam go "pod ręką" więc później sprawdzę.
  3. Dziękuję za uwagi dot. nazewnictwa. To moje początki z automatem, a przy wyprzedzaniu wolę mieć odpowiedni zapas mocy i prędkości. W skrzyni manualnej osiągałem to dzięki redukcji. Tutaj muszę czekać, aż samochód się "rozbuja" - inna dynamika, którą taką redukcją można byłoby poprawić - no i znalazłem takie sugestie na innych profilach. Ale nie chciałbym w ten sposób doprowadzić do awarii lub niepotrzebnego zużycia silnika.
  4. Dariusz Kłosiński

    Bieg "L"

    Mam pytanie odnośnie biegu L w skrzyni CVT w XV. W opisie jest to opisane jako hamowanie silnikiem i wspomaganie do jazdy w trudnym terenie. Nie ma natomiast żadnych limitów czy uwarunkowań - tj. nie przełączać przy ponad XX km/h. Na forach zagranicznych wyczytałem, że jest to forma redukcji, którą można wykorzystać aby uzyskać lepsze przyśpieszenie np. podczas wymijania. Czy może ktoś mi odpowiedzieć, czy takie wykorzystanie jest zgodne z budową, nie powoduje uszkodzenia skrzyni lub silnika i czy ew. ktoś to praktykuje?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...