Jump to content

STV

Nowy
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

About STV

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    3 city
  • Auto
    Forester MY18 2.0 NA man.

Recent Profile Visitors

226 profile views
  1. Mogę napisać z punktu widzenia "Świeżaków" na zlocie gdyż ten był pierwszym w którym braliśmy udział. Myślę, że szybko udało nam się pokapować co i jak poczynając od czytania itinerera przez mojego pilota, który do późna kolorował oznaczenia trasy tak jak radził Rafał Marton na szkoleniu dla tur-ter a skończywszy na pilnowaniu czasów na PKC. Jedyny problem, który mieliśmy przy natłoku wrażeń związanych z uczestnictwem to znalezienie oznaczenia miejsca zerowania liczników przed wyjazdem na trasę po zakończeniu niektórych prób. Czasem robiliśmy to na czuja bo nie było widać oznaczenia "0,00!" na słupie, drzewku czy czymkolwiek.. Mam nadzieję, że organizacyjnie nie jest to trudne do czytelniejszego oznakowania. Dziękuję Wam wszystkim za wspólnie spędzony czas, organizację i świetną zabawę. Moja ekipa już niecierpliwie odlicza czas do 1 kwietnia 2020...
  2. Mam oryginalną czarną, plastikową taką o jakiej pisał @subarutux dobrze się spisuje i pasuje do samochodu. Moim zdaniem fajnie wygląda. Kawałek folii będzie tańszy i można użyć transparentnej jeśli komuś przeszkadza taki dodatek na zderzaku.
  3. STV

    Geometria forek IV

    Robiłem dzisiaj geometrię u siebie, ale nie mam fotki z pomiaru. Z tego co pamiętam to tył był w negatywie i była to bardziej taka wartość jak u Ciebie dla lewej strony -1,06 i było w czerwonym polu ale diagnosta stwierdził, że ten negatyw tak ma być i jest dobrze. Natomiast zbieżność raczej na 0,00. W moim przypadku przód się rozjechał na rozbieżny lewa strona +0,06 prawa +0,04 i czułem że delikatnie ściąga powyżej 100 km/h - ustawione na 0,00. Co do wyboru modelu to była możliwość zaznaczenia Forestera SJ jako model od 2013 dodatkowo diesel / benzyna. Całkiem możliwe, że było to inne oprogramowanie bo wygląd pulpitu był inny niż na Twoim zdjęciu. Przed pomiarem miałem sprawdzanie na szarpakach czy nie ma luzu. Pozostałych wartości niestety nie pamiętam.
  4. STV

