Skocz do zawartości

cool_kuba

Nowy
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Podkarpacie
  • Auto
    Subaru Outback 2.5i MY15

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia cool_kuba

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Czy poprawiła się sytuacja z aktualnością map kupowanych od naviextras czy nadal dostaje się mapę dwa lata w tył. Czy wiek ktoś może czy da się jakoś dostać najnowsze mapy?
  2. @TOMA52 Dokładnie tak samo sprawdzałem napięcie podczas jazdy i zauważyłem że u mnie alternator może zostać wyłączony również podczas jazdy co czasem powoduje wyłączenie kamerki samochodowej która ma ustawiony próg odcięcia na 12.4V. Zablokowanie sygnału od ECM do Alternatora powoduje naprawia te oscylacje co powinno pozwolić na normalny żywot nawet zwykłego akumulatora. (po prostu sterownik nie ma jak wyłączyć alternatora)
  3. Dam znać jeśli metoda unieszkodliwienia BMS amerykanów będzie powodować jakieś problemy przy eksploracji. Na razie monitoruje napięcie w gnieździe 12V i widzę ładne stałe ~14.3V zamiast skoków pomiędzy 12.xV(alternator wyłączony) a 14.3V(alternator włączony) Zapomniałem napisać w poprzednim poście że jeśli chcecie przetestować czy wasz samochód obciąża tak akumulator to po pierwsze wymaga to przynajmniej 5 minut ciągłej jazdy po uruchomieniu silnika oraz ważne jest żeby robić test bez włączonych dodatkowych odbiorników prądów (Mojemu Subaru wentylacja i radio nie przeszkadzało w wyłączaniu alternatora ale światła mijania/postojowe, podgrzewanie foteli już może zneutralizować BMS).
  4. Wymieniłem baterie Varta Blue Dynamic E24. I muszę powiedzieć że BMS zaczął trochę świrować i napięcie oscylowało pomiędzy 14.4V a 12.2V przy jeździe. Z EFB napięcie nie spadało poniżej 12.5V. Więc nie polecam takiej wymiany komuś kto chce po prostu jeździć. Ja jestem bardzo zadowolony ponieważ po przeszukaniu Amerykańskich forów znalazłem informację ze to właśnie BMS jest odpowiedzialny za szybkie zużycie baterii ponieważ stara się on ładować baterię tylko przy małym obciążeniu silnika co gwałtownie zwiększa liczbę cyklów ładowania. Czyli jak przyśpieszasz albo stoisz w korku to wyłącza alternator a włącza go jak tylko puścisz nogę z gazu albo jak napięcie spadnie poniżej jakiegoś progu. Najlepsze jest to że nasi bracia z za oceanu wyczaili jak łatwo dezaktywować system rozładowywania baterii. Wystarczy rozłączyć przewód czarny z czerwonym paskiem poprowadzony z ECM do Alternatora. U mnie w Subaru Outback 2015 najłatwiej było zapchać pin 3 wtyczki na alternatorze taśmą izolacyjną. Po kilku próbach operacja się powiodła ponieważ i teraz podczas jazdy widzę stałe napięcie ~14.3V. @TOMA52 może spróbuj czy rozłączenie tego kabla nie pomoże najnowszy BMS Subaru po prostu nie utrzymuje pełnego naładowania baterii co tłumaczyło by Twoje pomiary.
  5. Jakoś nadal obawiam się niby łatwiejszego zepsucia EFB przez przypadkowe rozładowanie.
  6. Informację o wytrzymałości zwykłego akumulatora na głębokie rozładowanie w przeciwieństwie do EFB znalazłem tutaj: https://www.blog-norauto.pl/rodzaje-akumulatorow-samochodowych-jaki-akumulator-wybrac/ Jestem prawie pewien że w przeciągu następnych kilku lat użytkowania auta ktoś znów zostawi włączone światło które rozładuje akumulator do 0 a start stop zawsze wyłączam bo mnie denerwuje. Dlatego też myślę o zakupie zwykłej baterii zamiast EFB. @ozarek jakie materiały byś polecił na temat charakterystyki ładowania? W samochodzie mam przejściówkę 12V->USB która wyświetla napięcie i widzę tam głównie 14.4V po dłuższej jeździe napięcie to się obniża ale muszę sprawdzić do jakiej wartości.
  7. Dzięki @TOMA52 jeszcze akumulatora nie kupiłem po prostu jak auto postoi dłużej to odpalam z Lipola Raczej nie chce kombinować z ciągnięciem kabli do przeciwnych biegunów. Co do EFB to wyczytałem że wytrzymują więcej rozruchów ale z drugiej strony przypadkowe rozładowanie do 0 jest dla nich dużo bardziej zabójcze niż zwykłych. Mój akumulator zniszczyło właśnie przypadkowe rozładowanie ponieważ start stop zawsze wyłączam a auto ma dopiero 45k.
  8. Czy mógłbyś powiedzieć gdzie robiłeś tą wymianę?
  9. Ja tam nie mam żadnych dodatkowych akcesoriów więc spróbuję jak zwykły będzie się sprawował. Dzięki za porady!
  10. cool_kuba

    Akumulatory w subaru

    Tak, tyle że ja zawsze wyłączam start stop bo mnie denerwuje Myślę że wypróbuje normalny akumulator.
  11. No coś tam w internecie czytałem i dowiedziałem się że jedyne co się stanie to system start stop rzadziej będzie wyłączał silnik. Miałem nadzieje że ktoś podzieli się swoją wiedzą lub doświadczeniami. @aflinta według ciebie w aucie z "bogatym wyposażeniem elektrycznym" alternator nie jest w stanie dostarczyć wystarczającej ilości prądu w czasie jazdy? Co będzie stanowiło "bogate wyposażenie elektryczne"?
  12. No właśnie zastanawiam się czemu sprzedawcy chcą koniecznie wcisnąć EFB czy wynika to tylko z wyższego zarobku czy są jakieś techniczne różnice w sposobie ładowania.
  13. Dzięki @subleo a myślisz ze jest jakaś różnica w układzie lądowania przystosowanego do EFB a zwykłej baterii kwasowo-ołowiowej?
  14. Akumulator w moim Outback 2.5i MY15 zaczął niedawno zawodzić po około tygodniowym postoju. Nie jest wyładowany do końca jednak nie kręci rozrusznikiem. Zmierzyłem prąd po wyłączeniu silnika i jeśli auto nie wykrywa klucza to jest to ~35mA co wydaje się w normie jednak podczas tych pomiarów zauważyłem że napięcie na akumulatorze spada bardzo szybko z 12.6V do 12V wystarczy poczekać kilka godzin. Myślę że mogłem sam doprowadzić do tego stanu rzeczy niechcący włączając lampkę na noc czego akumulatory EFB podobno nie znoszą. Chciałem się dowiedzieć czy są jakieś przeciwwskazania do użycia zwykłego akumulatora i kwasowo ołowiowego zamiast EFB jeśli zawsze wyłączam system start-stop? Pytałem się w sklepie i mi powiedzieli że jak było EFB to muszę kupić EFB, ale nie umieli wytłumaczyć dlaczego. Z lektury internetu wynika że EFB powinna wytrzymać większą ilość cyklów ładowania natomiast jest bardziej wrażliwa na rozładowanie do 0 i oczywiście droższa. Czy macie jakiś opinie na temat Varta Blue Dynamic E24 12V 70 Ah? Na zdjęciu bateria którą dostarczył producent:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...