Tu się nie mogę zgodzić, bo jestem użytkownikiem tego silnika (już drugie a4 z tą jednostką, łącznie przejechałem nimi do tej pory jakieś 150 tys. km).
Trafienie realnego przebiegu to racja, mało możliwe, ale wytrzymałość tych motorów jest na bardzo wysokim poziomie. Obecna ma przebieg realny około 700 tys. km i bierze mniej więcej 300ml/1000km oleju, pracując cicho jak pszczółka. Kompresja co prawda nie jest już jak u świeżaka i ciągle spada, ale jeszcze ze 100-200 tys. ma szanse ten motor zrobić bez remontu.
Nawet jak padnie ta jednostka, to remont masz za 3-4 kafle. To jednak jest kolosalna różnica. Pomijam resztę części, bo serwis jest na tyle prosty, że prócz remontu silnika to całą resztę robię sam.
(Oczywiście nie mówimy o naprawach w Warszawie, bo tam to ceny pewnie 2x takie jak w pozostałej części kraju)