    24 Heures du Mans

    Fajny wyścig, szkoda że w LMP1 wystawiona była tylko fabryczna Toyota i nie miała bezpośredniej konkurencji. Walka w pozostałych klasach to rekompensowała praktycznie do samego końca. Poza tym po raz pierwszy na Le Mans mogliśmy zobaczyć polski team - "Inter Europol Competition" Dojechali sposobem, ale dali radę. A w mediach tylko piłka kopana.....
  5. Mam te maty od dwóch tygodni. + są dosyć sztywne, nie przesuwają się i zakrywają całą powierzchnię wokół nóg - mają taki kształt że zasłonięta jest cała tapicerka dywanowa pod nogami widoczna poniżej linii siedziska. + łatwo posprzątać jak zostanie piach, błoto, woda - nic nie wypłynie bo ranty są naprawdę wysokie. Jedna uwaga, wszelkie płyny będą zachowywały się podczas jazdy jak w dużej misce gdyż nie ma praktycznie żadnego kratkowania jak w gumowych dywanikach, które będzie zatrzymywało przelewanie się. + tył jest w jednym kawałku - zasłania również tunel środkowy. + nie mam problemu z obsługą gazu, sprzęgła i hamulca. +/- pasują tak na 95% (lekko odstają przy listwach progowych - może się ułoży). Prawy przód mógłby być nieco lepiej dopasowany - Jest bardzo wysoki i nie mogę go wsunąć głębiej pod deskę przez co nie pasuje niżej. +/- mam je zbyt krótko by powiedzieć coś o trwałości jak na razie brak oznak zużycia. - krzywo przynitowane wzmocnienie pod pedałami (z pozycji kierowcy i przy wsiadaniu nie widać) - krzywo wszyte czerwone metki producenta - można je odciąć. - poskrzypują podczas kontaktu z podeszwą obuwia i podczas operowania pedałami podczas jazdy (głównie sprzęgło ale gaz również). To chyba największy minus ale daje im szanse, może jak lekko się zmatowieją + inne buty to będzie lepiej. Nie wycinałem otworu pod dźwignie klapki paliwa gdyż na zdjęciach reklamowych pokazują ze mata składa się z 3 warstw. Środkowa to jest biała pianka więc nie ryzykowałem. Odchylam krawędź by pociągnąć za dźwignię; mi to nie przeszkadza. Maty dookoła są obszyte tasiemką, która średnio mi się podoba bo powstał taki wałek ale pasuje kolorystycznie do reszty i jest to wszystko w miarę równo wykonane. Podsumowując: Generalnie są ok - za tą cenę (300 PLN). Super sprawa przy dzieciakach i łatwo ogarnąć brud który zbiera się pod pedałami. W moim przypadku był to główny powód ich zakupu oraz jako alternatywa do dywanów gumowych. W razie czego do oglądnięcia w samochodzie nr 418 na najbliższych Plejadach.
  6. Zgadza się jest na drzwiach kierowcy. Przycisk działa tak jak zaobserwowałeś - blokuje możliwość otwierania wszystkich szyb poza kierowcy niezależnie od miejsca sterowania.
  7. Może przyczyna jest prozaiczna - podczas uruchamiania nie jest wciśnięty do oporu pedał sprzęgła przez podwinięty dywanik lub nieuwagę kierownika. To jest taki "amerykański" system zabezpieczenia przed przypadkowym uruchomieniem stosowany również w Subaru. Jeździłem manualem z takiego rynku i mi samochód zawsze odpalał a mojej żonie nie... Fakt sprzęgło w tamtym sprzęcie chodziło ciężko. Druga możliwość, może przez pośpiech nie czekasz aż po przekręceniu stacyjki samochód "się obudzi". Chodzi o tą krótką chwilę aby kontrolki te co mają zgasnąć - zgasły a wskazówki na zegarach zdążyły przejechać na koniec skali i wrócić do zera. Dopiero jak komputer auta zrobi tą całą procedurę startu uruchamiasz silnik. Zdarzyło mi się tak raz i faktycznie silnik zakręcił, warknął i zgasł.
  8. Lista list 1. obecnosc na plejadach 2. Impreza wczesniakow 3. Szosowa 4. Terenowa 5. Turystyczna szosowa 6. Turystyczna terenowa 7. Apacze 8. imprezowicze 9. lista teamow 10. Przydasie 1. obecność na plejadach dzioba i DZIOBNIK Damian i Kasia kriskristoffers/wiewiórka/Przemo Rafaelo / Irmina zoui/mary/chojny guma / Aneta /Kinga / Kubuś radix99 i Lucy _akir_ / Ola / Wiki 335 Michał Krupa + Kobiety Panzerpferd-y (Tusia i Jędrek) Tommi1/JulKa subarutux i Jeszcze_Bez_Nicka kosmit / vika / piotruś / pilot poszukiwany kambol jmiciuk / Aga 2. Impreza wczesniakow dzioba i DZIOBNIK, Wątły, kfiatek kriskristoffers/wiewiórka/Przemo Rafaelo / Irmina guma kosmit / vika / piotruś kambol (postaram się dotrzeć z podlaskiej rubieży) jmiciuk /Aga _akir_ / Ola / Wiki 3. Szosowa 110 IzoTom 111 przemekka/justi 124 zoui/mary/chojny 4. Terenowa 2xx Dzioba / Dziobnik (low budżet) 205 Rafaelo / Irmina 213 kosmit / PILOT 215 IzoTom 222 ThanJu / ZwyklySzaryMisio (low budżet) 5. Turystyczna szosowa 3xx Damian i Kasia 326. guma z synem 335 Michał Krupa + Kobiety 345 KERAM 349 Tommi1 i JulKa 399. radix99 i Lucy 342 Bazan+ 343 Kambol+ 6. Turystyczna terenowa 4xx kriskristoffers/wiewiórka/Przemo 404 _akir_ / Ola / Wiki 417 muminek/niuta 418 STV & Dastemito's 432 jmiciuk / Aga 454 subarutux i Jeszcze_Bez_Nicka 7. Apacze 8. imprezowicze (osoby, które dotrą dopiero na imprezę koncową) EWA 155 Panzerpferd-y (Tusia i Jędrek) 9. lista teamow  10. Przydasie nalewka babuni Trytytki i silver Tape Dopisałem się a co  cała wychuta wszystkiego tej...  Esperal Glukoza w kroplówce Kraken  Jack Daniels na wypadek zmarznięcia w deszczu / błotku Multitool Subaru Rumpunch Boarischs Bier WD40 
