Skocz do zawartości

sztarno

Nowy
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sztarno

  • Urodziny 11.01.1987

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Jastrzębia Góra (pomorze)
  • Auto
    OBK IV 2009 SBD

Ostatnie wizyty

463 wyświetleń profilu

Osiągnięcia sztarno

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

8

Reputacja

  1. sztarno

    Filmy

    Nie wiem czy już było... Forek wypadł chyba najlepiej Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  2. sztarno

    silnik czy pasuje

    Trochę podbije temat... Mam OBK IV z końcówki 2009r i o ile się nie mylę mam w nim silnik EE20, który powoli (a w zasadzie to nie tak powoli, bo jak to określił mechanik bardziej godziny mu zostały niż dni) umiera. Zastanawiam się nad remontem, ale przez myśl mi przeszła też opcja z wymianą na wyremontowany(czyli po wymianie short blocka i z sprawdzoną górą silnika) już EE20Z, który o ile się nie mylę montowany był od 2011r. Pytanie czy będzie pasował p&p czy coś jest do przerabiania? Z góry dziękuję za odp. Pozdrawiam Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  3. sztarno

    SBD i Torque

    Tylko to nie jest typowe syczenie jak z nieszczelnego dolotu(miałem kiedyś 1.9TDI i rurę dolotu wymieniałem 3 razy bo się obcierała o filtr paliwa, więc wiem jak to brzmi mniej więcej). Ciężko mi znaleźć pasujący dźwięk ale to ewidentnie powietrze jednak głębiej w silniku. Czekam na termin i będziemy rozbierać. Na razie zacznę od czujnika ciśnień bo może faktycznie szwankuje, poziom soot bardzo wariuje. W razie jak to nie pomoże to jak tam wasze doświadczenia z wymianą dpf? Nowy OEM, regenerowany, czy może jakaś sensowna używka z rozbitka np? A czy przypadkiem DPF nie jest od tego żeby tego "czarnego" dymu nie było? No chyba że wycięty:P
  4. sztarno

    SBD i Torque

    To jest opcja którą rozważam najbardziej, jednak nie wiem czy pchać się w jakiś zamiennik, być może jakąś używke czy tylko i wyłącznie OEM, który boje się że zabije mnie ceną. A jako że jestem świeżo po wymianie dwumasy i sprzęgła to budżet trochę nadszarpnięty. Jest jednak jeszcze coś co mi spać nie daję. Jak odpuszczam gaz, albo zmieniam bieg słyszę z komory silnika dźwięk zasysanego powietrza coś jak blow off. Mechanik który robił dwumas stwierdził że to może być coś z zaworami albo wałkiem od rozrządu i że od tego zacząłby szukać problemu. Jednak nie potrafił mi powiedzieć czy to miałoby aż taki negatywny wpływ na DPF, że zapycha mi się co 100km i teraz już podczas wypalania schodzi max do 40-paru procent. Sam już nie wiem w co ładować kasę... od czego zacząć tak żebym nie popłynął.
  5. sztarno

    Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrawiam kierowniczkę zielonego obk V mijanego dzisiaj między Puckiem a Władysławowem. Za późno zobaczyłem i nie zdążyłem odpozdrowić Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  6. sztarno

    Drgania na postoju SBD

    Tylko wydaje mi się że sam intercooler, a raczej jego drgania nie są powodem tylko skutkiem czegoś innego. Drgania odczuwalne są na całej karoserii i wnętrzu auta.
  7. sztarno

    SBD i Torque

    Jakiś czas temu robiłem trasę 2x700km głównie po a1 więc wierz mi próbowałem różnych predkosci obrotowych silnika na długościach dziesiątek km i nic:/ Korekty właśnie raczej w normie, a od paru dni wręcz lepiej niż książkowe. BTW. Da się sprawdzać korekty powyżej 1,5k obr/min? Czujnik różnicy ciśnień? Jeżeli tak to teoretycznie działa, pokazuje różnice od 0.1 do 2 z haczykiem zależnie od położenia pedału przyspieszenia/obrotów silnika. Ale nie wiem czy tak ma być.
  8. Ehh... Zakochałem się. Tylko jak wytłumaczyć żonie że zamiast mieszkania kupimy nowe auto?
  9. sztarno

