Skocz do zawartości

kammas

Nowy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Śląsk

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia kammas

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Mechanik sprawdzał. Kolektor bez przedmuchów ale od środka jest powypalany.
  2. Panie Andrzeju, w takim razie jak długo może trwać ta faza utraty owalizacji, ile mam czasu? Jestem totalnie skołowany i nie wiem co dalej robić. Ponownie dziękuję za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam
  3. Dzięki aflinta za szybką odezwę. Nie stwierdziłem większych wibracji i szarpań przy samym ruszaniu. Chodzi raczej o wibracje przenoszące się na silnik. Panie Andrzeju dziękuje za wszystkie wskazówki. Co do tego oleju nie sugerowałem, że to wymiana samego oleju na nowy coś poprawiła. Zastanawiam się po prostu, czy jeżeli mechanik ruszał silnikiem, "wyprostował" go i stukanie jakby zmniejszyło się (może subiektywnie już sam nie wiem) to czy te poduszki to nie jest jakiś trop. To jak to w końcu jest, czy rozcięcie filtra oleju i zdjęcie miski olejowej celem stwierdzenia obecności metalicznych opiłków nie daje pewności w temacie panewek?
  4. Witam serdecznie. Bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie. W moim Legacy 04 poj. 2.0 137KM przebieg 170.000 zdecydowałem się na wymianę sprzęgła wraz z kołem jednomasowym. Mniej więcej od tego czasu zaczęły się problemy. Samochód stał się wyraźnie głośniejszy. Przy odbiorze nic nie zauważyłem. Słyszalny hałas wiązałem z szumiącym łożyskiem koła przedniego, które miało być wymienione razem ze sprzęgłem a ostatecznie nie zostało wymienione z powodu braku części. Hałas nasilił się i zaczął bardziej przypominać niski warkot spowodowany nieszczelnością w układzie wydechowym. Sprawdziłem wydech, okazało się że wszystko OK. Wybrałem się do ASO. Posłuchali, sprawdzili poziom oleju (żadnej diagnozy stanu oleju) i stwierdzili, że PANEWKI! Ugięły mi się nogi. Dla pewności poprosili mnie jeszcze raz w innym terminie. Podnieśli samochód, osłuchiwali stetoskopem i podtrzymali diagnozę. Oczywiście zasugerowali jedynie opłacalne rozwiązanie tj. wymianę short blocku silnika. Cena kosmos. Nie chciało mi się wierzyć, że to panewki. Po obejrzeniu filmików na youtube przedstawiających subaraki z wyraźnie stukającymi panewkami, wsłuchałem się ponownie w odgłos mojego silnika. Sinik na wolnych obrotach pracował równiutko i bardzo cicho. Mniej więcej od 2500 obr/min można było rzeczywiście wysłuchać pukanie, które w miarę zwiększania prędkości obrotowej silnika, zwiększało swoją częstotliwość i siłę. Jednak na pierwszy plan wysuwał się wyraźny warkot (jak przy głośnym wydechu). Ponadto w porównaniu do obejrzanych na youtube fimików prezentujących stukające panewki w subarakach, w moim odczuciu dźwięk w moim silniku był znacznie mniej metaliczny. Mimo wszystko przyjąłem najgorszą wersję. Postanowiłem zweryfikować diagnozę ASO. Dotarłem do poleconego przez znajomego mechanika rajdowego, który po rozcięciu filtra oleju i zdjęciu miski olejowej stwierdził, że nie ma żadnych opiłków, które mogłyby wskazywać na panewki. Osłuchał silnik i zapewnił, że silnik OK. Zalecił wymianę oleju na motul 5w40 (wcześniej 5w30). Stwierdził natomiast, że do wymiany kwalifikują się poduszki silnika. Zasugerował, że niewykluczone jest , że poduszki które miały już swój przebieg zostały dobite przez sztywne koło, generujące większe drgania i wibracje bo śruby poduszek nie zostały odpowiednio poluzowane. Ponadto stwierdził, że silnik ma spore wibracje i był przekrzywiony. Olej został wymieniony. Pukanie pozostało ale dźwięk wydał mi się jeszcze mniej metaliczny i jakby mniej dokuczliwy. Mechanik jest pewny za silnik ale nie zagwarantuje, że wymiana poduszek usunie pukanie. Jutro będę znał cenę poduszek w ASO. Co z tym wszystkim robić? Czy ktoś miał podobne problemy, czy możliwe jest aby zużyte poduszki silnia dawały dźwięk, które można pomylić (ASO) ze stukającymi panewkami, wreszcie czy szukać związku z wymianą koła, być może wadliwe koło lub błąd w montażu? Czy wymiana koła na jednomasowe może generować wyraźnie odczuwalne wibracje (ASO zapewniało że to sprawdzone rozwiązanie podobne wypowiedzi znalazłem na forum)? Może są jakieś zamienniki poduszek silnika w rozsądnej cenie? Wybaczcie obszerny tekst ale starałem się przedstawić problem możliwie dokładnie. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Z góry bardzo dziękuję.
  5. Dzięki Panowie za Wasze podpowiedzi. Osobiście też obstawiałem kable, ale zobaczymy. Będę drążył temat i zdam relację. Piękne dzięki. Wesołych Świąt.
  6. Cześć. Jestem nowy na forum. Witam wszystkich forumowiczów. Cieszę się, że dołączyłem do tak szacownego forum. Do rzeczy. Mam problem z moim Legacy 2.0 137 KM z 2004. Po porannym (pierwszym) rozruchu silnika o ile od razu ruszę silnik nie równo pracuje, dławi się i przygasa. Po tem po ok 1 min. problem znika. Po kolejnych rozruchach bez problemu. Jeśli po pierwszym rozruchu pozwolę mu się rozgrzewać przez ok 1 min. bez żadnego problemu. Dodatkowo wcześniej, nierównej pracy silnika towarzyszyło falowanie obrotów. Samochód nabyłem parę miesięcy temu. Opisana przypadłość występuje od początku. Po zakupie udałem się do ASO w Mikłowie w celu ogólnej diagnozy nowo nabytego samochodu. Ogólnie samochód oceniono bardzo dobrze. Zwrciłem uwagę na opisywany problem. Powiedzieli, że trzeba przeczyścić przepustnicę. Po przeczyszczeniu przepustnicy ustało falowanie obrotów natomiast dławienie pozostało do dzisiaj. Liczę na jakieś sugestie i podpowiedzi. Boję się, że jak zacznę w ASO marudzić im o usterce, która jest tylko rano i tylko przez chwilę to zaczną mi wciskać jaką ciemnotę. A wiem co mówię. Po wspomniamym czyszczeniu przepustnicy po wyjechaniu z serwisu obroty zwariowały. Skakały plus minus 500 obr/min non stop (bardzo denerwujące). Powiedzieli, że to normalne i musze przejechać ok 500 km i samo ustanie. Po 200 km nie wytrzymałem i podpytwałem swojego zaufanego mechanika i zasugerował odłączenie akumulatora w celu restartu kompa. No i jak ręką odjął. To tak gdyby ktoś miał podobne problemy. Z góry dziękuje za ewentualne podpwiedzi. Jeszcze raz witam i pozdrawiam forumowiczów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...