Skocz do zawartości

Walery

Nowy
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Gdańsk
  • Auto
    Forester 2.0 s turbo AT

Osiągnięcia Walery

0

Reputacja

  1. Kolega chyba z branży oponiarskiej. test jest nieobiektywny, wręcz tendencyjny. Może taki test trochę zobiektywizuje problem opon Zależy więc gdzie większość zimowych przejazdów się odbywa . Czy na oczyszczonych (suchych lub mokrych ) drogach - nie na oblodzonych, lub zaśnieżonych . W tak oczyszczonych warunkach nawierzchni zimnej, bieżnik opony - a nie mieszanka gumy - jest głównym czynnikiem bezpieczeństwa (tj. W odniesieniu do przejazdu i odległości hamowania). Dla osób, które wykonują większość zimowej jazdy po czystych drogach (zwłaszcza przy maksymalnych dozwolonych prędkościach), opony całoroczne są chyba wyborem w zakresie bezpieczeństwa. Producenci opon i sprzedawcy opon nie dostarczają danych testowych dla swoich opon zimowych na czystych i zimnych drogach? Te komercyjne udziały w zimowych oponach (i sojuszniczych) dostarczają danych testowych tylko dla oblodzonych / pokrytych śniegiem warunków drogowych (warunki, które zazwyczaj wiążą się z niższymi prędkościami pojazdu i rzadkimi przypadkami dla większości kierowców)? Odpowiedź brzmi, że komercyjne oferty opon zimowych tłumią wszystkie informacje z wyjątkiem tych, które mogą wspierać sprzedaż opon zimowych. Niestety, oparte na dowodach informacje, które są sprzeczne z używaniem opon zimowych (zamiast opon całorocznych lub opon całorocznych) podważają rzeczywistość dotyczącą ogólnego bezpieczeństwa na czystych drogach zimowych. Istnieje cała branża (gazety i dziennikarze motoryzacyjni, stacje telewizyjne, producenci i sprzedawcy detaliczni oraz ci, którzy wspierają reklamę opon / samochodów bezpośrednio lub pośrednio), które promują fałszywą "logikę", która "dowodzi" ogólnej potrzeby właścicieli samochodów do zakupu dodatkowy zestaw (zimowych) opon W każdym razie nikt nie zarabia, demonstrując, że opony zimowe nie muszą być kupowane przez przeciętnego właściciela samochodu (który nie jeździ na lodowiskach lub na ośnieżonych drogach w np Zakopanem). Nikt nie zarabia, twierdząc, że opony zimowe mogą przynieść efekt przeciwny do zamierzonego w odniesieniu do ogólnego bezpieczeństwa jazdy zimą (obsługa i hamowanie) w przypadku większości właścicieli samochodów w większości warunków zimowych - które zazwyczaj obejmują oczyszczone drogi i oczyszczone ulice z najwyższą prędkością ograniczenia tak jak to ma miejsce w powyższym teście. Drugi aspekt to ekonomia. Wg mnie lepiej kupić raz na 3-4 lata dobre całoroczne niż trzymać niezajeżdzone 6 letnie zimówki bo optycznie wyglądają ok . Ale twardość ( elastyczność )gumy już zupełnie inna. Forester na Kanadę "idzie " w pierwszym ubranku w m/n Yokohama Geolandar chyba .. więc coś jest na rzeczy. Druga ciekawa obecnie oferta to chyba Michelin CrossClimate . Ale któryś z kolegów na tym forum ją zjechał za boczny chwyt więc tak naprawdę samemu trzeba sobie odpowiedzieć czy do mojego stylu jazdy w zimowych warunkach warto gnać na maxa bo Subaru daje taką możiwość. Pozdrawiam i Spokojnych Świąt życzę zamiast powitania oraz bezpiecznej jazdy na przede wszystkim dobrych jakościowo oponach.
  2. Witam

    Kupiłem niedawna zadbanego Forestera 2.0 s turbo AT z 98" (sf) i mam 2 pytania.

    Czy  zwiększanie mocy w tych pierwszych modelach jest możliwe kosztem zmiany oprogramowania ? 

    Spalanie w mieście .. Jazda   naprawdę z obrotami minimalnymi do 3000 ,taki testowy " ecodriving"  wykazuje średnią 18,5 l/100 km. Miałem kiedyś Allroada 4,2 i palił podobnie. 

    Gazować nie chcę bo auto trzecie w gospodarstwie domowym jednak chciałbym mieć sprawne 100%

    Proszę o kontakt jeżeli to nie problem 

    Pozdrawiam Walerian tel 501526287 

     

    IMG_20180917_152753.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...