Skocz do zawartości

Legacy2013User

Nowy
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    WLKP
  • Auto
    Legacy 2013 2,5 FB25B

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Legacy2013User

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Legacy2013User

    LPG w Subaru

    Ok, już czaję bazę :] https://parts.subaru.com/p/Subaru_2013_Legacy-25L-6MT-4WD-Sedan/Shim-Valve-T=194/49225439/13218AK900.html Płytki regulacyjne mają tu kształt "czapeczek" na trzpień zaworu... Więc faktycznie zakres regulacji dość skąpy...
  2. Legacy2013User

    LPG w Subaru

    Tak samo tutaj, zobaczcie budowę tego elementu od 1 minuty:
  3. Legacy2013User

    LPG w Subaru

    Wracając do tematu regulacji zaworów w FB25, przeglądając YT natrafiłem na taki film, od 9min 10 sek jest pokazany słynny rocker, i jak to koleś montuje to nie wiedzę nigdzie płytek regulacyjnych:
  4. Legacy2013User

    LPG w Subaru

    A czy jest już na forum jakiś praktyk posiadający LPG w FB25 po pokonaniu powiedzmy 30 tyś km? Na chwilę obecną dużo gdybamy, faktów niestety jest mało. Sam posiadam FB25 i być może w tym roku w związku z kontraktem w pracy będę musiał założyć LPG do swojego LEGACY. O ile dobre dostrojenie LPG to podstawa, to zastanawia mnie jak realnie wygląda redukcja luzów zaworowych w trakcie użytkowania LPG. Nie podejrzewam również, aby regulacji - czyli wymiany płytek - wymagały wszystkie zawory. Czekam na wypowiedź PRAKTYKA. Pozdrawiam.
  5. Hehe pewnie masz rację, każdy ma swoją teorię w tym zakresie Pytam bo instrukcja mojego auta z rynku USA mówi nie wiele, co do konkretnego oleju. W każdym razie wczoraj wieczorem sprawdziłem dyfer, olej był, przejrzane przez otwory flaki nie wykazywały śladów uszkodzeń. Zalałem świeży Motul Gear 75w 90 GL5, ale świst nie ustał .
  6. Witajcie, czy ktoś się spotkał z zjawiskiem gwiżdżącego tylnego dyfra? Z tym że dźwięk ten występuje tylko przy pierwszym ruszeniu - czyli zimny olej - w przedziale prędkości między 30 a 40km/h,przy zmianie biegu z 2 na 3 - jak jadę na biegu to nie słychać. W innych przypadkach, innych prędkościach i po chwilowym rozgrzaniu autka objaw nie występuje, a z mostu nie dochodzą żadne dźwięki w pełnym zakresie prędkości? Czy to objaw jakiejś awarii czy może sygnał na zmianę oleju?? Auto ma PRZEBIEG 80 000 KM.
  7. Legacy2013User

    LPG w Subaru

    Niestety tak różowo to nie jest. W FB25 właśnie są płytki: https://parts.subaru.com/a/Subaru_2013_Legacy-Premium-Sedan-25L-CVT-4WD/_54102_6030642/VALVE-MECHANISM-13MY-/B14-012-04.html
  8. Legacy2013User

    LPG w Subaru

    Jeszcze nie robiłem w swojej Legacy, ale uważam te wyliczenia za mocno przesadzone albo za zwykłe ździerstwo mechaników... Jak masz świeży (czemu płyny?) płyn chłodniczy, wystarczy złapać i wlać ponownie). Silnik wystarczy opuścić ze skrzynią, żeby zrobić dostęp do głowic. Po pomiarach luzów,przy konieczności wymiany płytek zaworowych specjalnymkluczem wyciskasz zawór i wymieniasz płytkę. Robiłem to wiele razy w różnych motocyklach. Więc jeżeli nie wymieniasz 16 płytek - a należy pamiętać że czasami można kilka pozamieniać - to koszt 1000 jest uczciwym kosztem takiej regulacji - w tym koszt kilku płytek zaworowych i uszczelek pokryw głowicy.
  9. Legacy2013User

    LPG w Subaru

    W Legacy FB25 po lifcie który był pod koniec 2012. Znalazłem na forach amerykańskich już info, że do wymiany płytek nie trzeba demontować wałków rozrządu, trzeba mieć narzędzie do wyciskania zaworów, i wtedy wymienia się płytkę. Niestety nie znalazłem info czy w Legacy?Outback jest to do zrobienia od dołu w przestrzeni pomiędzy podłużnicami bez opuszczania silnika. Ale chyba u Nas jeszcze nikt z forum się z tym nie bawił.....
  10. Legacy2013User

    LPG w Subaru

    Myślisz pewnie o EJ, gdzie regulowało się śrubami. Ja pytam o FB25, w której reguluje się płytkami.
  11. Legacy2013User

    LPG w Subaru

    Czy jest ktoś na forum, kto już regulował luzy zaworowe w FB25 i może powiedzieć czy mając urządzenie do wciskania zaworów idzie wymienić płytki bez demontażu wałków? Cały czas myślę o LPG do mojej Legacy, ale ta regulacja, o której wszyscy piszą że straszna, jest ciągle nie jasna.... Mało faktów trochu.....
  12. Legacy2013User

    LPG w Subaru

    Tak. Ma dotrysk paliwa. Wróćmy jednak proszę do meritum, czyli doświadczeń z FB25 na LPG i sposobie regulacji zaworów bez wyciągania silnika.
  13. Legacy2013User

    LPG w Subaru

    Nie za bardzo wiem o co Tobie chodzi z dotryskiem??? Po co miałby być dotrysk? A pompa jest teraz wirowa, zmieniona. Dlatego też cena instalacji w nowym wydaniu wynosi 5 a nie 8 tyś.
  14. Legacy2013User

    LPG w Subaru

    Wydajność ciemnobrązowego wtryskiwacza Vialle to maksymalnie 48KM na cylinder - na 100% bo sprawdzałem w centrali VIALLE Polska w Swarzędzu pod POZNANIEM. Także łapie się na silnik 2,5 bez turbo, bo mamy 173KM (4*48 daje 192 niby). Jak to jest z tą regulacją zaworów w DOHC? Trzeba wyciągać silnik czy nie? Jeżeli nie to rozumiem, że z kanału trzeba zdjąć pokrywę łańcucha rozrządu, zdjąć pokrywy głowic, zmierzyć luzy zaworowe, jeżeli wymagają regulacji to zdjąć łańcuch, potem wałki rozrządu, wymienić szklanki i poskładać? Podłużnice na to pozwalają?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...