Skocz do zawartości

piotruś

Użytkownik
  • Postów

    1413
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana piotruś w dniu 22 Kwietnia 2021

Użytkownicy przyznają piotruś punkty reputacji!

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    wielkopolska
  • Auto
    AR Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT

Ostatnie wizyty

1258 wyświetleń profilu

Osiągnięcia piotruś

..:: Subarofanatoholik ::..

..:: Subarofanatoholik ::.. (6/13)

835

Reputacja

  1. No to wszystko jasne. Pozostaje czekać ;-). Dzięki za info @matros1 .
  2. No to może ta wersja cywilna będzie miała inny układ siedzisk? Bo zastanawia mnie jak w praktyce będzie wyglądało to wysiadanie/ wsiadanie na środkowe miejsce kierowcy . W codziennym używaniu to byłoby chyba niewygodne? Podobno w kwietniu ją zaprezentują.
  3. Też czekam. Wygląda pięknie i mocno przypomina mój pierwszy samochód Renault 5. Własnie Renault 5 electric waży 1450kg, więc może A290 bedzie też cos około tyle?. Ma mieć 220 - 240KM, a skoro "piatka" przy 150KM przyspiesza do setki w 7,5 s, to może faktycznie być fajny hot hatch ;-) . https://ev-database.org/car/2135/Renault-5-E-Tech-52kWh-150hp
  4. piotruś

    Seriale

    A ja chciałem Wam polecić serial i miniserial bardzo wysoko oceniane na IMDb, ale też tak niecodzienne, że mogą się komuś zupełnie nie podobać a dla innych będą warte dużo więcej. Np. dla mnie Scavengers Rein 10/10 ;-) https://www.imdb.com/title/tt4687882/?ref_=fn_al_tt_1 https://www.imdb.com/title/tt21056886/?ref_=fn_al_tt_1
  5. No właśnie - u nas tak samo. Wszyscy w Rodzinie chcą jeździć Ioniqiem ;-). Dzisiaj -1stopni, wsiadam i włączam ogrzewanie - ciepło od razu, nie trzeba czekać aż silnik się rozgrzeje. I to tylko dlatego, że zapomniałem przez Bluelink włączyć ogrzewanie 5min wcześniej ;-). Nawet jak jedziemy w trasę, a robimy to rzadko, to i tak przejeżdżam do ładowania +/- tyle ile na pełnym baku Forestera 2,5XT. Ale faktycznie, tyle radości głównie dlatego, że 95% ładowania w domu. Miesiąc temu, jechaliśmy do Berlina (420 km). Kiedy wytyczyłem trasę w PlugShare z filtrem aby znajdował ładowarki powyżej 150kW, to po polskiej stronie (większa część trasy) były 2, od granicy do Berlina kilkanaście... Nie mieliśmy żadnego problemu - w Cottbus w kilkanaście minut podładowaliśmy go do 80% i dalej do Berlina z prędkościami autostradowymi (zresztą w PL też) ;-). Wydaje się, że w PL jest dużo ładowarek już wymagających remontu, nieczynnych i po prostu byle jakich. Byliśmy niedawno w Polanicy - to dość mocno uczęszczana miejscowość turystyczna i : jedna 10kW nieczynna od wiosny, na drugiej 2 wtyczki - 2 - 21 kW i też jedna nieczynna ... zupełnie jakby ktoś te dziadowskie stacyjki postawił ot tak na odpie ... Tak, więc doskonale rozumiem ludzi jeżdżących w długich trasach po Polsce, że diesel najlepszy ;-)
  6. piotruś

