Skocz do zawartości

BlueGC8

Nowy
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia BlueGC8

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

7

Reputacja

  1. BlueGC8

    O rowerach

    O to, to, to... Uważam, że rowery z Deca ogólnie trochę się poprawiły w kwestii wyglądu i ich jakości wykonania, jednak pamiętam różne nieciekawe akcje z nimi związane. Jest taka fajna zakładka na dole strony Decathlonu - "Wycofane produkty" i tam można poczytać o różnych awariach. W pamięci została mi akcja, gdzie z ram "wyjeżdżały" amortyzatory przednie. Jak napisał kolega Eryk, niestety nie ma nic za darmo, można wypuścić rower nieco taniej lub drożej, ale w skrócie mówiąc jeżeli trafią się dwa pozornie takie same produkty i jeden jest sporo tańszy od drugiego, to na czymś fabryka musiała oszczędzić. Buble oczywiście trafiają się też w rowerach markowych (źle dobrana przerzutka przednia do korby, pękające kominy ram, blednący lakier, pęknięcia w okolicach oczek obręczy). Jedni jeżdżą na najtańszym sprzęcie przez długie lata, innym drogi sprzęt rozkraczy się po miesiącu jazdy i vice versa, nie ma zasady.
  2. BlueGC8

    O rowerach

    Dodam tylko, że aktualnie branża rowerowa leży i kwiczy - kolekcji 2021 już praktycznie nie ma u dystrybutorów, o wcześniejszych latach można zupełnie zapomnieć - rowery 2020 wyczyściło w maju ubiegłego roku. Na pewne rowery 2021 nie można było nawet złożyć zamówienia PRODUKCYJNEGO, część tych zamówień została później i tak obcięta. Planowany odzysk mocy przerobowych fabryk oraz magazynów Shimano to 2022 rok (jest jakaś mała nadzieja, że coś się ruszy w okolicach lipca, ale nie przekonują mnie takie obietnice). Aktualnie w Shimano nie ma w ogóle komponentów (tym samym producenci nie mają z czego składać nowych rowerów). Do tego fracht morski podrożał i terminy są stosunkowo odległe, co jeszcze trochę komplikuje sprawy. Także na razie należy cieszyć się aktualnymi sprzętami, a ewentualne plany zakupowe odłożyć na przyszły rok. Ostatecznie bardzo się sprężyć i wybierać z tego co jest :)
  3. Przyznać się - kto zezłomował dobrą turbowannę.
  4. BlueGC8

    Melduję, że......

    Wszystko chodzi idealnie. Nie było potrzeby kombinacji z wiązką, ECU raczej mam po chipie w Poznaniu, bo za ładnie to jedzie jak na kompa 2.0. Ogólnie ktoś wykonał bardzo fachowego swapa, bo nie mam z tym silnikiem żadnych problemów. Dorosłem jednak mentalnie do opcji 2.0 Turbo, więc pewnie wolnossak wraz z całą wiązką silnikową, kabinową i ECU prędzej czy później trafi na sprzedaż.
  5. BlueGC8

    Melduję, że......

    Na ekranie informacyjnym PKP w Poznaniu pokazywali dziś aktualną temperaturę -42 stopnie. Ja natomiast melduję, że uratowałem przed przerobieniem na żyletki motor EJ205 wraz z całą stertą części z turbowanny.
  6. BlueGC8

    Co to za przycisk...

    W odmętach internetu znalazłem dużo przypadków, gdzie w tych miejscach znajduje się podgrzewanie fotela kierowcy. I to by w jakimś stopniu potwierdzał schemat (3/4/5/6)
  7. Na Aliexpress też już można wyrwać ten model. Od wczoraj zacząłem intensywne poszukiwania, bo zobaczyłem kilka innych autek z "bliźniaczych" kolekcji :).
  8. BlueGC8

    O rowerach

    Do kasety - klucz do kaset oraz bacik. W razie gdyby się okazało, że jest to wolnobieg a nie kaseta, to imadło i klucz do wolnobiegów. Do wymiany piasty - piastę o identycznej liczbie otworów, klucz do szprych, ewentualnie szprychy o innej długości (może wystąpić różnica w wysokości kołnierza między piastami) oraz umiejętność zaplatania koła, jak wspomniał kolega wyżej.
  9. BlueGC8

    O rowerach

    Tylko z prawnego punktu widzenia w razie jakiegokolwiek wypadku na elektryku osiągającym prędkość powyżej 25km/h rowerzysta ma masakryczne problemy.
  10. Chętnie bym podjechał, ale niestety praca wzywa
  11. Wymieniłem pompę ABS, potem okazało się, że wcale nie musiałem jej wymieniać...
  12. BlueGC8

    Biale z nieba leci!

