Skocz do zawartości

jacbosz

Nowy
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia jacbosz

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Witam, niestety pompa oleju dała o sobie znać, padała padała aż padła. Niestety zatarta panewka w turbinie. Problem było trudno zlokalizować bo inżynierowie subaru wymyślili króciec do sprawdzania ciśnienia oleju na turbinie od spodu, jedyną możliwością sprawdzenia co było przyczyną awarii to rozebrać turbo, jak wałek był czarny to wiadomo że brak smarowania. Ja niestety po sypnięciu się turbo jechałem do domu ok 25 km i czarne upalenie na wałku turbiny się wytarło. Na szczęście już wiadomo co jest pomógł Damian Hampel z Poznania. Kolejny TPTD w sierpniu więc auto będzie gotowe Jest też 12 mm wzmocniona i chyba już nic lepszego do sti 2008 nie ma
  2. Taki niefart nowe turbo IHI vf48 wystrzeliło wirnik w wydech. Czy to możliwe żeby się zatarła panewka?? Turbina jest nowa przejechałem na niej może z 200 km.
  3. Chłodnica wody nie wiem. Jedyne co to umyta janem do silników i wymyta.
  4. O chłodzenie zadbałem - założyłem chłodnicę oleju Mishimoto (cały zestaw z termostatem), co do zawieszenia Tein ja jestem zadowolony - miałem myśl zakupu EDFC PRO ale po ręcznych ustawieniach auto fajnie trzyma się toru, znaczna różnica do serii. Silnik zrobiony pracuje idealnie nowe turbo żadne płyny nie uciekają, rok można się ścigać, a co potem zobaczę. Mi auto pasuje świetnie się prowadzi 4 koła napęd, kwestia umiejętności :)
  5. Trochę się pozmieniało Po ostatniej awarii na TRAck Days jest nowe turbo IHI vf48 na razie bez zmian w środku ale już wirnik mam zakupiony. Muszę przepalić żeliwo. Okazało się że stara turbina miała jak większości subaru pęknięcie przy zaworze (przy delikatnej jeździe nie było problemu) ale na torze padło turbo. Niestety nie ma tej części w IHI dostępnej, a zamienniki regenerowane o kant D....y można rozbić, pospawane żeliwo z praktyki pęka obok; takie tam materiałoznawstwo :). 21 i 22 dwa dni upalania, liczę że przetrwa.
  6. Już po montażu Tein'a, jak się okazało poprzedni właściciel zamontował tylny grubszy stabilizator wilsteina i tuleje poliamidowe. Za tydzień czas na testy
  7. Panowie moje plany póki co są takie: - aktualnie zakładam sprężyny tein - obniżam auto maksymalnie i utwardzam - 3 czerwiec testuję twardość na torze Poznań (z drobnymi regulacjami) - aktualny czas na tym autku to 1,55, 2... - kolejnym krokiem będą tuleje uniball przód tuleje wahaczy oraz wahacze tylne regulowane - razem z tym zmienię stabilizator tył i przód jeżeli będzie konieczne - jak już potestuję to dołoże jeszcze EDFC PRO PLUS - fajna sprawa z zawieszeniem tein. - a potem zabiorę się za turbo Problem w moim subaru jest to że nie trzyma tył przy dohamowaniu z prostej startowej w dojeździe do pierwszego zakrętu tył nadrzuca i musze robić delikatną kontre. Dziękuję Panowie za fachowe rady na pewno będę pytał przy kolejnej zmianie. Fajne autko do zabawy.
  8. Pisząc turbo miałem na myśli zwiększenie ciśnienia doładowania aktualnie 1,2 bar max. Wiadomo że zmieniając wirnik na większy w turbo mam możliwość wycisnąć nawet 2 bary. Kolega od turbin doradzał na początek 1,5 bar. Ale najpierw program do poprawy. Pompa paliwa jest większa. Silnik na torze ok 160 km upalania przez cały dzień bierze ok 0,8 litra oleju. Co do wymiany części w silniku nie chcę na razie ruszać może po sezonie.
  9. Temp max to 120 stopni. Mój wkręca się dopiero od ok 2800 obrotów. Liczę że to jest wina programu który poprzedni właściciel zapodał. We czwartek jedzie na zmianę zawieszenia i przy okazji sprawdzą program, jak będzie ok to póki co turbo zostawię. Ale nie ukrywam że chętnie zwiększył bym moc do ponad 400 koni.
  10. Witam Jestem szczęśliwym posiadaczem subaru sti 2,5 L 2008. Aktualna moc to 350 km i jak zawsze po czasie to mało. Mam zakuty silnik. I z tego co pamiętam docisk sprzęgła jest wzmacniany. Turbo jest oryginalne. Ostatnio kolega naprawiający turbosprężarki zaproponował mi zmianę wirnika w turbinie na większy co znacznie zwiększy moc i tu nasunęły mi się pytania do Was Panowie: - jaką moc i moment mogę maksymalni (bezpiecznie) zrobić żeby nie uwalić skrzyni biegów - manual 6 i sprzęgła. - czy zwiększając doładowanie nie uwalę czegoś w silniku. - czy zwiększając moc trzeba zmienić coś w wale. Używam subaru tylko na torze w Poznaniu, na Track Days.
  11. Kupiłem Tein Mono Sport - ma możliwość dołożenie EDFC PRO które pewno z czasem zamontuję.
  12. Witam Rozważam zakup zawieszenia do subaru Tein Mono Sport lub tańsze HSD Mono Pro. Proszę o opinie. Autko używam tylko na torze w Poznaniu w TPTD. Doradźcie proszę jaki fotel kubełkowy dla kierowcy z pasami - fabryczne fotele w sti nie trzymają w zakrętach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...