    Seriale

    Feedback z Arkadiuszem Jakubikiem. Bardzo dobry:-) Na Netflix. https://www.imdb.com/title/tt19723614/?ref_=fn_al_tt_1 No i na Disney+ jest 2 sezon The Bear. Świetny ! https://www.imdb.com/title/tt14452776/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_3_nm_5_q_the%20bear
  7. Ws pożarów jest bardzo dużo histerii i powielania informacji niesprawdzonych ale świetnie się sprzedających. Poczytajcie, proszę. Artykuł wskazujący źródła informacji i wiele wyjaśniający : https://elektromobilni.pl/pozar-samochodu-elektrycznego-dlaczego-wybucha-i-jak-go-ugasic/ W skrócie (ale polecam jednak przeczytać cały artykuł ;-)) : • W Polsce, na 100 000 zarejestrowanych samochodów, średnio pali się ok. 20 aut elektrycznych i 30 aut spalinowych • Pożary dotyczyły w dużej mierze starszych, nawet 20-letnich, importowanych aut elektrycznych • Średnio co czwarty pożar auta elektrycznego w Polsce to efekt podpalenia • Zaledwie 1/10 pożarów aut elektrycznych w Polsce obejmowała baterie trakcyjne • Prawdopodobieństwo śmierci w wypadku drogowym w Polsce jest dziś większe niż ryzyko pożaru baterii auta elektrycznego • Najdłuższa akcja gaśnicza auta elektrycznego trwała ponad 21 godzin, z tego gaszenie pożaru zajęło… 18 minut
  8. Mój I30N Performance też ma w serii. Jest z homologacją, więc myślę, że 93dB nie przekracza, ale nie mierzyłem. Na wszelki wypadek, jak przejeżdżam obok Policji przełączam w tryb normal ;-). Polski Ulter też produkuje podobne zestawy z klapami. Kiedyś dzwoniłem zapytać o coś takiego do Giulietty. Są 2 wersje: Z klapami w pozycji zamkniętej - z homologacją (ale zawór można kupić osobno) https://ulter.com.pl/sklep/8c970-zawor-brak-elektroniki-valve-system-no-electronics-774#os-3084 oraz z bez homologacji już z zaworem ale bez homologacji: https://ulter.com.pl/sklep/8c970-aktywny-zawor-klapowy-active-valve-system-739#os-3018 Pytałem o co chodzi i powiedziano mi, że ten brak homologacji dotyczy samego zaworu (montowanie go może skutkować kłopotami z gwarancją) natomiast nawet z otwartymi klapami nie przekracza dopuszczalnych norm hałasu, więc nie ma możliwości aby policja miała zastrzeżenia (nie wiem, nie sprawdzałem, nie kupiłem ;-)) . Natomiast wyjaśniono mi, że produkują też typowo sportowe układy wydechowe z zastrzeżeniem, że nie są do użytku drogowego. Tutaj taki do WRX STI : https://ulter.com.pl/sklep/p-126-304-r-subaru-wrx-sti2-5t-8 Myślę, więc, że jeżeli nie masz samochodu na gwarancji, a wydech nie jest głośniejszy niż 93dB (bodaj przy 70% obrotów przy których silnik osiąga max. moc), to można takie coś zastosować ;-)
  9. Zarąbisty jest i można powiedzieć, że wręcz tani. Też o nim myśleliśmy, ale jednak SUV... a chronicznie nie lubimy tych kształtów. No i nie czuję tego, że całe sterowanie jest w tablecie ; mechaniczne są tylko klamki i podłokietnik (zresztą świetny!). Życzę powodzenia z sąsiadami, oby się udało.
  10. U mnie prościzna. Facet to robi jedną ręką , bo w drugiej trzyma smartfona ;-). Ale pewnie nie zawsze będzie tak miło ;-)
  11. Koniecznie z dźwiękiem ;-) video.mp4
  12. No dobrze, wiec niech będzie 1 zł za kWh. - wychodzi mi 14,61 zł / 100 km. Które auto benzynowe 325KM, 5,1 s do setki spala 2 litry/100km ? Przecież nawet gdyby korzystać wyłącznie ( a przecież nikt tak nie robi) z ładowarek publicznych po 1,7 do 2,5 zł za kWh to będzie to równowartość 5 litrów na 100km (Pb 98, aktualne ceny z moich okolic) ;-)