    W centrum Wielkopolski wyłapałem odpowiedni moment i już dwa tygodnie temu bez problemu się ślizgałem. Dziś z rana spadł pierwszy topniejący śnieg, więc zanim wszyscy wstali znów miałem okazję na odrobinę zabawy. Nadzieja na wieczorną zabawę raczej zerowa Dokładnie rok temu marketowe parkingi w Poznaniu przeżywały oblężenie zimowych drifterów, także nie wszędzie było tak źle
  13. BlueGC8

    Walka z rudą

    Przetłoczenie, to po prostu miejsce fabrycznego łączenia dwóch elementów nadwozia, nie ma chyba co do końca się tym sugerować, bo często reperaturki nie pokrywają się idealnie w fabrycznymi miejscami zgrzewów/spawów (nie zawsze jest potrzeba spawania całości). Wydaje mi się, że sierp nie sięgnie tej korozji w okolicach drzwi - będzie trzeba sztukować docinkami z blachy. Druga strona bez problemu, tylko będzie trzeba zobaczyć jak daleko rdza postępuje i dopasować do tego wielkość reperaturki, żeby nie ciąć pod taką jak przyjdzie, bo jak kiedyś (tfu, tfu) znów ruda złapie, to nie będzie trzeba szukać ćwiartki auta, a nie reperaturki. Póki co wszystko jest kwestią sprawdzenia jak daleko rdza faktycznie postąpiła. To co teraz widać, to jedno, a to, co kryje się pod lakierem i samym nadkolem, to drugie. Aktualnie również jestem na etapie przepędzania rdzy. Jedno mocniej skorodowane nadkole już za mną, kolejne z lekkimi objawami czeka na wiosenne ocieplenie.
  14. Też tak uważam, ale o dziwo auto zachowuje się wyjątkowo dobrze, przyspiesza płynnie na każdym biegu aż do zamknięcia licznika. Ciągle jestem na etapie poszukiwań odpowiedniego ECU. Kilka potencjalnych już mam, ale w praktycznie w internecie nie ma żadnej podpowiedzi dotyczącej doboru odpowiedniego. Nie podejdzie - mam silnik wolnossący. ECU prawdopdoobnie podawało by zbyt bogatą mieszankę w zakresie obrotów gdzie pracuje turbina. PS. Akurat znalazłem firmę w Poznaniu, która oferuje ECU o identycznym numerze z możliwością modyfikacji, więc podjadę i upewnię się, czy istnieje szansa, że mam zmodzony komputer.
  15. Cześć, Dzisiaj mrugałem swoje błędy ABS w Imprezie. Musisz zerknąć pod deskę rozdzielczą w poszukiwaniu czarnej wtyczki z sześcioma gniazdami oraz dwoma luźnymi wtyczkami "męskimi". Jedni piszą, że znajduje się przy pedale gazu, moja była bardziej w okolicach sprzęgła przy wtyczkach do mrugania błędów ECU. Grafika z wtyczką w załączniku. Wpinasz jedną z wtyczek (niezależnie którą) w gniazdo nr 6 (najbardziej po prawej stronie w dolnym rzędzie), przekręcasz kluczyk w pozycję ON i patrzysz na kontrolkę ABS. Najpierw wymruga sygnał początkowy 11 (jedno długie, drugie krótkie mrugnięcie), następnie zacznie nadawać konkretne błędy schemacie długie-krótkie błyśnięcia (system jest chyba w stanie przechować trzy błędy). Zakończona sekwencja błędów zamykana jest sygnałem 11 po czym komputer na nowo nadaje kody w razie gdybyś coś przeoczył. No i właściwie to tyle. Podlinkuję jeszcze listę błędów po angielsku: https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=192583
×
×
  • Dodaj nową pozycję...