Jump to content

Maciej Chudzikowski

Nowy
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About Maciej Chudzikowski

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Opolszczyzna
  • Auto
    Subaru Outback 2.0 D 2010

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Aktualizuje topic, od płukania filtra mineło już około 30tyś km. bezproblemowej jazdy, jednak wczoraj zaczeła migać kontrolka dpfa, w tourqe bez dramatu, Ash 10% (wskaźnik ożył), sadza około 30 procent, jednak rozrzedzenie oleju równe 10procent- a to sporo. Od ostatniej wymiany oleju minęło 12tyś km, chciałem chociaż raz doczekać do zalecanych w ASO 15k km, nie udało się. Mam nadzieje, że to kwestia dużego nalotu a nie znowu problemu z zapchanym dpfem. Silnik od jakiegoś czasu już głośniej pracuje co zwalam na przepracowany olej, na bagnecie blisko maks, olej czarny jak węgiel. Co dziwne auto
  2. Specjalnie nie zaglądałam do obd przez dłuższy czas żeby się już nie wkurzac;) oil dilution rzędu 2 procent po tym dystansie mnie satysfakcjonuje;) (poprzednio kontrolka mrygala po około 2.5-3k km) Sent from my SM-G965F using Tapatalk
  3. Witam, mały update z mojej strony. Od płukania dpf przejechałem już prawie 9000km, od tego czasu żadnych objawów rozrzedzania oleju, silnik pracuje żwawo, bez klekotu. Wczoraj zczytalem z ciekawości obd, screeny w załączniku. Wskaźnik ash ożył, ostatnie wypalanie 2387 km temu i oil dilution 2.0... przed plukaniem potrafił dopalać się co 60-100 km [emoji2369] spalanie z tego okresu wg ecu 6.2l/l. Chyba faktycznie przestało mieć sens wycinanie filtrów. Jak pisaliscie wyżej, faktycznie zdarza mi się że wspomaganie pracuje słabiej, zobaczę co będzie po wypięciu obd. Pozdrawiam !!! Sent from my
  4. Nie, mój jest na bluetooth ale wygląda tak samo. Właśnie zaliczyłem pierwszy wypalenie po około 600km, wypalił się do zera sadzy I ciekawostka, ash na chwile ożył po wypaleniu. Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
  5. A jaka masz dokładnie masz czujke? Ja używam takiej. Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
  6. Tak, na bank dobrze wgrane, ten ash ratio dodałem osobno, na prawo od soot jest ten Twój. Statsy z dzisiaj prawie 500km autostrada i po krajowkach i jest jak widać [emoji5] Samo płukanie dpf u nich kosztuje dokładnie 675.27 brutto, jeżeli się okaże że to daje trwały efekt to chyba nie ma sensu ciąć [emoji2369] Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
  7. Odezwę się za jakiś tysiąc km Ze wszystkim: wodorowanie, wyjecie filtra, płukanie, zalozenie, filtra, olej i robocizne lekko ponad 1600zl. Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
  8. Obiecany update. Dzisiaj odebrałem auto po płukaniu filtra, wodorowaniu silnika i wymianie oleju. Parametry filtra przed i po płukaniu na fotce. Przejechane 150km po autostradzie, rzecz jasna niemieckiej, bez żałowania gazu: dpf nie doszedł nawet do 30 procent zapełnienia. Wskaźnik Ash nadal 0%- prawdopodobnie mój czujnik obd nie umie tego odczytać. Pan z serwisu twierdzi że procedura doprowadziła filtr do stanu fabrycznego, powinien zrobić drugie tyle km ile przejechał do tej pory bez problemów. Oby miał rację. Co do wrażeń: auto w końcu się płynnie zbiera bez ucz
  9. Dzięki!!! Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
  10. Dopytam na miejscu, przed czyszczeniem i tak mierzą parametry tego filtra, mam nadzieję że wtedy prawda wyjdzie na jaw. Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
  11. Na ślepo. Wnioskuje po częstotliwości wypaleń i przebiegu. Wskaźnik ash u mnie świruje więc jest nie do oceny bez wyjecia filtra. Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
  12. Witam Mimo napisania kilku postów nie miałem okazji się oficjalnie przywitać. Tak więc, dzień dobry wszystkim i dziękuje za rady które już tutaj uzyskałem. Od czerwca przemieszam się Outbackiem kupionym w PL, auto wyprodukowane w grudniu 2010, niestety z silnikiem diesela. Mimo fatalnych doświaczeń z początkowego okresu eksploatacji ciąglę mam nadzieję, że auto jednak trochę mi posłuży. Pozdro!
  13. Mału update, udało mi się porozmawiać z Panem Markiem z MTS- faktycznie chodząca składnica wiedzy. Jeżeli chodzi o zapopielenie filtra- jedyne stuprocentowe rozwiązanie to wymiana na nowy. Niestety póki co, cena nowego mnie odrzuca. Zdecydowałem się na próbę wodnego płukania filtra w niezależnym serwisie w Katowicach połączonego z wodorowaniem silnika. Jestem tez umówiony na pomiaru na hamowni przed i po, podzielę się doświadczeniami po zabiegu.
  14. Nie, nic nie wyskakuje ani na desce ani w torque. Przemyslalem sprawę i dotarło do mnie że na tym oleju robili wypalanie serwisowe więc może faktycznie być rozrzedzony. Wracają z pracy jakieś 30 km po autostradzie zauważyłem że spokojniejsza jazda, bez gwałtownego przyspieszania do prędkości przelotowej pozwala utrzymać poziom sadzy na poziomie plus minus 56, no i pierwszy raz zobaczyłem spalanie średnie poniżej 6... obecnie trzyma 5,4-5,6 wcześniej miałem średnio z dłuższych tras 6,8. Mam przegląd przy 165k czyli za jakieś 4,5 tyś, jak nie wypali choinki do tego czasu to przy okazji w MTS pop
  15. Dzięki! Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Create New...