Jump to content

Dzik44

Użytkownik
  • Content Count

    405
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Dzik44 last won the day on April 8

Dzik44 had the most liked content!

Community Reputation

272 Wspaniały

2 Followers

About Dzik44

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    k. Grudziądza
  • Auto
    Forester XT MY16

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Może nie cały samochód, ale silniki od rocznika 15' są faktycznie bardziej wrażliwe na jakość paliwa, a bezpośredni wtrysk poza całą frajdą z jazdy ma też niestety swoje wady.. Tyle że to bardziej istotnie dla kogoś kto ma dany samochód dłużej. Bo jak ktoś zmienia samochód co 2-3 lata to wtedy ewentualne problemy ma najczęściej kolejny właściciel danego auta. Dla tego odpowiednie paliwo które zadba też o wtryski jest (moim zdaniem..) w tym motorze ważniejsze niż w innych. Zalewam też czasem 98 Dynamic, praca silnika super ale spalanie większe o ok. 0,4-0,6l/100km. niż na V-power
  2. Nie wydaje mi się.., ja po prostu lubię bardzo dbać o auto i dla tego leję droższe ale i lepsze paliwo które dodatkowo czyści i zabezpiecza silnik przed LSPI A w przypadku silników FXT po roku 2015 to kolega Raju@ już coś pisał na temat paliwa.. Ale każdy używa i dba jak mu "serce podpowiada.."
  3. A czy ja tak gdzieś napisałem..? Napisałem że ja taki stosuję, jestem zadowolony i tyle.. Nie napisałem że tak muszą robić wszyscy, a jeżeli tak to odebrałeś to może tylko dla tego że sam poczułeś się niekomfortowo bo tego np. nie robisz.. To twoje odczucia..
  4. To twoje zdanie, moje jest inne i tyle. Mi sprawia satysfakcję że mogę bardziej zadbać o to co mam.., być może tobie nie. Twoja sprawa, ale ja mam inne podejście. A jeżeli mimo wszystko jak napisałeś np. silnik padnie to ja mam wtedy pewność że nie z powodu mojego postępowania lub nonszalancji tylko z przyczyn na które nie mogę mieć wpływu..(np. wada fabryczna) I to właśnie daje mi ten psychiczny komfort.. Ale być może dla Ciebie to bez znaczenia i nie robi Ci żadnej różnicy, dla mnie ma znaczenie. W życiu nie zawsze liczy się tylko to za ile coś kupisz i sprzedasz..
  5. Ja ostatnio (we wtorki..) zalewam V-power 95 ale tylko z AR 9600-P Max i póki co odpukać silnik pracuje super.. Choć i tak komfort psychiczny mam tylko gdy leję V-Power Racing..
  6. Ja mam od dwóch lat (Cross Climate ) i sobie chwalę.., zim takich jak pamiętam już dawno nie widziałem a i w góry w okresie "zimowym" nie jeżdżę.. Dla mnie dobre opony całoroczne to idealne rozwiązanie, zwłaszcza jak ktoś nie robi dużych przebiegów w roku. Raz do roku robię zamianę kół na osiach i przy okazji wyważam koła, a robię to kiedy nikogo nie ma na wulkanizacji i z "marszu".. Oponki świetnie dają też radę w lekkim "terenie" - częste wyjazdy na ryby w miejsca bez dróg lub z takimi że auta osobowe "kapitulują".. Polecam..
  7. No i jeszcze na te bezawaryjne z turbiną...
  8. Trzymam się tego co mówią znający się na temacie lepiej ode mnie .., a do tego w moim przypadku jest to zgodne z zaleceniami producenta. No i parę razy już tu były przypadki że ktoś wymieniał po 15kkm i silnik mimo to (z różnych przyczyn być może..) jednak padał.. Poza tym każdy olej po ok. 8kkm przebiegu zaczyna już pomału tracić swoje właściwości i tyle. Wolę dmuchać na zimne niż potem tego żałować..
  9. Mój XT większość czasu porusza się po mieście i w krótkich odcinkach, a zgodnie z instrukcją jest to traktowane jako "uciążliwe warunki eksploatacji" i wtedy zalecane jest skrócenie interwału o połowę. Tak też robię i wymieniam co 7-8kkm. i tego się trzymam.
  10. No niestety.., ale taki urok tych silników. Widać wolą "cywilizowane" warunki.. Wtedy pozostaje tankowanie na najbardziej "zaufanych" stacjach, dodatki do paliwa i ewentualnie dwa kanistry na zapas..
  11. To tylko potwierdza niestety tezę że FXT są bardzo wrażliwe na jakość paliwa.. Ja do swojego leję tylko V-power Racing lub ostatnio też V-power 95 + AR 6900 P - Max i cały czas jest ok, (103kkm przebiegu)
  12. Bo Forester to SUV a nie terenówka, bardzo dobry, bijący właściwościami terenowymi wiele innych "Suwów" ale nadal to tylko SUV i tak należy go traktować.. Każdy pojazd ma swoje przeznaczenie i jeżeli to uszanujemy to się odwdzięczy..
  13. Jedna różnica jest ewidentnie na "+" dla tej po lifcie 2016 - światła bi-Ledy.., świecą o niebo lepiej niż ksenony w wersji 2014. Z tego co słyszałem w polifcie 2016 były wprowadzane też drobne zmiany w nastawach zawieszenia (na bardziej komfortowe) i chyba też właśnie w wygłuszeniu..
  14. Tyle że przy wymianie dynamicznej w CVT idzie ok. 14L samego oleju, filtr to jakieś 180 zł.., + robocizna i robi się kwota..
×
×
  • Create New...