Jump to content

PrzemQ

Nowy
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Dobry

About PrzemQ

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Subaru XV, Toyota RAV4 V Hybrid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ksiądz Tischner chciał, żeby go obudzili jak zniosą celibat. Nie doczekał.
  2. To znaczy, że jeszcze i felgi trzeba zmienić na 17tki. Są takie pasujące? Poza tym razem z felgami łączny koszt to już minimum 5 tys zł (razem z zapasem). Dużo jak na jedną wyprawę.
  3. Miłosz, piszesz że XV "dają radę". Czy ze zwykłymi oponami też? Opon AT do naszego XV w pasującym rozmiarze nie mogę znaleźć.
  4. Według firmy Subaru wystarcza nawet "zestaw naprawczy" Dlatego w takim XV już nawet dojazdówki nie ma.
  5. Koszt ubezpieczenia na 2 tygodnie to tylko 30 lari. Lepiej wykupić i mieć spokój. Można zrobić to on-line i wtedy nie traci się czasu na miejscu.
  6. Miłosz, nie jesteś "up to date". Od 1 marca w Gruzji ubezpieczenie OC jest obowiązkowe. Będziecie musieli wykupić je na granicy. Szczegóły tutaj: https://www.tpl.ge/en
  7. Kontynuacja tematu z odmową wpuszczenia naszego samochodu do Rosji: Potwierdzenie z Brześcia przesłałem do urzędu celnego w Kingisepp, z kopią do Federalnej Służby Celnej w Moskwie. Po około 2 tygodniach dostałem odpowiedź z Federalnej Służby Celnej, że fakt wywozu samochodu w roku 2013 został wprowadzony do systemu informatycznego organów celnych. Czyli mogę już jechać autem do Rosji. Szkoda, że zepsuli mi tegoroczną Subariadę. Maybe next time... A tak w ogóle, to może opublikowalibyście jakieś fotki z tej subariady, żebyśmy chociaż widzieli, co straciliśmy
  8. Wczoraj napisałem już maila do urzędu celnego w Kingisepp (podlega pod niego Iwangorod). Bedę czekał na odpowiedź - zobaczymy jak długo. Dobrze, że mówię i piszę po rosyjsku, nie wyobrażam sobie znaleźć się w takiej sytuacji bez znajomości języka. A kwitków wyrzucać nie można, jak się okazuje, nawet po wielu latach. Całe szczęście, że Białorusinom udało się odkopać informacje w systemie - chwała im za to.
  9. Kontynuacja tematu z odmową wpuszczenia naszego samochodu do Rosji: Właśnie dzisiaj dostałem z białoruskiego urzędu celnego w Brześciu potwierdzenie, że "niewywieziony" w 2013 roku samochód został faktycznie wywieziony, czyli nasza niewinność została urzędowo poświadczona. Teraz zastanawiam się, jak sprawę załatwić z rosyjskimi celnikami, bo Białorusini napisali, że żadnych informacji Rosjanom nie przesyłają. O ile białoruski urząd celny jest bardzo przyjazny w kontakcie (formularz na stronie internetowej) i szybko odpowiada, to z rosyjskim urzędem chyba tak nie jest. Mam nadzieję, że dostaliście wszyscy potwierdzenie, że wywieźliście samochody z Rosji. Pilnujcie tych kwitków jak oka w głowie, bo inaczej możecie mieć takie same kłopoty, jak my. Nigdy nie wiadomo, kiedy będziecie chcieli znów wjechać do Rosji lub Białorusi.
  10. Dealer Subaru w Murmańsku: https://murmansk.subaru.ru/dealers
  11. Konstruktorzy musieli znaleźć rozwiązanie na zaostrzane europejskie normy środowiskowe. Jednym ze sposobów było zmniejszenie masy własnej samochodu, a koło zapasowe trochę waży. Również dlatego nie można już kupić w UE n.p. Forestera XT ani XV z silnikiem 2,0. Dochodzi do absurdów - o ile można sobie wyobrazić jakąś tam Astrę albo Corollę bez koła zapasowego, o tyle aut teoretycznie terenowych - nie. W Subaru XV, które niedawno wypożyczyłem w Chile był pełnowymiarowy zapas. OK - bagażnik stracił trochę na pojemności, ale ja zyskałem komfort psychiczny.
  12. Cały czas aktualne? Dla XV bez koła zapasowego też? Sorry, doczytałem - pełne koło zapasowe i opony specjalne. Odwołuję pytanie.
  13. Przepisy im się zmieniły pod koniec ubiegłego roku. Teraz problemy mogą się zdarzać. Mają bałagan w ich perfekcyjnych systemach informatycznych. Mnie to zupełnie nie dziwi, przez 15 lat w Rosji nie takie kwiatki widziałem. Typowy słowiański „bardak”.
×
×
  • Create New...