Skocz do zawartości

Leebrus

Nowy
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Leebrus

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Ano i na mnie przyszła kolej. Subaru Legacy IV 2005 EJ202 2.0 SOHC 138KM - zdaję się że silnik kolizyjny o czym poniżej. Rozrząd postanowił narobić bałaganu w zeszłym tygodniu. Wygląda na to, że pasek był śrutowany od dłuższego czasu, aż w końcu zerwało trochę zębów. Na zdjęciach widać co zostało z paska i ile go zostało w postaci mielonki guma/włókno szklane. Skaner OBD potwierdził obawy, oględziny pokazały dobitnie co się podziało. Dodam, że auto zaczęło przerywać podczas jazdy i zgasło. Żeby przyjżeć sie lepiej co stało się wewnątrz cylindra użyłem kamerki endoskopowej, filmik poniżej. Wydaje się że zawory (dwa ślady) spotkały się z górą tłoka, wniosek EJ202 jest kolizyjny. Mam zamówiony pasek rozrządu, mielonka już posprzątana. Plan jest taki, żeby ustawić rozrząd, założyc nowy pasek i sprawdzić w jakiej kondycji są zawory, kręcąc wał głowny kluczem. Jeśli będzie lipa pewnie wjedzie inny silnik, a ten być może odbuduję. Jeśli będzie ok (wiem, małe szanse) - wjedzie cały zestaw rozrządy, z rolkami i napinaczem. Co sądzicie? Jakieś sugestie?
  2. Odgrzeję niemal rocznego kotleta w ramach zamknięcia wątku. Otóż @DaDasQuu masz rację - kluczyk programowalny. Tak więc w celu powielenia remote foba należy zdobyć ten sam typ kluczyka i zgodnie z instrukcją poniżej przy użyciu klawiaturki po stronie kierowcy zarejestrować dodatkowy kluczyk: http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/ReprogramAlarmRemoteControls Co do całokształtu to stanęło na tym, że użyłem dociętego ostrza i dorobionej pastylki immo do stworzenia kluczyka przy pomocy skorupy wydrukowanej w 3d i plastiku PolyMorph. Dodatkowy remote fob to kluczyk z innego auta z obciętym ostrzem. Nie jest to może szczyt estetyki wykonania, ale funkcję spełnia bardzo dobrze :)
  3. Odgrzeje nieco temat. Chip immo - do skopiowania w wiekszosci punktow dorabiania kluczy. Natomiast mam ciagle zagadke czy bede w stanie przypisac uzywany kluczyk do mojego auta. Znalazlem temat na forum uklegacy.com http://www.uklegacy.com/forums/index.php/topic/141350-spare-key-options/?p=753923 Gdzie gosc zrobil to. Niestety nie da sie zarejestrowac na tym forum zeby podrazyc temat. W tego typu kluczykach - ASREU 55 Calsonic Kansei - nie ma nigdzie w srodku 8-cyfrowego kodu ktorym uzywajac procedury z zamykaniem/otwieraniem drzwi mozna dodac nowy fob zdalnego otwierania/alarmu. Ktos spotkal sie z takim problemem w takiej konfiguracji? Moze jest inna procedura w takim przypadku. Posiadam 4-cyfrowy security pin - siedzi w okladce ksiazki z instrukcja. W srodku kluczyk prezentuje sie jak na zalaczonych zdjeciach.
  4. Jako, że po nie udanej próbie dorobienia kluczyka, spec zostawił mi docięte ostrze kluczyka, wpadłem na pomysł. Gdyby zdobyć identyczny oryginalny kluczyk, jak ten tu: https://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-REMOTE-KEY-FOB-ASREU-55-FORESTER-LEGACY-TRIBECA-IMPREZA/142739917716 Montuję moje dorobione ostrze. I tu pytanie: Czy będę w stanie zaprogramować immo i pilota jedynie przy użyciu starego kluczyka i samochodu? Wiem, że pilota można zaprogramować przy pomocy odpowiedniej procedury, a jak to jest z immo?
  5. Witam szanownych forumowiczy. Zreflektowałem się, że wypada się przywitać po kilki postach :). Miesiąc temu stałem się posiadaczem Subaru Legacy IV 2005 2.0 SOHC EJ202. Anglik, 89k mil. Podróżuję też na codzień po drogach w UK. Autko bardzo sprawnie się odpycha. Po przesiadce z Toyoty Avensis I ciągle zastanawiam się gdzie podziała się podsterowność i odruchowo sprawdzam olej przy każdym tankowaniu :). Mimo kilku drobnych bolączek - bardzo wdzięczne auto. Dobrze wiedzieć, że społeczność jest tak aktywna i pomocna. Do usłyszenia i zobaczenia na drogach!
  6. Gdzie najlepiej dorobic kluczyk do Subaru Legacy IV 2.0 137KM 2005 ? Przed chwila jeden spec sie poddal (UK) - dociecie klucza, bez problemu. Natomiast schody sie zaczely kiedy okazalo sie ze auto nie odpali jesli nie zostalo otworzone zdalnie z kluczyka. Po otworzeniu zdalnie jest 30 sek. na odpalenie. I tu pojawia sie problem ze skopiowaniem/zaprogramowaniem remote'a, bez ktorego dorobiony kluczyk staje sie bezuzyteczny (oprocz funkcji otworzenia auta). Jakies sprawdzone miejsca, oprocz serwisu Subaru gdzie mozna to ogarnac w Polsce? Najlepiej okolice Bydgoszczy/Poznania? Potrzebne bedzie auto czy wystarczy kluczyk? Orientacyjna cena? Serwis Subaru w UK wola 200 funtow.. Zdjecia kluczyka w zalacznikach.
  7. Jakim olejem najlepiej zalewac ten silnik? Widze rozne sugestie 5W30, 0W30 a nawet 0W20...
  8. Dziéki bardzo! Pozdrawiam.
  9. Przede wszystkim witam szanownych forumowiczy. Stałem się posiadaczem Subaru Legacy IV 2.0 2005 benzyna. Jako, że wypadało by wiedzieć co dokładnie siedzi pod maską zwracam się z prośbą o identyfikację jaka to wersja silnika. Wujek google podaje sprzeczne informacje. To co widać na tabliczce znamionowej: e1*2001/116*0228 VIN: JF1BL5KJ35G012565
×
×
  • Dodaj nową pozycję...