Skocz do zawartości

Jacek Kusa

Nowy
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Auto
    Forester 2.0 Turbo

Ostatnie wizyty

290 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Jacek Kusa

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

-1

Reputacja

  1. Dzień dobry. Z uwagi na to, że mam świeżo po remoncie silnik z forestera z 99r. 2.0 T z LPG ze skrzynią manualną jeszcze nie do końca włożony do samochodu zastanawiałem się nad możliwością włożenia go do budy z forestera 3 diesla bez silnika. Taki w ładnym stanie z rocznika 2008-2010 można kupić od 10 tys. Czy ktoś robił taki manewr?
  2. Dzień dobry. Po różnorakich walkach z moim foresterem niestety skrzynia podczas zmiany biegów tak jakby przeciąga gaz i czasem przełączy z szarpnięciem bieg a czasem w ogolę nie przełączy. Niestety takie zachowanie wystąpiło po wymianie oleju w skrzyni, który zatkał smog po dwutygodniowym postoju auta na mrozie. Przed wymianą oleju / przed postojem auta skrzynia chodziła wręcz idealnie. Spuszczony olej wyglądał jak czekolada i śmierdział spalenizną. Na nowym oleju sytuacja z dnia na dzień się pogarszała, a dolanie preparatu do skrzyń nie dało żadnego efektu. Moja skrzynia ma oznaczenie : TZ1A3ZC2AA na p.s.a. kosztuje 1600 zł.... ale są też inne skrzynie które według opisu też są od 2.0T. I kosztują od 600 zł w górę np: Facet z Krakowa ma po 600 zł: TZ102ZB1AA TZ102ZB2AA TZ102ZB3AA Facet z Turka ma za 790 + przesyłka 150: TZ1A3ZC3BA Nigdzie nie mogę znaleźć informacji czym tak naprawdę te skrzynie się różnią. Jedyne co udało mi się ustalić to, to , że skrzynia musi być też od turbo. Bardzo proszę o pomoc bo subaryna stoi a śniegu na dworze coraz mniej
  3. Elektrozawór kupiony na alledrogo. 60 zł + przesyłka. Założony, wszystko chodzi. Pozdrawiam
  4. Jak narazie wszystko chodzi ale i tak poszukuję tego elektrozaworu.
  5. Forek z 99r. Usterkę naprawiliśmy. Oczywiście "mechanicy" nic nie znaleźli, więc postanowiłem, że sami pogrzebiemy. Uszkodzony był elektrozawór a konkretnie urwany przewód wchodzący do cewki elektrozaworu. Ze względu na to, że nie mam drugiego, ten został "naprawiony" choć będzie wymieniony, gdy tylko takiego zdobędę. Cewka elektrozaworu powinna mieć oporność ok 4 Ohm (na tym mierniku, który miałem było to 8 Ohm - miernik za 30 zł) Poniżej zdjęcia, które mogą pomóc.
  6. Czy jesteście w stanie mi powiedzieć lub pokazać który to ten czujnik, gdzie on się znajduje? Dziś rano zaprowadzam Subaryne do mechanika i na pewno dużo łatwiej było by im, gdybym im wskazał gdzie znajduje się ten czujnik. Czytałem jeszcze, że to mogą być wtyki do skrzyni, które znajdują cie pod intercoolerem.
  7. Czujnikiem w skrzyni? Ale ten czujnik/czujniki znajdują się w środku w skrzyni czy są w nią wkręcane?
  8. Kurcze trzeba poczytać bo nie wiele mi to mówi...
  9. Zrobiłem test i wyszło kontrolka POWER mruga 7 x długo, 5 x krótko. Co ciekawe wygląda mi jakbym miał zablokowaną skrzynię na 3 biegu bo niezależnie czy jadę na 1,2,3 czy D to jestem w stanie 140 osiągnąć a na 1 tyle wyciągnąć nie powinienem.
  10. Dzień dobry. Od kilku dni mam nowy problem. Mruga mi przycisk POWER na zegarach. Wyczytałem, że prawdopodobnie jest to problem ze skrzynią. Faktycznie coś się zmieniło, ponieważ auto rusza bardzo ospale. Wydaje mi się, jakbym ruszał z 2 biegu. Tak samo na D jak i na 1,2,3. Po podpięciu pod kompa pokazała się informacja jakoby nie ma ciśnienia oleju w skrzyni. Tzn wartość ciśnienia jest 0 nawet jak dodaję gazu. Olej w skrzyni sprawdzony i nawet ostatnio zmieniony. Ogólnie auto jeździ tylko ospale przyśpiesza tak do 50, daje idzie już ok i nie szarpie podczas zmiany biegów na wyżej jak to było przed awarią. Czy jest jakiś czujnik ciśnienia oleju w skrzyni, który mógłby być uszkodzony?
  11. Sprawę rozwiązałem. Okazało się, że przez to, że samochód stał dwa tygodnie cały syf, który był w oleju w skrzyni zatkał smog (filtr w skrzyni). Odkręciliśmy miskę skrzyni. Łącznie zeszło ok 6 litrów oleju. Czarnego jak czekolada i śmierdzącego spalenizną. Smog wyczyszczony (nie wiem czy się go wymienia). Zmieniony filtr oleju skrzyni. Zalane nowym olejem i auto jeździ jak wcześniej.
  12. Ciśnienie oleju w skrzyni? Bo jakby nie było ciśnienia a sam olej jest to była by to wina pompy oleju? A czy jest możliwość, że jakiś elektrozawór nie działa? Coś czytałem (nie wiem czy dobrze wyczytałem), że chyba jest ich tam 7 a 2 z nich odpowiadają za samo włączenie biegu do przodu i biegu do tyłu.
  13. W sumie 100% pewności nie mam, że mechanik nie orał nim pola. Obroty idą prawidłowo. Samochód zachowuje się tak, jakby cały czas był na biegu N. Co prawda tak jak pisałem wcześniej po postoju kilku minutowym udało się przejechać kawałek dlatego myśleliśmy, że to wina oleju, że jak spłynie to kawałek przejedzie. Awaria konwertera czyli sprzęgła hydrokinetycznego? Przeglądam popularny serwis aukcyjny i używka kosztuje 120-150 zł z gwarancją "rozruchową". Regeneracja/naprawa starego to 500-600 zł. Co do pompy oleju skrzyni nie jestem w stanie nigdzie znaleźć takiej do kupienia. Może temu mechanikowi uda się rozwikłać zagadkę jak zacznie przy nim grzebać. Patrząc na sposób działania sprzęgła hydrokinetycznego oraz ten filmik: to sytuacja wygląda tak, jakby w nim nie było cieczy i wtedy efekt był by taki jak u mnie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...