Skocz do zawartości

PetrK

Nowy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    wielkopolska
  • Auto
    subaru forester xt 2015, outback 2,5 2018

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia PetrK

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

3

Reputacja

  1. I chciałoby się powiedzieć a nie mówiłem, że nagle dziwne zdarzenie okaże się całkiem powszechne. Dzisiaj jak co dzień wsiadłem do mojego forka i z nieukrywaną przyjemnością przejechałem bez żadnych zastanawiających odgłosów kolejne kilometry. Przyjemność z jazdy, poczucie bezpieczeństwa jakie daje ten samochód i wcale nie dynamicznej są trudne do odnalezienia wśród innych marek samochodowych na rynku - może porównywalna z audi a4 allroad 2,0 TSI 252km, którym jeździłem. W temacie osiągów i mulenia samochodu pytałem kiedyś mojego mechanika dlaczego tak jest, że czasami mam wrażenie, że samochód aż sam jedzie a niekiedy tak jakby zabrali mu połowę stada koni. Powiedział i jak później zaobserwowałem miał rację, że wiele zależy od pogody i ilości tlenu w powietrzu potrzebnego do spalania mieszanki paliwowej. Zwykle w gorące dni w przeciwieństwie do tych chłodniejszych samochód staje się bardziej mułowaty. To nie zależy od marki bo on jeździ mocnymi mazdami i ma to samo. Wyniki na torze są gorsze właśnie w dni upalne.
  2. Wczoraj rozmawiałem z bardzo cenionym mechanikiem (kolejki na wizytę sięgają w niektórych okresach nawet miesiąca) specjalizującym się w samochodach japońskich od ponad 20 lat. Znamy się osobiście bo serwisuje u niego kolejną już hondę żony. Powiedział, że zna temat bo ma klienta, któremu w xteku takie grzechotania/terkotania zdarzają się sporadycznie już od ponad 20tys km ( ma obecnie ponad 100 tys km) i tylko podczas dynamicznego przyśpieszania. Zlokalizowanie przyczyny jest trudne bo samochód na postoju nie wykazuje takich objawów, jedynie pod obciążeniem w ruchu i co więcej nie wyskakują żadne błędy, które ułatwiłyby diagnostykę. Forek śmiga jak należy nic się ponadto nie dzieje a jest często użytkowany na dłuższych trasach i to dynamicznie, użytkownik jest mega zadowolony z samochodu. Mechanik ma swoje przypuszczenia, nie wyklucza wady fabrycznej ale powiedział, że mam jeździć i nie przejmować się bo do momentu nie ujawnienia się usterki, którą będzie można zdiagnozować nie należy spekulować. I tak uczynię. Ale jak widzę mój i agrest0 przypadek nie są odosobnione a może za chwilę okaże się, że całkiem powszechne tylko jeszcze nie zdiagnozowane.
  3. Niestety jak również miałem ostatnio takie samo zdarzenie jakie opisujesz jako grzechotanie/terkotanie przy przyśpieszaniu. Forek XT 2015 przebieg 67tys km i w żadnym przypadku nie mogę powiedzieć, że zaniedbany technicznie bo kupiony jako nowy w Kocarze, wymiana oleju już po 5tys km, potem w okresie gwarancji serwisowany w ASO, a po w specjalistycznym warsztacie gdzie przy 58tys km przeszliśmy na olej Eneos Sustina 0W-50 a przy 60tys km wymieniono olej w CVT metodą dynamiczną, podobnie olej w obu dyfrach. Nic z samochodem się nie działo do tej pory. Po tym zdarzeniu pojechałem do JR Auto Serwis gdzie poprosiłem pana Jędrzeja o przegląd samochodu przed planowanym wyjazdem urlopowym. Zgłosiłem mu również moje zdarzenie prosząc, aby przejechał się samochodem i zwrócił szczególną uwagę na to co opisałem. I nic, żadnych negatywnych spostrzeżeń , samochód dobrze przyśpiesza, nie ma żadnych niepokojących odgłosów, nic go nie zaniepokoiło stwierdził. A Jędrzej Rudkiewicz to wieloletni spec od subaru i nie jedno z pewnością już widział. I żeby nie było nie jeżdżę dynamicznie, nie dusze jak wskaźnik temperatury oleju nie pokaże powyżej ok. 70stC, chłodzę turbinę po dłuższej jeździe itp. Samochód nie bierze oleju, obroty nie falują. W poniedziałek pojadę jeszcze do ASO Kocar i zgłoszę im to zdarzenie do diagnostyki aby podpięli komputer. Jak coś będę wiedział to dam znać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...