Skocz do zawartości

BlueGC8

Nowy
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O BlueGC8

  • Tytuł
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    Impreza 2.5 RS

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Wymieniłem pompę ABS, potem okazało się, że wcale nie musiałem jej wymieniać...
  2. BlueGC8

    Biale z nieba leci!

    W centrum Wielkopolski wyłapałem odpowiedni moment i już dwa tygodnie temu bez problemu się ślizgałem. Dziś z rana spadł pierwszy topniejący śnieg, więc zanim wszyscy wstali znów miałem okazję na odrobinę zabawy. Nadzieja na wieczorną zabawę raczej zerowa Dokładnie rok temu marketowe parkingi w Poznaniu przeżywały oblężenie zimowych drifterów, także nie wszędzie było tak źle
  3. BlueGC8

    Walka z rudą

    Przetłoczenie, to po prostu miejsce fabrycznego łączenia dwóch elementów nadwozia, nie ma chyba co do końca się tym sugerować, bo często reperaturki nie pokrywają się idealnie w fabrycznymi miejscami zgrzewów/spawów (nie zawsze jest potrzeba spawania całości). Wydaje mi się, że sierp nie sięgnie tej korozji w okolicach drzwi - będzie trzeba sztukować docinkami z blachy. Druga strona bez problemu, tylko będzie trzeba zobaczyć jak daleko rdza postępuje i dopasować do tego wielkość reperaturki, żeby nie ciąć pod taką jak przyjdzie, bo jak kiedyś (tfu, tfu) znów ruda złapie, to nie będzie trzeba szukać ćwiartki auta, a nie reperaturki. Póki co wszystko jest kwestią sprawdzenia jak daleko rdza faktycznie postąpiła. To co teraz widać, to jedno, a to, co kryje się pod lakierem i samym nadkolem, to drugie. Aktualnie również jestem na etapie przepędzania rdzy. Jedno mocniej skorodowane nadkole już za mną, kolejne z lekkimi objawami czeka na wiosenne ocieplenie.
  4. BlueGC8

    Swap silnika 2.5, a ECU z 2.0

    Też tak uważam, ale o dziwo auto zachowuje się wyjątkowo dobrze, przyspiesza płynnie na każdym biegu aż do zamknięcia licznika. Ciągle jestem na etapie poszukiwań odpowiedniego ECU. Kilka potencjalnych już mam, ale w praktycznie w internecie nie ma żadnej podpowiedzi dotyczącej doboru odpowiedniego. Nie podejdzie - mam silnik wolnossący. ECU prawdopdoobnie podawało by zbyt bogatą mieszankę w zakresie obrotów gdzie pracuje turbina. PS. Akurat znalazłem firmę w Poznaniu, która oferuje ECU o identycznym numerze z możliwością modyfikacji, więc podjadę i upewnię się, czy istnieje szansa, że mam zmodzony komputer.
  5. BlueGC8

    mruganie błędów ABS

    Cześć, Dzisiaj mrugałem swoje błędy ABS w Imprezie. Musisz zerknąć pod deskę rozdzielczą w poszukiwaniu czarnej wtyczki z sześcioma gniazdami oraz dwoma luźnymi wtyczkami "męskimi". Jedni piszą, że znajduje się przy pedale gazu, moja była bardziej w okolicach sprzęgła przy wtyczkach do mrugania błędów ECU. Grafika z wtyczką w załączniku. Wpinasz jedną z wtyczek (niezależnie którą) w gniazdo nr 6 (najbardziej po prawej stronie w dolnym rzędzie), przekręcasz kluczyk w pozycję ON i patrzysz na kontrolkę ABS. Najpierw wymruga sygnał początkowy 11 (jedno długie, drugie krótkie mrugnięcie), następnie zacznie nadawać konkretne błędy schemacie długie-krótkie błyśnięcia (system jest chyba w stanie przechować trzy błędy). Zakończona sekwencja błędów zamykana jest sygnałem 11 po czym komputer na nowo nadaje kody w razie gdybyś coś przeoczył. No i właściwie to tyle. Podlinkuję jeszcze listę błędów po angielsku: https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=192583
  6. Cześć, Prawie rok temu kupiłem Imprezę GC8 MY99 w której ktoś zrobił swap silnika z wolnossaka 2.0 na EJ251 SOHC (operacja raczej przeprowadzona przez firmę), generalnie robota zrobiona profesjonalnie, żadnego druciarstwa, zwisających kabli, powyjmowanych kontrolek itd. Wczoraj postanowiłem wymrugać błędy, bo czasem wyskakiwał misfire. Przy okazji z ciekawości sprawdziłem pod stopami pasażera jaki ECU się tam kryje - po sprawdzeniu numerów wychodzi, że to 'raczej' komp od 2.0 N.A. (UNISIA JECS: A18-000 D84). Czy orientuje się ktoś na ile mapy z ECU od 2.0 mogą zmulać większy silnik (o ile w ogóle)? Czy jeżeli wszystko chodzi ładnie i parametry silnika są w normie, to jest sens to w ogóle ruszać?
  7. Zrobiłem kółko po przyjeździe i przez wyjazdem, żeby publika posłuchała bulgotu
  8. Ja przyjechałem, ustawiłem się obok srebrnego Forka na parkingu, obskoczyłem szybko auta i do domu, bo obowiązki wzywają
  9. Ja pewnie zjawię się jakoś 20:30-21:00
  10. Jest plan, żeby pojechać. Zobaczę czy dam radę.
  11. Pozdrowienia dla kolegi spotkanego w niedzielę na Franowie
  12. Większość pytań dotyczących konkretnego modelu Subaru pozostawię kolegom bardziej w temacie. Natomiast dorzucę coś od siebie na temat numerka 4 4. Blow-off najzwyczajniej w świecie daje ujście skompresowanemu przez turbosprężarkę powietrzu, po tym jak odpuścimy gaz. Ponieważ po odpuszczeniu gazu przepustnica jest zamknięta i powietrze nie może iść w dolot, szuka innego ujścia - dzięki zaworowi blow-off powietrze ucieka właśnie przez niego (i mamy nasz ulubiony dźwięk) nie cofając się dalej do turbosprężarki i tym samym nie obciążając jej podzespołów.
  13. Niestety, operuję na drugiej stronie Poznania, a i tak do godzin wieczornych jestem uwięziony w pracy, także samotny wypad na myjnię i tankowanie auta też brzmi dobrze Zapraszamy, ja na pewno wpadnę, bo już na ten tydzień się mocno nastawiłem
  14. Potwierdzam, klasyków dziś nie ma a szkoda, chętnie bym się gdzieś przejechał.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...