Skocz do zawartości

mk123

Nowy
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    Forester SG 125km

Osiągnięcia mk123

0

Reputacja

  1. mk123

    Akumulator

    Problem z rozładowującym się akumulatorem mam w swoim Foresterze od prawie 8 lat. Jak go kupiłem i założyłem LPG to co kilka miesięcy pojawiał się problem więc wymieniłem akumulator jakieś 6-7 lat temu. Przez dłuższy czas był spokój jak akumulator był nowy. Ale 2-3 razy w roku podładowywałem akumulator. Zazwyczaj pilnowałem stanu naładowania ( ładowarka usb w gnieździe zapalniczki z miernikiem) i jak poziom naładowania spadał do 12V to podładowywałem akumulator. O kradzież podejrzewałem instalację LPG bo zazwyczaj gdy pojawiał się problem rozładowanego akumulatora paliła się kontrolka LPG. W tamtym miesiącu znowu padł akumulator 2 dni po tym jak przejechałem z 800 km w trasie więc stwierdziłem że trzeba po 7 latach wymienić akumulator. Po wymianie przejeździłem z dwa tygodnie bez problemu i później auto stało z 4 dni. Niestety po tym postoju nie udało mi się już odpalić auta. Podłączyłem prostownik i znalazłem złodzieja. Cały silnik zimny a EGR ciepły i piszczał. Kontrolki LPG też się świeciły ale wyciągnięcie bezpiecznika nic nie zmieniło. Chciałem dokładnie sprawdzić jaki prąd pobiera egr jak piszczy ale po odłączeniu klemy problem zniknął. Wyczyściłem i nasmarowałem EGR . Nie wyświetlały mi się żadne błędy. W sumie to szukam dalej problemu bo nie wiem czy winny jest EGR czy błąd sterownika, czy błąd instalacji LPG. Jak będzie lepsza pogoda to poszukam z którego bezpiecznika zasilany jest egr i dodam przekaźnik żeby go odłączyć w czasie postoju.
  2. Dzisiaj w Foresterze SG 2003 r pękł mi wahacz z przodu i jazda zakończyła się na szczęście na poboczu. Dobrze że nikt nie jechał lewym pasem . Przeskoczyłem jeszcze krawężnik i wylądowałem przodem na torowisku tramwajów. Niestety korozja zjada elementy Subaru. W sumie to chciałem kupić takiego Outbacka ale widzę że dokładnie trzeba sprawdzać subaru pod względem korozji bo odchudzone elementy jak zardzewieją stwarzają duże zagrożenie .
  3. W ASO to kupuję jedynie podkładkę pod korek spustowy. Jeden raz musiałem zamówić dwie podkładki pod korki spustowe w skrzyni i w silniku bo autoryzowany serwis nie miał takich elementów na stanie.Po kilku dniach oczekiwania mogłem odebrać poważne elementy. Dziwne bo do wszystkich modeli idzie chyba taka sama podkładka i jest to element jednorazowy. Przy pierwszej wymianie oleju w skrzyni stara uszczelka nie wytrzymała i ciekło. Poprawka u kolejnego mechanika i znowu męczarnia bo dolali za dużo oleju.Od tej pory kupuję zawsze przed wymianą podkładkę. Dzisiaj wykonałem wymianę w silniku własnoręcznie bo szkoda mi było czasu na umawianie się u mechanika. 15 min i po robocie ale trzeba mieć miejsce + dwa bloczki betonowe pod przednie koła dla wygody. Leję Castrola 5W40 do Forestera SG 125 km a do skrzyni i dyfru MILLERS lepkość wg zaleceń producenta.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...