    SBD i Torque

    Witam ponownie. Problemów z dpf ciąg dalszy... od dłuższego czasu częstotliwość aktywnych wypaleń w moim OBK wzrosła. DPF potrafił wypalać się co 100, 150 góra 200km. Gdybym tego nie kontrolował podejrzewam że co 5k km miałbym mrugającą kontrolkę na desce. Większy problem zaczął się gdy podczas aktywnej regeneracji ciężko było zejść do 30% sadzy żeby mogła się w miarę szybko skończyć. Po paru minutach jazdy schodziło do 30-tu paru % jednak nie dało się zejść poniżej 30% żeby wypalanie zostało ukończone. Dochodziło do tego że sam kończyłem regenerację wyłączając samochód po mniej więcej 12 minutach od rozpoczęcia o ile poziom sadzy zszedł poniżej 40%. W momencie zakończenia wypalania (nie ważne czy przez ECU czy przeze mnie) poziom sadzy momentalnie wzrastał o 5 do 10 % by potem powoli spadać do kilkunastu bądź też 20-tu paru %. Dodatkowo zauważyłem że podczas jazdy w trasie nie następuje pasywna regeneracja, poziom sadzy nie maleje, ale też nie rośnie, jednak podczas wypaleń na drogach szybkiego ruchu też nie mogłem zejść poniżej 30% a próbowałem na różne sposoby. Pierwsza myśl, że dpf już pewnie nadaje się do regeneracji poza autem. Auto odstawione na warsztat z nadzieją że to będzie "to" Mi osobiście te dane z czyszczenia nic nie mówią jednak na warsztacie mówili że mój dpf był "średnio zapchany" i że "teraz powinno być lepiej"... Przy okazji zrobiłem serwis olejowy więc gdy odbierałem auto oil dilution=0% i ash=0% jednak poziom sadzy 40-parę%. Pierwsze wypalanie przez ECU po 90km... troszkę szybko jak na "świerzy" dpf. Jednak dało się zejść poniżej 30% podczas regeneracji więc teoretycznie jest lepiej. No właśnie - teoretycznie... drugie wypalanie po 250km i regeneracja zakończona po 12,5 na poziomie 20%kilku procent. Jednak po regeneracji znowu najpierw skok o 10% w górę potem zejście do kilku%. Byłem przekonany że już jest ok. Trzecie i czwarte wypalanie to powrót do rzeczywistości, regeneracja co 150km i problem z zejściem do 30%. Pytanie od czego mam zacząć teraz szukać/naprawiać? Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam
  10. sztarno

    Drgania na postoju SBD

    224k Właśnie chodzi o to że on nie pływa a drży mocno, tylko na filmie taki efekt pływania wyszedł
  11. sztarno

    Drgania na postoju SBD

    Niestety nie. Nie są to mocne drgania ale wyczuwalne.
  12. sztarno

    Drgania na postoju SBD

    Witam. Podczas postoju często telepie całą budą. Nie zawsze, ale zazwyczaj na ciepłym silniku. Podejrzewam dwumase ale brak innych wskazań na nią, nie szarpie przy ruszaniu, z biegami też nie ma problemu. Chociaż jak wcisne sprzęgło to wydaje mi się że słyszę jakieś "dudnienie", czy to może być dźwięk kończącego się koła dwumasowego? Dodatkowo zauważyłem że intercooler trzęsie się jakoś dziwnie mocno. Nie wiem czy TTTM czy coś się dzieje niedobrego? Następne pytanie o napinacz paska wielorowkowego. Założony nowy bo stary latał już na boki i bił w obudowę rozrządu i pasek też wymieniony bo popiskiwal jak wilgotność była duża. Jednak nie wiem czy nowy "pracuje" poprawnie. Załączam link do filmu. Na filmie efekt pływającego IC ale w rzeczywistości drga szybko i mocno...
  13. 17x7J rozstaw 5x100 et bodajże 42. Nakrętki+kapselek w zestawie. Opona do wywalenia.
  14. sztarno

    Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrawiam kierownika tego sturbo zaparkowanego przy wejściu na plażę nr 27
  15. Jakby ktoś bardzo potrzebował 5 koła do OBK IV to mam takie do "oddania" za powiedzmy 4-pak: Koło było w aucie jak je kupiłem jako zapas. Ale z racji tego że na oponie jest balon włożyłem tam zimowe. W razie co priv.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...