Jump to content

boguszto

Nowy
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

About boguszto

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Aktualizacja! Po podpięciu pod FreeSSM: Check Engine wywołuje P0122 - niskie napięcie czujnika położenia przepustnicy. FreeSSM pokazuje 0.2 V, nie ma wpływu czy wtyczka jest wciśnięta, czy też nie, brak widocznych uszkodzeń wiązki. Co mogę zrobić? Sprawdzić, czy dochodzi napięcie do wtyczki? Czy da się w jakiś sposób sprawdzić TPS (czujnik położenia przepustnicy), sprawdzić jego oporność? Mile widziane wskazówki Mało prawdopodobne, ale może w czasie demontażu i czyszczenia przepustnicy czujnik ucierpiał... PS. Czy parametr kąt uchylenia przepustnicy występuje u mnie jako wartość stała= 7.8%, niezależnie od obrotów i pedału gazu. Zakładam, że to przez to, że ten parametr jest obliczany poprzez Czujnik Położenia Przepustnicy? pozdr!
  2. Dostałem CEL. Książkowo - adaptacja czujnika przepustnicy TPS (throttle position sensor): 1. Poluzowanie 2 śrub na czujniku 2. Przełączenie zapłonu na ON 3. Obracanie czujnikiem tak, by otrzymać odpowiednie wartości: 0.45 V - 0.55 V (dla całkowicie zamkniętej przepustnicy) pomiędzy 3 (+) a 13 (-) Rozumiem, że wystarczy wpiąć się z voltomierzem wprost do kabli w wiązce czujnika?
  3. Hej! Pacjent Forester SG 2002, 2.0 N/A Skuszony wizją wolnej soboty oraz symptomami: delikatucienkie falowanie przy zimnym silniku + wyższe skoki, aż do niewielkiego dławienia przy odpalonej AC + mułowatość między 2k-3k obrotów - postanowiłem wyczyścić przepustnicę. Coby robota była zrobiona solidnie, nie wiem co mnie podkusiło, ale zajrzałem do wszystkich czujników przy przepustnicy w celu ich wyczyszczenia; zastosowałem nową główną uszczelkę przepustnicy, oring na krokowiec (tudzież zawór regulacji biegu jałowego) - otrzymałem następujące objawy: Obroty trzymają się stale, lecz niestety w okolicach 3100 RPM lub 4000 w przypadku zimnego silnika. Dramat. Przeprowadziłem adaptację (?), 30min bez aku, wciskanie hamulca, stacyjka ON 15sek, praca na biegu jałowym do temp. roboczej i tak dwukrotnie. Bez efektów. Przejechałem 40 km - nadal bez zmian. Fakt, że zapierdziela, bo trzyma wysokie obroty (tryb inteligentnego tempomatu), ale brak mi pomysłów. Moje przypuszczenie to krokowiec. Wyciągnięty nie wydaje dźwięków przy potrząsaniu, mechanicznie nie udaje mi się wcisnąć grzybka sprężynki do środka lub do zewnątrz. Po podłączeniu krokowca do wtyczki w samochodzie (ale nie montując czujnika do korpusu przepustnicy) - po włączeniu, czy wyłączeniu zapłonu grzybek nie wykonuje ruchu, a przynajmniej powinien - tak wynika z rady mechanika z UK. Pytania: Czy brak lub wadliwy krokowiec może dawać takie symptomy? Rozumiem lekkie falowanie, dławienie, albo trzymanie obrotów 2k. Ale 3000-4000 to przegięcie (słabo tak rajdowo startować teraz na mrozie ). Może szukać gdzie indziej? Czy dysponuje ktoś wiedzą jak można rozebrać silnik krokowy? Chętnie kupię sprawny używany.... pozdrawiam Plejadowiczów!
  4. Cześć! Od 8 miesięcy szczęśliwie posiadam SG 2.0 125 km - mam problem z pracą silnika po odpaleniu (lekkie falowanie, sztucznie podtrzymywane obroty w czasie pierwszych 2km, do ok. 30C na kolektorze). Czy może mi ktoś wytłumaczyć na czym polegają istotne różnice pomiędzy pracą "zimnego silnika" a silnika, który osiągnął temperaturę roboczą? Czy istnieje jakiś odrębny układ/podzespół, który umyka mi w diagnostyce? Czy różnice polegają jedynie na innych wartościach podawanych przez czujniki przy np. zmianie temperatury lub mieszanki? Może coś mi umyka pozdrawiam!
  5. Pozdrawiam i ślę ukłony w stronę kierowcy białego Forestera SJ na (bodajże indywidualnych) blachach G...0...... który widząc mojego forka na awaryjnym pasie A1 koło Tczewa zwolnił do mojej prędkości 60km/h i gestami zapytał, czy wszystko OK! Piękna postawa, jeśli jest wśród nas pasujący do opisu właściciel - proszę o info! Pomimo kiepskiego nastroju - zagotowanie płynu, długi weekend i jeszcze dłuższy powrót do domu - mega poprawiło moje morale i pozwoliło na własnoręczne, tymczasowe załatanie dziury w układzie chłodniczym. PS. Brakujące 500 km do Krakowa pomimo awarii udało się pokonać. SUBARU dzielne maszyny pozdro!
  6. Z rozmowy z ASO wynika, że Forester SG (2002) wyjechał z taśmy produkcyjnej bez klimatyzacji, ale została dołożona na życzenie pierwszego właściciela w serwisie fabrycznym. Prawdopodobnie stąd moje problemy ze znalezieniem nowego parownika. Stary parownik (kod części 0959214333, o wymiarach 265 x 200 x 60) ma wyciek, stąd pewnie moje problemy z klimą. Nigdzie nie mogę znaleźć parownika odpowiedniej wielkości. Rozumiem, że ze względu na delikatność aluminiowego elementu nie da się go regenerować/spawać? Tak wygląda parownik i kanał po 16 latach Proszę o wszelkie sugestie.
  7. Dzień dobry mówi szczęśliwy posiadacz Forestera '02
×
×
  • Create New...