Skocz do zawartości

Rajhen

Nowy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa/Ząbki
  • Auto
    był Forester SG 2.5N/A MT 2003
    jest Legacy BP 2.0R

Ostatnie wizyty

358 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Rajhen

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. zgadza się, wygląda ok, cykl/pętla pracy układu wygląda poprawnie, ale zastanawiam się czy nie jest o te kilka stopni za wysoko. Dlatego pytałem czy TTTM, ponieważ przyzwyczaiłem się w Foresterze 2.5N/A,że temperatura była kilka stopni niższa, no i te otwarcie dużego obiegu było wyraźnie zauważalne około 10 stopni poniżej temperatury załączenia wiatraków ( forku miałem 95 stopni jak się załączały), a tu tego nie ma.
  2. dziękuję Koledzy za wszystkie odpowiedzi. Przez dłuższy czas nie miałem auta do dyspozycji, teraz w końcu sprawdziłem. Sytuacja wygląda tak, że samochód podczas jazdy nagrzewa się bardzo szybko do około 95 stopni. Podczas postoju rozgrzewanie jest powolne. Nie mam pojęcia kiedy i czy otwiera mi się termostat. Tzn otwiera się na pewno, bo jak już silnik jest w pełni rozgrzany, to dolna rura też jest gorąca. W poprzednim aucie, jak jeszcze wszystko dobrze pracowało, wyraźnie było widać kiedy otwierał się duży obieg, bo temperatura spadała wówczas o kilka stopni a dalsze rozgrzewanie było dość powolne. Teraz tak to wygląda, jakbym nie miał otwartego dużego obiegu, aż do momentu osiągnięcia tych 90 i kilku stopni. Wentylatory włączają mi się przy 97 stopniach, co też jest dziwne, bo nigdzie nie spotkałem takiej temperatury ich włączania. Przy obecnych temperaturach 15-20 stopni, przy postoju i włączonych wiatrakach temperatura idzie max do 97-98 stopni a potem spada do 93-94 ( jak stoję), w czasie jazdy temperatura oscyluje w zakresie 91-95 stopni. Jak był upał temperatura w czasie jazdy pod górę i szybko doszła mi maks do 101 stopni, a tak w czasie jazdy była w granicach 94-97 stopni. Podczas postoju wentylatory załączały się i zawsze dawały radę schłodzić płyn do stanu, w którym mogły się wyłączyć. Skoro wentylator dosyć skutecznie potrafi ochłodzić płyn i dodatkowo dość szybko, wszystko wskazuje, że chłodnicę mam raczej sprawną, a wszystko wskazuje na to, że mój termostat ma zbyt dużą temperaturę otwarcia, lub w ogóle nie otwiera się w pełni. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. O ile czegoś nie przeoczyłem, to wydaje mi się, że niezależnie czy silnik jest gorący, czy po jeździe, czy po postoju - poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest ciągle taki sam.
  3. no właśnie w starym Forku wentylatory włączały 1 bieg przy 95 stopniach, a na maksa zaczynały się kręcić przy 100 stopniach. Jednak jak nie było upałów to na trasie miałem 85-90 stopni maksymalnie. a w tym aucie mam notorycznie 95 stopni, również przy jeździe w trasie, a więc wtedy kiedy wentylatory i tak nic nie dają. Ale cenna uwaga, muszę sprawdzić przy ilu stopniach teraz mi się włączają, bo tego nie sprawdziłem.
  4. Czyli raczej sugerujecie, że ten typ tak nie ma i powinno być niżej niż te 95 stopni ?
  5. długo nie. Ale czy to może mieć wpływ? Stary czy nowy chyba grzeje się podobnie, a różnica chyba może być w temperaturze gotowania. Ja gotowania nie stwierdziłem, tylko moim zdaniem zbyt wysoką temperaturę. Płyn wygląda dobrze wizualnie.
  6. Witam szanowne gronomam pytanie o kwestię temperatury płynu chłodzącego w silniku 2.0R (150kM). Zauważyłem za pomocą modułu OBD, że mój płyn pracuje przeważnie w zakresie 94-98 stopni. W czasie upalnych dni, przy szybszej jeździe, zwłaszcza przy podjazdach temperatura doszła do 100 stopni. Nie mam problemu, w momencie wpadnięcia w korek po takiej jeździe, wentylatory spokojnie trzymają wtedy temperaturę poniżej tych 100. stopni. pytanie czy to jednak nie za wysoka temperatura dla Subaraka? Wcześniej miałem 2.5 N/A Forka, który podczas zwykłej jazdy przy temperaturze około 20 stopni, trzymał temperaturę poniżej 90 stopni, a teraz w Legasiu mam tą temperaturę zawsze o kilka stopni wyższą.Czy TTTM, czy mogę mieć problem z chłodnicą lub z nie do końca otwierającym się termostatem? Płynu nie ubywa, jest pod korek, objaw upg nie ma w ogóle.
  7. Rajhen

    Kubica w F1

    Jeżeli zamienili auta, to jeszcze gorzej to wygląda dla RK, bo znaczyłoby to, że jest gorszy niezależnie od konfiguracji bolidów.
  8. Mi kiedyś na badaniu technicznym facet tak kopnął w hamulec na rolkach, że sprężyna od HH poszła się kochać. Oczywiście wtedy o tym nie wiedziałem. Po badaniu próba zjazdu z rolek, gaz sprzęgło a ten staje dęba. Sprzęgło popaliliśmy i klops, auto stoi. Myślałem, że na rolkach mi rozwalili w jakiś sposób skrzynię, ale telefon do warsztatu, sugestia co sprawdzić i okazało się, że HH zablokował auto.
  9. Rajhen

    Kubica w F1

    No to zależy jak patrzysz...w przypadku czasu 'minimum' może być rozpatrzone jako minimalny czas (to miałem na myśli) lub minimalnie to co może jeszcze uciąć (to co Ty masz na myśli). A napisałem wyraźnie, że 1.18.500 to minimum (czas minimum - czas minimalny) do jakiego mogą zejść.
  10. Rajhen

    Kubica w F1

    1.18.5 to minimum do jakiego dziś może zejść, gdzie Wy widzicie możliwość na zejście jeszcze o sekundę.... mam nadzieję, że się mylę, ale tak to wygląda
  11. Witam, tak jak przedmówcy zaznaczali, ale np. ja mimo, że miałem tą informację wymacałem ten bagnet dopiero chyba za 5-tym podejściem. I tak jak napisałem udało mi się go wymacać, bo a nic nie da się go zauważyć, zwłaszcza, że w tamtej okolicy posiadam trochę gratów od LPG. Ja nie zaryzykowałem samodzielnej wymiany oleju, bo nie wiem jakbym trafił z dolewką do tego otworku. Olej zmieniłem przy okazji wymiany łożysk i regeneracji wiskozy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...