Jump to content

Dzik44

Nowy
  • Content Count

    83
  • Joined

  • Last visited

About Dzik44

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    k. Grudziądza
  • Auto
    Forester XT MY16

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dzik44

    Renowacja skóry

    A ja polecam też dbać zawczasu.., wtedy łatwiej utrzymać zadowalający stan. W swoim raz ma 2-3 miesiące smaruję skórę kremem Nivea.. To nie żart, tylko rada od znajomego tapicera, póki co świetnie się sprawdza..
  2. Dzik44

    CVT - awarie

    Ja bym wymienił.., tak z resztą zrobiłem i póki co nie żałuję.
  3. Dzik44

    CVT - awarie

    No jak tyle razy wymienisz statycznie co napisałeś odpowiedzi to będzie czyściej w skrzyni niż po dynamice..
  4. Dzik44

    CVT - awarie

    Być może.., ale zawsze można zadzwonić podać nr VIN i oni określą orientacyjny koszt dla konkretnego modelu skrzyni.. Przynajmniej jak tak najpierw zrobiłem w Gdańsku.
  5. Dzik44

    CVT - awarie

    Rozumiem, z warsztatami niestety jest różnie.., są dobre i sprawdzone ale są też takie (niestety w większości..) którym się tylko wydaje że się znają i wiedzą dokładnie dla czego i co robią.. PS. Sosnowski w Gdańsku robi to poniżej 1400 zł (brutto) filtr (OEM) już wliczony..
  6. Dzik44

    CVT - awarie

    O ile dobrze pamiętam to właśnie Cafit zaleca dynamiczną wymianę oleju w CVT.. Akurat Sosnowski z Gdańska specjalizuje się w skrzyniach automatycznych (wszystkie rodzaje), serwisach, naprawach i remontach od 1992r. Prowadzi szkolenia z tego zakresu dla innych warsztatów, jest współprojektantem maszyn do wymiany oleju w skrzyniach.. No ale jak dla Ciebie to mało.., poczytaj jeszcze o tej firmie to może zmienisz zdanie o jego wiedzy i doświadczeniu.
  7. Ja raczej też jestem staroświecki i zawsze wyznawałem zasadę "lepiej zapobiegać niż leczyć.." Tak więc nawet jeśli mój FXT był wcześniej "delikatnie" używany (w co bardzo wierzę) wnioskując po ogólnym stanie zużycia pojazdu., i tak wymieniłem wszystkie oleje i płyn hamulcowy na nowe. Lepiej i spokojniej się z tym czuję i mam nadzieję że Forek też..
  8. Nie w każdym, mam egzemplarz FXT z 2016 (po dużym lifcie) i nie ma start-stop, jest tylko bez kluczykowy system odpalania..
  9. Tak dla przykładu można podsumować w zasadzie każdy model samochodu.., czy może zna ktoś taką markę lub model która nigdy nie miała przypadków awarii..? Jeśli tak to proszę o namiar.. Benzynowe Subaru są akurat dość wysoko pozycjonowane rankingach bezawaryjności i tego powinniśmy się trzymać. To zawsze jest jakiś wyznacznik jakości. A że czasem zdarzają się "niefartowne" egzemplarze.., no cóż życie.
  10. Olej spuszczony wcześniej ze skrzyni CVT był bardzo "ładny" czysty i różowiutki.. Ale niestety ten z przedniego dyfra już niestety taki nie był..
  11. Witam, zgodnie z zaleceniem powinien być wymieniony w ASO przy pierwszych 60kkm, i potem cyklicznie co kolejne 60kkm, ale ja niestety nie mam pewności czy to było robione zgodnie z zaleceniem w obu dyfrach..(jestem drugim właścicielem) Wymieniłem w obu przy 89kkm., i po stanie zużycia oleju (jego wyglądzie w przednim dyfrze) sądzę że bardzo dobrze zrobiłem biorąc pod uwagę dobro dyferencjałów i ich żywotność.. Kolejną wymianę planuję za ok. 30-40kkm., a olej silnikowy po 8kkm. Pozdrawiam.
  12. A jak naciśniesz i przytrzymasz guzik na pilocie to się podnosi..? Jeśli tak, to zamknij ją przyciskiem i sprawdź jeszcze raz przyciskiem na zewnątrz. Tylko tym po środku a nie tym malutkim z prawej strony..
  13. Zgodnie z planem wczoraj rano wymieniłem olej w obu dyfrach, więcej zabawy jest z przednim.. Wlewałem olej przez wylot odpowietrzenia (przy okazji wymieniłem oring uszczelniający bo był już mocno uszkodzony) - zdecydowanie łatwiej - lejek, wężyk i od góry lepszy dostęp. Tylko trzeba pamiętać żeby i tak odkręcić korek przelewowy.. "Korki" ciężko się odkręcają ale trochę "chemii", siły, dobre klucze i da radę. PS. zostało mi 0,5l oleju, (S6 Spirax) - czy on ma jakiś termin przydatności "do spożycia" czy może czekać kilka lat aż się przyda do następnej wymiany..?
  14. Tu mnie masz.., niestety nie wiem dokładnie co robił mój FXT przez ostatnie 30kkm, ale wnioskując że użytkownikiem od początku była tylko jedna osoba (podobno kobieta na stanowisku..) i auto robiło głownie trasy to raczej mało prawdopodobne że bawiła się też w Off road na bagnach.. Ale pewności nie mam - fakt. Tak, CVT ma olej oddzielnie wymieniany w skrzyni i dwóch dyfrach. Olej w skrzyni CVT był już wymieniany dynamicznie (ok 4kkm temu..) zanieczyszczenie oleju o którym wspominałem dotyczy tylko przedniego dyferencjału..
  15. Dzik44

    CVT - awarie

    U mnie w CVT (FXT) są podobno dwa filtry w skrzyni.., jeden (dostęp łatwy po odkręceniu miski) i ten był wymieniony wraz z olejem, niestety nie wiem co z drugim.. (jeśli takowy faktycznie jest w tym modelu skrzyni CVT) Z chęcią będę śledził Twoją relację po zdemontowaniu skrzyni, koniecznie daj znać co i jak zostało ostatecznie potwierdzone..
×
×
  • Create New...