Marcin_79
Nowy-
Postów
11 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Marcin_79
- Urodziny 02.07.1979
Profile Information
-
Płeć
mężczyzna
-
Skąd
Bielsko-Biała
-
Auto
Outback 2004, H6
Ostatnie wizyty
281 wyświetleń profilu
Osiągnięcia Marcin_79
..:: Świeżynka ::.. (1/13)
18
Reputacja
-
Marcin_79 obserwuje zawartość Outback 2004, nowa "świnka" w rodzinie , Jak się (mądrze) pozbyć SLSów w Outbacku BP H6? , pompa wspomagania w EZ30 i 1 inny
-
Możesz rozwinąć temat ?
-
Zbiornik nie znajduje się powyżej pompy wręcz przeciwnie. W układzie ze zbiornikiem na błotniku jest on na tym samym poziomie a w układzie ze zbiornikiem za lampa jest nawet poniżej pompy. Płyn standardowy ATF DIII
-
Koła w górę, odpowietrzanie jak w instrukcji , najpierw samą przekładnią a później już na silniku. Po odpaleniu auta pompa chodziła ok przez jakieś 5 minut, żadnych dźwięków, wszystko tak jak powinno być. A później zaczęła się jazda. O ringu nie ruszałem bo pompa przyszła kompletna tzn. z króćcem przyłączeniowym wiec zakładam, że w fabryce o ring założyli. Co do opasek to są to skręcane na klucz 7mm lub płaski śrubokręt, kupione razem z przewodem w sklepie zaopatrzenia hydrauliki siłowej. Serwis manual podaje w takich przypadkach odpowietrzanie do skutku. Ja wymienię jeszcze ten zbiornik żeby wyeliminować ewentualne nieszczelności "na zbiorniczku" i przewód powrotny "na powrocie" między aluminiową rurką a zbiorniczkiem. Plus wymiana całego płynu w układzie. Na tym kończą mi się pomysły. Zastanawiam się jeszcze nad zrzuceniem paska i odpaleniem auta bez wspomagania żeby ATF złapał trochę temperatury od silnika ale żeby pompa nie chodziła zapowietrzona. Może jak będzie bardziej płynny to się lepiej odpowietrzy.
-
Witam Panowie (i panie) potrzebuje porady od specjalistów. Zaniedbania poprzedniego właściciela doprowadziły do padnięcia pompy wspomagania. Wymieniłem ją na nową, oryginalną Subaru. Do tego doszła wymiana węża między zbiornikiem a pompą (zasilanie pompy) oraz opasek zaciskowych na dostępnych na górze przewodach (powrót do zbiornika). Nowy przewód jest podwójny, zbrojony, stosowany w układach hydraulicznych wiec powinien posłużyć lata. Niestety pompa nadal zasysa powietrze, najprawdopodobniej. Płyn w układzie po chwili pracy pompy robi się jak woda z mydlinami, same bańki powietrza. no i oczywiście sama pompa hałasuje a kierownica "skacze" przy kręceniu. Zamówiłem już nowy zbiornik płynu żeby wymienić i wyeliminować jego ewentualne nieszczelności. Co może być przyczyną zapowietrzania układu? Czy jest możliwe żeby układ zapowietrzał się po stronie wysokiego ciśnienia ? A jeżeli tak to gdzie? Niestety kończą mi się pomysły i czas ( za dwa tygodnie powrót do kraju a auto niesprawne). Dzięki za podpowiedzi.
-
Z racji miejsca pracy postanowiłem zrobić mały wypad z rodzinka na północ. Najpierw odwiedziliśmy Wioskę Mikołaja. Później ruszyliśmy w dalsza drogę. Niestety droga się skończyła na jakimś Nordkapp, dalej się już nie dało.
