Skocz do zawartości

justdoitpl

Nowy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

282 wyświetleń profilu

Osiągnięcia justdoitpl

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Ale wiedzisz, u mnie check się nie pali kurczę. Jak moge kwestionować sprawność sondy jesli błędu nie ma. A kolejny 1000zl na sondę wydawać topnieją jest rozsądny ruch. Według aso, nie mam podstaw do reklamacji sondy. Bo przecież działa. Mówisz ze miałeś taki przypadek? Sent from my iPhone using Tapatalk Nie wiem jaka jest szansa, że obydwie źle działają, ale miałem w 2.0 XT taki przypadek. Check engine + duże spalanie. Diagnoza w ASO z dobrą forumową opinią: sonda lambda.Wymiana na oryginał. Dobrze przez 100-150 km a potem znowu check engine + spalanie. Wymiana drugiej sondy i spokój. Wymieniłeś jedną i drugą? Czy pierwszą dwukrotnie?Bo rozumiem ze są dwie sondy. Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. No wlasnie, usterka, tylko jaka? Co do lambdy, jakie jest prawdopodobieństwo, że dwie pod rząd blednie działają? Ta na której teraz jeżdżę była zakupiona w aso i dobrana po numerze vin. Zastanawiam się czy jesli wstawię do aso to czy oni coś poradzą. Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. Kurczę nie wiem jaki był błąd oryginalnie. Nie znam się. Mechanik po diagnostyce stwierdził ze lambda do wymiany. Teraz nie ma żadnego błędu. Bynajmniej check engine się nie swieci. Czy nadal może być błąd mino ze check się nie pali? Mechanik sprawdzał i twiedzi ze wszystko w normie. Z tym mnie zostawia. Ale stanowczo coś jest nie tak. Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Czyli sonda lambda, prawda? Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. Ok. Dzięki. No ale mapy spalania paliwa nie da się wyregulować, zgadza się? Mechanik ktory wymieniał sondę, twierdził, że żadnych regulacji się nie dokonuje, że za informacje do doboru odpowiedniej mieszanki odpowiada sonda lambda, która wg niego działa jak należy. :/ Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. Sam nie bardzo sobie z tym poradzę. Gazownik mi mówił, ze jesli pali dużo na paliwie, to on wiele nie może zrobić. Ale napomnę mu o AFR. Nie wiem co to jest i czy bada to tylko lpg czy tez paliwo. Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. Witam wszystkich i jednocześnie proszę o pomoc. Sprawa tyczy się 2006 forester 2.0 automat. 115000 przebiegu. Instalacja lpg założona jakoś przy 60000. Parę miesięcy temu sporadycznie zapałał się check engine i cruise. Auto zaczęło marnie pracować. Pojechałem do mechanika specjalizującego się w Subaru, podłączył do kompa, werdykt-sonda lambda do wymiany. Zaproponował denso, ale o 500zl tańszą niż w serwisie. Ok. Wymieniona, błąd usunięty. Auto bardzo ładnie pracowało, błąd się nie pojawiał. Zazwyczaj jeździłem na gazie (spalanie 11l trasa, 13l miasto). Wiec i po wymianie tez na gazie odrazu. Ale spalanie nagle wskoczyło na 16l trasa, 20l miasto. Mechanik powiedział żebym sprawdził jak na paliwie pali. Sprawdziłem wielokrotnie. Na paliwie trasa 15l , miasto 18-19l. Wróciłem do gościa, podpiął do kompa, wszystkie parametry w normie. Wymienił sondę na inną ( jakąś którą miał na warsztacie i miała działać ) Po kilkudziesięciu kilometrach check engine się zapalił, potem zgasł i tak co jakis czas. Jeździłem trochę na tej sondzie. Spalanie bez zmian. Postanowiłem zakupić oryginał w ASO jako że mechanik rozkłada ręce i nie wie co jest przyczyna. Zamontował mi nową sondę. Jeżdżę na niej o testuje juz z 1000km Spalanie paliwa na trasie 13l, po mieście 16-17l. Gaz na trasie 11,5-12,5, miasto 20l. Można stwierdzić ze jest delikatna poprawa, głównie na trasie. Macie jakieś sugestie? Bardzo łoi mnie po kieszeni takie jeżdżenie. Dodam ze filtr powietrza był tez zmieniony w miedzy czasie. Świece ze 4000km temu. Olej na bierząco. Zmianę w spalaniu łącze z wymianą sondy. Mechanik od lat przacuje z Subaru, przez lata pracował jako mechanik w aso. Co robić? Pomocy! Sent from my iPhone using Tapatalk
×
×
  • Dodaj nową pozycję...