Dziękuję wszystkim, szczególnie użytkownikom Qba oraz IRAZU.
Nie jest to łatwy temat z uwagi na przekazywaną, nam użytkownikom wiedzę ……...
Troszkę z podtekstem zadałem to pytanie, pamiętając jaki problem był na forum z wyjaśnieniem specyfiki napędu przekazywanego przez skrzynię 4EAT -dla MT jest prościej, bo jest stałe 50/50. Znalazł się jednak jeden z forumowiczy, sorry nie pamiętam który –ale wielkie dzięki, który to objaśnił, wklejając dane ze strony, chyba USA . Jest inicjalny moment 90 przód /10 tył, a w zależności od potrzeb dla samochodu, może być nawet 50/50 (jazda ze stałą prędkością bez zmiany położenia pedału przyspieszenia 90/10, gwałtowne przyspieszanie nawet max 50/50, aby „dociążyć” tył, gwałtowne hamowanie pedałem, ile się da (chyba max 90 ?) na przednią oś, aby hamowanie było skuteczniejsze).
Nie wiem czemu, nie jest to oficjalnie opisane w specyfikacji ? –tabu? –przecież te auta dobrze się prowadzą (jak na nasze podstawowe umiejętności) i nie ma czego się wstydzić. Jeśli tak to działa i ma poprawić spalanie …… oraz może coś jeszcze…. to jestem za, tylko dobrze by było gdybym miał przynajmniej podstawową wiedzę nt. budowy napędu.
Pytanie co do hamowania silnikiem – nie mam jasności czy TCM, czy może coś jeszcze… rozumie to jako normalne hamowanie –patrz więcej na przód, czy jakoś inaczej –mój post wyżej.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.