  9. To dużo zależy od konstrukcji i sposobu mocowania. U mnie było tak: Baza mocowana pasami (w czerwone elementy) wyposażona była w grzechotkę do naciągu pasa. Dodatkowo jest zabezpieczenie by to wszystko się nie luzowało. W zapiętą bazę mocowało się właściwy fotelik który miał opcję tyłem do kierunku jazdy dla maluszków. Przy wykonaniu wszystkiego zgodnie ze sztuką nic nigdy się nie luzowało. System isofix jest oczywiście dużo łatwiejszy do obsługi ale nie wszędzie są zaczepy.
  10. Używaliśmy kiedyś takiego fotelika Concord Ultimax w wersji z bazą mocowaną pasami (nie wiem czy jest jeszcze dostępny): https://katalog.parenting.pl/p/386,fotelik-concord-ultimax Trochę zabawy jest z przypinaniem bazy ale jak zrobisz to starannie i skumasz "co i jak" to idzie gładko. Punkty mocowania isofix są stałe i nie dają pola manewru przy mocowaniu. Z pasami można trochę powalczyć pod warunkiem, że 3 foteliki zmieszczą się na szerokość. Co niestety jest wątpliwe w gamie Subaru poza Tribecą i Ascentem. Jest jeszcze jeden problem gdy chcesz starsze dzieci przypinać w foteliku pasami samochodu. Trudno lub niemożliwe jest aby sięgnąć klamrą do zapinki gdy fotele są obok siebie. Co do samochodów, w których zmieszczą się 3 foteliki to miałem Peugeota Partnera 1 i 2 generację. Mam 2 dzieci ale jeździliśmy w konfiguracji z tyłu - 2 fotele na skraju plus dorosły na środku. Do dynamiki Subaru nie mają szans ale rodzinę pomieścisz bez problemu (ogromny bagażnik). Mają przesuwane boczne drzwi które są mega wygodne jak w ciasnym miejscu trzeba przypinać dzieciaki. Pierwszy ma większy prześwit a drugi był dostępny w wersji 7 miejsc. Ponadto była wersja Dangel jeśli musi być napęd 4x4 ale u nas nie oferowana. Bliźniaczym modelem Citroen Berlingo. Mogę jeszcze polecić jako auta rodzinne/Vany: Citroena C4 Picasso /Peugeot 5008 - tu są mocniejsze i b dobre silniki 2.0 HDI 150KM lub 2.0 benz 140KM (problematyczna jest tylko benzyna 1,6 z serii Prince) Trudno i głupio mi polecać "francuzy" na forum Subaru ale ja nie miałem z nimi problemów. Jedna mała uwaga - jeśli będziesz szukał auta to często na środkowym miejscu nie ma isofixa.
  11. Dobrze ujęte, a pytania wynikły stąd, że lubię wiedzieć co podpisuję. Następnego dnia dostałem odpowiedź na maila z nowym linkiem aktywacyjnym i przesuniętym o dzień terminem płatności. Reasumując: zapłacone - jedziemy. Została opcja z Zaborkiem. Zobaczymy co urokliwego jest tamtejszym w skansenie
  12. Skoro Dyrekcja postanowiła porównać koszty ja również podzielę się swoją wyliczanką - ekipa 2+2 Zaborek: 736 x 3 noclegi = 2208 Alternatywa w Białej Podlaskiej (20km w jedna stronę do bazy zlotu): 320 x 3 noclegi bez jedzenia = 960 + dodatkowo 100 na dojazdy =1060 Różnica 2208-1060 = 1148 do zagospodarowania na jedzenie "na mieście". Hmmm... Mam w związku z powyższym pytanie, które poprawi wynik ekonomiczny Zaborka : Obiadokolacje są 2 ale śniadania również (czyli 3) co daje 5 posiłków dla każdego uczestnika?
  13. Wysłałem maila do zlot@subaru.pl z prośbą o stanowisko w tej sprawie. Jak widać nie tylko ja zinterpretowałem info o noclegu jednoznacznie. Może Dyrekcja nie jest w temacie jakie podsumowanie kosztów dostaliśmy?
  14. Dlaczego więc na stronie zlotu znajduje się taka informacja? "Uwaga! Cena obejmuje nocleg (3 doby) oraz obiadokolację (20 i 21 czerwca) na terenie Pensjonatu Uroczysko Zaborek." Czy nie jest tak że cena, która widoczna była w polu wyboru miejscówki za nocleg w Zamku jest za dobę a w Uroczysku za 3 dni. Tylko przez mały błąd w algorytmie zrobiła się potrójna.
  15. Wejdź na stronę sklepu Subaru dodaj do koszyka to co cię interesuje i zobacz ile masz do zapłaty. Po podsumowaniu nie dolicza Vat-u tylko koszt przesyłki. Porównaj ceny w innych serwisach i uzyskasz odpowiedź u źródła. Zmień "dilera" albo handlowca bo ten Cię naciąga. Czujniki ciśnienia działają tak, że pojawia się komunikat o spadku ciśnienia (plus pomarańczowa kontrolka) nie podaje wartości ani informacji, które to koło. Raz piknie po uruchomieniu, nie ogranicza mocy i nie przechodzi w tryb serwisowy. Używam kompletu kół zimowych bez czujników. Z drugiej strony mi i to pasuje ponieważ Subaru nie naciąga na siłę do ich kupna, traktuję to jako takie minimalistyczne dostosowanie do wymogów UE. Koszt kompletu czujników to ok 700 PLN. Czujniki mają ograniczoną żywotność ponieważ są na baterie i nie można jej wymienić. Czy warto - sam sobie odpowiedz, ja wolałbym dołożyć tą kasę do lepszych opon lub gratów do auta i nie ma to związku z jakimś dziadowaniem. Ale ja to dziwny jestem - mam manometr w schowku i nie jest mi ciężko regularnie z niego korzystać Drugą opcją jest jeden komplet kół z oponami całorocznymi ale to dużo zależy od Twoich oczekiwań, tego gdzie jeździsz i mieszkasz. Zima jaka jest każdy widzi. Na tym forum jest wątek na ten temat (czujniki TPMS) przeczytaj i wyciągnij wnioski.
×
×
  • Create New...