Widzę, że mało osób jest obytych w tym temacie.
Kolego Bouler trzeba podpierać się kodem koloru bo by człowiek zwariował przy doborze koloru.
Wyobraź sobie, że colorboxów srebrnych w każdej mieszalni jest kilkaset co najmniej- to jak chciałbyś wybrać odpowiedni?
Wyszukujesz po kodzie w danej marce i tam możesz mieć kilka wariantów danego koloru.
Np w VW kolorów czarnych LC9Z jest 9 odcieni i musisz zrobić każdego próbkę, najlepiej na metalowym próbniku bo taki lakier inaczej wygląda na plastiku i inaczej papierze a inaczej na metalu.
Potem lakiernik wybiera najbardziej zbliżony kolor i "podciąga" go ręcznie żeby był jak najbardziej zbliżony co nie jest proste jak w skład wchodzi 7-9 różnych pigmentów, ale i tak nie wejdzie pod kreskę.
Inna sprawa, że są różne firmy produkujące lakiery i nie kupuje się puszki farby Blue Mica tylko miesza
To też powoduje różnice.
Sprawdźcie w salonach jak różnią się zderzaki od reszty auta mimo iż malowane tym samym kolorem.
Szanujący się lakiernik nie umaluje jednego elementu bez cieniowania bo potem klienci będą mieli pretensje.
A serwis to co innego, jak robią na ubezpieczenie, bo ubezpieczenie nie płaci za malowanie (cieniowanie) elementów które nie są uszkodzone.
Co do auta Kashmere to inna bajka, jak auto było całe malowane w jednej lakierni(mieszalni) to wtedy można lakierować jeden element, chociaż pigmenty nie zawsze trzymają normy i po paru latach może też być inny kolor. A spojler się różni do nie jest z metalu.