-
Witam Wszystkich Trochę poszukiwań było, trochę przypadku ale w końcu jest. Tym razem Outback z 2004,aktualnie 280 000km na liczniku, oczywiście H6 w benzynie i automacie. Trochę rzeczy do zrobienia jest, głownie kosmetyka i kwestie wizualne ale wszystko po kolei będzie ogarniane. Za nami pierwsze kilometry po zakupie i pierwszy wyjazd w delegacje. 2000km "świnka" (jak go żona nazwala, możne dlatego, że są trzy - dwie naklejki i brelok przy kluczach) łyknęła bez zająknięcia i tym oto sposobem wylądowała w lasach północnej Szwecji. W tej chwili czeka na wymianę olejów (przed wyjazdem nie zdążyłem a akurat trasa dobiła do 10tys. od ostatniej wymiany)
-
Szacun za wkład pracy Mały off ale mam pytanko skoro o "odnowach biologicznych" mowa. Stosował ktoś z was Raptora jako konserwację? Nadaje się to coś? Kumpel ma Line-X (chyba tak to się nazywa) pomalowanego całego Partola do offroad-u i generalnie chwali. Pytam bo w przyszłym roku szykuje swojego do porządnej odnowy i zastanawiam się czym , żeby mieć spokój na kilka lat.
-
Witam. Mam dość niecodzienne pytanie. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Legacy BH5 z silnikiem EJ201 (przynajmniej wg numeru VIN - JF1BH5LR51G039717) w automacie. Ogólnie auto trafiło do mnie dość zaniedbane ale powoli wraca do właściwego stanu. Problem polega na tym, że było coś w nim "rzeźbione" i w związku z tym są pewne błędy, z którymi nie mogę się uporać. Ostatnio moje podejrzenie padło na ECU. Wygląda na to, że coś nie do końca styka między jednostką sterującą a silnikiem. Przyczyn może być kilka i chciałbym je wyeliminować kolejno. 1) silnik nie jest faktycznie EJ201 2) wiązka między ECU a silnikiem jest z innego modelu 3) ECU nie jest prawidłowym sterownikiem do silnik W związku z tym mam pytanie do DT. Czy mógłbym uzyskać informacje jaki powinien być prawidłowy sterownik do tego silnika ? Jedną z rzeczy , która utwierdza mnie w przekonaniu "rzeźby" jest błąd P0066 (air assisted injector). Ten układ w moim konkretnym silniku w ogóle nie istnieje. Brakuje wyjścia w przepustnicy, wejścia/trójnika w układzie paliwowym jak i kabli w wiązce. Dodatkowo po 10 miesiącach użytkowania mogę z całą stanowczością stwierdzić, że auto ma zdecydowanie za duży apetyt na paliwo (powyżej 13L/100km w mieście) jak i dość kiepskie osiągi. Dziękuję za pomoc
-
Też się dorzucę do tematu. Legacy 2.0 NA 125KM. Trasa - w sumie jakiejś dłuższej jeszcze nie było. Jedynie Bielsko-Pyżowice Miasto - 13,2 do 13,5 / 100km
-
Tutaj się witamy [dział dla nowych Forumowiczów]
Marcin_79 odpowiedział(a) na MacGregor temat w Forum Subaru
Witam wszystkich. Z natłoku pracy i poszukiwań przegapiłem właściwe przywitanie. Ale już naprawiam swój błąd. -
Na początku witam wszystkich. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Legacy z 2001 roku w wersji kombi , automat, silnik EJ201 125 kucyków. A przynajmniej katalogowo bo sporo mu chyba uciekło. Auto kupione za niewielkie pieniądze no i niestety wymaga trochę dłubania. Na dzień dobry lista błędów jaka mnie przywitała: P0328 P0444 P0037 P0031 P0066 Na chwilę obecną uporałem się z wszystkimi oprócz P0066. Generalnie prosta sprawa tylko - ktoś dość grubo namieszał pod maską i fizycznie nie mam tego czujnika. Brakuje wtyczki i przewodów powietrznych. Czy ktoś mógłby mnie wspomóc zdjęciami pokazujacymi jak faktycznie powinno to wyglądać ? Schematy poglądowe znalazłem ale schemat swoje a życie swoje. Dzięki za pomoc. Co do błędu grzałki sondy 1 i 2 - brakowało prawidłowej masy na pinie 35 wtyczki B134. Warto sprawdzić zanim ktoś wyda kasę na nowe sondy. Rezystancja powinna być poniżej 5 omów. P0444 - we wtyczce nie-ASO zamienione były piny zasilania czujnika -zamiast 1 i 2 było 2 i 3. Może się komuś przydadzą te informacje. Dzięki za zdjęcia , pozdrawiam Marcin