Witam szanowne grono.
Po 5 latach jeżdżenia Legacy IV 2,0 sohc 136 km zamierzam wymienić auto na kolejnego Legacy. Tym razem w sedanie i 2,5 benzin.
Pierw coś od siebie ;-)
Legacy IV polecam każdemu kto poszykuje taniego w utrzymaniu, niezawodnego Subaraka, który pod najbardziej stromą górę będzie jechał może bokiem, może tyłem ale wjedzie jeszcze mi się nie zdarzyło żeby gdzieś nie wjechał lub się zakopał, a zima to w ogóle jest jego ulubiona porą. Od nowości czyli od 2004 roku jest na gazie. Nigdy nie było z lpg problemów a regulacja zaworów nie wymagała wyciągania silnika. Ma zrobione 250 tys km. I dalej dobrze sobie radzi.
Rozglądam się za Legacy V generacji. W silniku 2,5
1 1 Widzę że sporo jest tych modeli z USA. Jak wygląda dostępność części typu klocki, tarcze, wycieraczki, żarówki, łączniki stabilizatora, amortyzatory i inne sworznie czyli wszystko to co może paść prędzej czy później. Czy to są te same części co w wersji europejskiej? Karoseria trochę się różni to widać chodzi mi raczej o podzespoły. Zdaję sobie sprawę że auta z USA przyjeżdżają często po wypadkach. Ale bywają też po niewielkich stłuczkach (sprzedający udostępniają fotki) lub przywożone jako mienie przesiedleńcze. Gdybym kupował tom i tak już zarejestrowanego w pl ze wszystkimi homologacjami itp.
2 2 Silnik 2,5 tam jest bodajże sohc czy zniesie dobrze gaz? Jak z regulacją zaworów trzeba wyciągać silnik?
3 3 Skrzynka cvt, po kilku latach są już pewnie wyrobione opinie na jej temat jest awaryjna czy nie?
4 4 Moim zdaniem ma trochę za małe koła w stosunku do reszty budy czy zmiana obręczy na 17 cali wpłynie negatywnie na napęd?
Co myślicie o tym modelu? Podają vin gdzie go sprawdzić carfax? Czy są jeszcze inne portale do sprawdzania?
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-automat-4-x-4-klimatronik-100-bezwypadek-ID6BRMBa.html#36ac825ff4
Pozdrawiam
Przemek.