  13. W moim przypadku, ostatnia sesja: Wallbox Easee (rewelacyjny - polecam ;-)) w garażu 52,4 kWh - całkowity koszt = 26,65 pln (normalna taryfa do mieszkania). Gdybym ładował na ładowarkach nawet po 2,4 pln to bym zapłacił 126pln. Przejechałem 320 km z czego ponad połowa po S'kach i autostradzie z prędkościami 130 i 150 km/h. Czyli 8,3 pln na 100km lub 40 pln na 100km. Więc rzeczywiście, ładując na ładowarkach przy autostradach jest drożej ... w porównaniu z autem które spala 5,7/100km etylinki 95 w takich samych warunkach jazdy ;-). Jeśli chociaż połowę wszystkich ładowań robisz w domu z Wallboxa, to przejechanie 100km będzie kosztowało mniej więcej 24 pln. Jadąc w ten sam sposób Foresterem 2,5XT albo I30N Performance (nieco mniej dla Giulietty Veloce) musiałbym wydać 72pln/ 100km (dokładnie 3 razy więcej). Porównanie wydaje mi się właściwe, bo sposób jazdy ten sam, spalinówki mają od 240 do 280 KM i 350 do 394 Nm, a elektryk 325 i 605 NM, Mimo, że waży 2 tony, to lepiej przyspiesza - 5,1 s (z czego chętnie korzystam). Na pewno ważne jest, że współczynnik oporu powietrza ma Cx=0,21, co sprawia, że przy prędkościach autostradowych ma o ok.20% większy zasięg od innych ale o podobnych parametrach elektryków. Z kolei jadąc wyłącznie po mieście zasięg się zwiększa nawet powyżej tego podawanego WLTP. Przed wczoraj trafiłem na korek na S8 i wlokąc się ok 3 km przez jakieś kilkanaście minut, dzięki rekuperacji zasięg zwiększył się o 11 km.
  14. Nie wiem jak z "bladym pojęciem" u tego autora, ale ostatnio trochę się przeraziłem właśnie czytając i oglądając na YT testy najczęściej bardzo znanych "redaktorów motoryzacyjnych". Jesteśmy przed zakupem nowego samochodu i oczywiście chłonę wszystkie informacje na jego temat. Miałem 2 jazdy próbne, trochę instruktarzu od sprzedawcy (dla którego to też jest świeżutki model) i zapoznałem się z instrukcją. Wierzcie mi, mam wrażenie, że 90% tego co przeczytałem i obejrzałem to : po pierwsze kalka tego co napisał ktoś inny, po drugie ci wszyscy "fachowcy" chyba w ogóle nie poświęcili czasu na zapoznanie się z autem. Podstawiają im samochód, oni wsiadają i .... mówią cokolwiek. Jeden bardzo znany człowiek, bez przerwy powtarzał, że auto jest do d, bo bez przerwy "pika" i ostrzega przed ograniczeniami prędkości, i to jest "tak kiepskie, tak wkurzające, że nie do wytrzymania". Nie zadał sobie trudu aby się dowiedzieć jak to wyłączyć (a to jest prościutkie i szybkie) ale też ani słowem się nie zająknie, że nie zapoznał się z autem. W pewnym momencie omawia pewien szczegół nadwozia, komentuje go i : "o, a to się otwiera? no chyba ma się otwierać ..." - nawet nie wiedział o czym mówi i jaką to ma funkcję, a ma ważną ;-). Naprawdę, większość to nieprzygotowani, niedouczeni blagierzy, często kopiujący z innych niedouczonych blagierów. 2 lata temu kiedy kupowaliśmy N'kę oglądałem materiał o Konie N i facet (jedyny Polak w składzie międzynarodowego jury np. wybierającego Car of the Year) w pewnym momencie zaczął sprawdzać czy faktycznie przyspiesza do setki w 5,5 sekundy. Przeprowadził chyba 3 próby dla każdego z trybów jazdy. No i wszystko pięknie, tylko, że to auto miało 360 km przebiegu, a on oczywiście launch control i do odcinki. Pierwszy raz się odważyłem napisać komentarz na YT. Najgrzeczniej jak umiałem, wskazując jedynie na to, że samochód nie dotarty i to zły przykład dla dziesiątek tysięcy oglądających. I co się stało? Zostałem opieprzony przez zdziwionych ludzi czego ja się czepiam?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...