Jump to content

Dzik44

Nowy
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

About Dzik44

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    k. Grudziądza
  • Auto
    Forester XT MY16

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Piszcie co chcecie ale i tak mnie nie zniechęcicie do mojego FXT, nie i już.. Nie sprzedam "żeby się skały posrały.."
  2. Tak, specjalizują się właśnie głównie w remontach i naprawach automatycznych skrzyń, jeden z lepszych serwisów AT na północy.. Polecam.
  3. Z tego co wiem to chyba tak.. To i ja się podepnę pod temat.., Planowałem odłączyć i zdemontować ISR całkowicie - ASO zrobi to za 250 zł.. Ile prądu stale czerpie stale nie aktywny system ISR z akumulatora...?
  4. A tak z ciekawości - co masz zmodyfikowane? i co ile wymiany robisz na tym oleju?
  5. Jak wlali Ci Castrola to jeszcze płukanka by się przydała.. To dla mnie jest jak najbardziej ok, tyle że ja mam raczej już lekką nogę.., ale jeśli lubisz depnąć to polecam nawet coś wyżej np. coś z V300 - ale wtedy i wymiany max. co 7-8kkm.
  6. No niestety (albo stety..) ale są to dość mocne silniki, ciasno spasowane i przez to czasami mniej tolerancyjne.. I takie przypadki się zdarzają, jak z resztą i u innych producentów... Ale jak już pisałem są współczesne i nikt od nich nie oczekuje już że mają zrobić np. 1mln km bez remontu.., tak jak to potrafiły zrobić np. stare mercedesy. Za to jak się o nie dba należycie użytkuje i serwisuje z "szacunkiem" potrafią dać wiele radości i frajdy z jazdy jak mało które..
  7. I właśnie dla tego dzięki za forum, bo są też tu ludzie którzy znają się czasami znacznie lepiej na poszczególnych tematach (niż niejeden mechanik z ASO) i potrafią dobrze doradzić. Całe życie człowiek się uczy, ale to już tylko jego sprawa co z tą wiedzą dalej robi...
  8. Cześć,

    ja wywaliłem z mojego FXT  jak skończyła się gwarancja Castrola 5w30, zastosowałem płukankę (sporo syfu wyleciało) i wlałem Motula X-Maxx 0w40 i śpię spokojnie - polecam..:)

    Będę jeszcze robił niedługo płukanie układu dolotowego - To też polecam, przynajmniej raz na 40-50 kkm.

    Pozdrawiam 

    Robert

    1. jmiciuk

      jmiciuk

      Motula lałem do poprzedniego forka dawno dawno temu bo niby wtedy był najlepszy i byłem zadowolony. Teraz radzą tego Eneosa, jeszcze trochę czasu mam do namysłu.....A o płukance nie myślałem ale popytam co spece twierdzą :) 

      Dzienx za info :)

  9. No i dla tego właśnie dla świętego spokoju leję X-Maxxa 0w40, interwały co 8-10 kkm i jestem zadowolony .., Carlo Gambino dzięki za szczegóły, przynajmniej wiem że Forek też sobie to chwali..
  10. Z tego co pamiętam to Sosnowski wlał mi Top Tec ATF 1400 Liqui Moly Tego obecnie używa i poleca do tych CVT.
  11. Tak, mam wymieniony na 100% - nawet miałem go w ręku i oglądałem... (taki płaski element). W moim FXT (MY16) żeby go wyjąć wystarczy zdjąć miskę olejową skrzyni (też taka płaska.., przykręcona na kilka śrub) ale o ile pamiętam to wcześniej chyba był spuszczony z niej olej.., nie trzeba na pewno rozbierać skrzyni..
  12. Ja ostatnio zmieniałem dynamicznie i wyszło ok. 14 litrów oleju + 200 zł za oryginalny filtr + robocizna = 1360zł całość(brutto) Ale mój spuszczony olej był taki trochę bardziej przejrzysty i różowiutki - mechanik powiedział że jest "ładny".. - co by to nie znaczyło..
  13. Popieram w 100% A moje wcześniejsze wypociny motywuję tylko tym że jak pisałem nie jestem mechanikiem, ale mam wiele lat doświadczenia za "kółkiem" jako zawodowy kierowca, przejechałem przez 25 lat grubo ponad 2 mln km i niejedno już widziałem.. Ale być może inni mają większe lub inne doświadczenia.., każdy ma prawo do własnych opinii i doświadczeń, szanuję to.
  14. Wiesz Romuald, Subaru generalnie są dość wysoko pozycjonowane w rankingach niezawodności.., a to że z Twoimi masz akurat takie przeboje.. Hmm., Ja widzę trzy możliwości: 1) Masz wyjątkowego pecha i trafiłeś na dwa "trefne" egzemplarze z wadami lub usterkami - możliwe choć mało prawdopodobne.. 2) Twój styl jazdy (eksploatacji) jest zbyt dynamiczny do standardowej obsługi serwisowej i stosowanych w ASO standardowych płynów i części eksploatacyjnych - wtedy Twoją winą jest to że nie zadałeś sobie trudu by sprawdzić jakie produkty są wymagane i jakie okresy ich wymian.. ASO często nie zadaje sobie trudu by dociekać jak klient jeździ i jaką ma "nogę", robi wszystko szablonowo i standardowo dla zwykłego użytkownika.. A tobie w tym przypadku kłania się Tunnig indywidualny, oleje i częstotliwość wizyt trochę jak w sporcie.. Stałe S.Sharp#.. 3) Połączenie obu powyższych - moim zdaniem najbardziej prawdopodobne, choć z przewagą Twojej "winy" Nie obraź się ale ja jestem akurat laikiem jeżeli chodzi i o mechanikę subaru i sport samochodowy, ale przed 50-tką człowiek nabiera już doświadczenia życiowego (niestety na własnych błędach..) Ja już dynamicznie raczej nie jeżdżę, mój Forek XT pali mi na trasie 9,0l/100 Km, na mieście 10,6 a na autostradzie 11,4 a ma 87kkm i silnik nadal pracuje jak pszczółka.. Bardziej cenię sobie płynność jazdy i to że FXT jak potrzebuję to że w zasadzie zawsze mogę wyprzedzić tira (lub dwa) w kilka sekund.. A i tak wlewam lepszy olej niż zalecany, leję najlepsze paliwo i nie zdaję się tylko na serwis ASO bo wiem (lub staram się dowiedzieć) ile planuję mieć ten samochód i co powinienem dla niego robić. Twoje podejście jest trochę na zasadzie "płacę i wymagam" a to raczej się rzadko sprawdza w przypadku samochodów, no chyba że przekraczamy poziom powiedzmy od 500 tyś zł w górę.. Wtedy możesz poszaleć.. Ale standardowa motoryzacja jest nastawiona ma masową sprzedaż i taką obsługę. Dobre i niezawodne samochody to były robione jakieś 20-25 lat temu, teraz są już tylko ładne i nowoczesne.. Life is brutal.
  15. Serwis w rozmowie telefonicznej potwierdził usługę takiej wymiany na fakturze, tak więc uznaję że takowa się odbyła..
×
×
  • Create New...