Jump to content

twitt

Nowy
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About twitt

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Gdynia
  • Auto
    OBK

Recent Profile Visitors

109 profile views
  1. Skorzystam z wątku kolegi bo historia podobna. Przy około 150k km DPF zaczął żyć swoim życiem, częste dopalanie, wielokrotne nieudane zakończenia dopalania (mimo długich odcinków na autostradzie) i w końcu rozrzedzenie oleju i choinka pomarańczowych lampek na desce. Auto tankowane vervą, raz w tygodniu w trasie ~250km z długimi odcinkami na S-ce więc ma się gdzie dopalać. ASO twierdzi że wtryski OK, rury szczelne, (dolot do intercoolera wymieniony) i teoretycznie wszystko powinno grać. Serwisowe wypalanie pomogło na 3tys km więc DPF trafił do płukania. Po operacji auto odżyło, ładnie się zbiera, nie ma dziwnego dławienia przy odjęciu gazu czy zmianie biegów, silnik pracuje ciszej i równiej. Koszt operacji 850 pln więc poddaję pod rozwagę wszystkim planującym cięcie czy inne „adaptacje”. Wystarczy jedno rozrzedzenie, serwisowe dopalanie i mamy podobny koszt, więc można rozważyć prewencyjnie przy przebiegu ~150k. tomek
  2. U mnie ten zestaw lampek świecił przy przepalonej świecy żarówej. tomek
  3. Odgrzewam temat ale od trochę innej strony: jak bezpiecznie wymontować zaślepkę spryskiwacza przed demontażem zderzaka? Wg zdjęć podpiętych przez kolegę mati2610 zaślepka i podpórka siedzą na plastikowych zatrzaskach. Jakiś trick żeby wypiąć je bez ułamania któregoś z elementów? Przeszperałem instrukcję serwisową ale część dotycząca rozbiórki zderzaka nie zawiera tego elementu. pacjent: OBK'12 z góry dzięki za podpowiedź tomek
  4. Serwisówka jest tu: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2012/, Strona ET47 i kolejne. Jak nie czujesz się na siłach podjedź do jakiegoś warsztatu montującego kamerki lub dobrego elektryka samochodowego - maja wprawę w tego typu operacjach i za normalne pieniądze rozbiorą i przelutują co trzeba.
  5. Cześć. Kamerka jest "rozkręcalna". Miałem podobny przypadek - nie zareagowałem i w końcu padła (w środku wyraźne ślady wody i soli drogowej). Wydaje mi się, że sam korpus kamery jest szczelny a wilgoć dostaje się do środka po wiązce przewodów i należałoby ją dobrze zasilikonować. Największym problemem jest demontaż kamerki - musisz rozebrać praktycznie całą tylną klapę (zdemontować plastiki od środka i odkręcić blendę znajdującą się nad tablicą rejestracyjną). Nowa kamera z subaru to jakieś chore pieniądze więc dobrze zareagować zanim zupełnie padnie. Jeżeli nie uda się odratować - szukaj chińskiego zamiennika od seicane.
  6. Komunikat nie zaleca „sprawdzenia dźwięku otoczenia” tylko „sprawdzenie otoczenia”. Angielskie Instrukcje użytkownika i serwisowe znajdziesz na jdmfsm.info (Link). Fabryczna kamerka najwyraźniej po kilku latach traci szczelność i wilgoć demoluje ją od środka. Miałem podobne objawy - krople widoczne w obiektywie, na początku kamerka reagowała jeszcze na regulowanie poziomu jasności (przebudzała się i obraz powracał) ale koniec końców padła i pozostał czarny ekran z liniami parkowania i komunikatem. Na amerykańskich forach jest trochę takich przypadków i wygląda na to, że jeżeli okablowanie jest ok, lekarstwem jest wymiana kamerki (niestety drogi gadżet i sporo zabawy przy rozbiórce klapy).
  7. twitt

    Audio w subaru

    Dzięki za szczegółowe info. Zostaje poszukać jakiegoś dobrego warsztatu audio bo sam chyba tego nie ogarnę. tomek
  8. twitt

    Audio w subaru

    Cześć, Pacjent to OBK z 2012 z fabrycznym radiem, które chciałbym podmienić na jakąś stację 2din. Nie mam nadzwyczajnych oczekiwań, ważne żeby dało się bez cudowania podpiąć do fabrycznej instalacji / kamerki cofania, żeby działała obsługa z kierownicy + żeby dało się zmirrorować telefon na ekran stacji. Prośba do praktyków i śledzących nowinki sprzętowe o podpowiedź 2-3 aktualnie dostępnych modeli do ~ 1500pln (im taniej tym lepiej). System operacyjny bez znaczenia z góry dziękuję Tomek
  9. Problem rozwiązany, info dla potomnych poniżej: - do wymiany sam zatrzask: część oryginalna 92184AJ020 funkcjonująca również na rynku jako zatrzask meblowy Sugatsune PR-3PK. W Polsce słabo z dostępnością ale w czasach internetu da się kupić z zagranicy. Można też poszperać na allegro lub w sklepach z częściami do elektroniki albo podjechać do dealera - u mnie słabo z czasem, więc wolałem załatwić całość zdalnie - demontaż konsoli: wykręcamy dwa wkręty/krzyżaki widoczne w schowku, delikatnie podważając od przodu wyjmujemy całą konsolę i od góry wypychamy sam zatrzask. Przy okazji poczytałem trochę fora zza oceanu i wygląda na to, że problem jest szeroko znany i zatrzask potrafi puścić zupełnie znienacka niezależnie od tego czy schowek jest używany czy nie tomek
  10. Cześć Podsufitkowy schowek na okulary w moim OBK'12 od dłuższego czasu robił za wkurzającą grzechotkę, żeby dzisiaj w trakcie jazdy niespodziewanie się otworzyć i pozostać w takiej pozycji do końca trasy (ciekawie zaprojektowane - otwarta klapka całkowicie zasłania lusterko wsteczne ). Po krótkich oględzinach okazało się, że pękł jeden z dwóch cienkich plastikowych wąsików sterczących z zamka/zatrzasku klapki (kod części to 92184AJ020) - prawdopodobnie na skutek prób zamknięcia w przeszłości zbyt dużych / wystających okularów Pytanie jak zabrać się do naprawy - element wygląda na superdelikatny, więc domyślam się, że ktoś z forumowiczów przeszedł już podobną usterkę i mógłby rozwiać moje wątpliwości: 1) czy wymienia się sam zatrzask czy może wylatuje kompletna konsola / schowek? 2) być może komuś w czeluściach garażu zalega sam zatrzask / schowek i chciałby odsprzedać za rozsądne pieniądze? 3) jakieś inne sugestie zanim udam się do serwisu? pozdrawiam tomek
  11. Rewa to zatoka więc z czystością plaży i wody nie jest za fajnie. Jeżeli ma być fajna plaża, szukałbym czegoś na Helu (Chałupy, Kuźnica). Jeżeli ma być tanio i nie przeraża Cię spędzenie urlopu na końcu świata - polecam Piaski na Mierzei Wiślanej
  12. Witam subarową rodzinkę i pozdrawiam z Gdyni! Żonka niedawno przesiadła się do OBK MY12 w dieslu - wygląda na to, że będę miał do Was sporo pytań
×
×
  • Create New...