Skocz do zawartości

plazgut

Nowy
  • Postów

    42
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Sulechów
  • Auto
    STI Bugeye

Ostatnie wizyty

902 wyświetleń profilu

Osiągnięcia plazgut

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

Aktualizacja statusu

Zobacz wszystkie aktualizacje plazgut

  1. Cześć

    Jak, jeżeli w ogóle , rozwiązałeś ten problem z avcs? Prawdopodobnie też mam z tym problem i nie bardzo wiem jak sprawdzać potencjalne usterki, o których pisali forumowicze w twoim wątku. Zawór z lewej strony wykręciłem i sprawdziłem na zewnątrz, że pracuje ale nie wiem czy dobrze. Z prawej strony cholernie trudny dostęp i nie wiem czy rozbierać tą stronę żeby się dostać do zaworu a później nie wiedzieć jak go sprawdzić. Napisz co ty zrobiłeś. Mam 2,5 FXT z 2006r.

    Pozdrawiam,

     

    1. plazgut

      plazgut

      Powiem ci szczerze, że warto się namęczyć i wyciągnąć oba zawory. Ja to robiłem w sumie kilkukrotnie, bo już sam wątpiłem we wszystko. Problem rozwiązałem, jednak nie w 100%, ale za to znam przyczynę. 

      Zawory sterowane są sygnałem PWM, więc w sumie możesz podawać napięcie np. 9V z baterii żeby sprawdzić czy w ogóle działa zawór. Polecam jednak sprawdzać jak się zachowuje przy różnych napięciach.

      Zwróć również uwagę czy zawory sprawdzasz zimne czy rozgrzane. Ja wstępnie sprawdzałem zimne i wszystko było ok. Dopiero gdy zawory były rozgrzane, wykasowały się luzy i okazało się, że zawór się przyciera.

      Ja swój zawór wypłukałem dokładnie i siłowo rozruszałem trochę. Obróciłem również wewnętrzny trzpień trochę wokół swojej osi i przestał się zawieszać.
      Sprawdź również filterki w tych zaworach, bo lubią się uszkodzić lub zapchać. U mnie dodatkowo filtr się wysunął w głąb na tyle, że również ograniczał przepływ oleju.
      Mimo, że trochę te zawory kosztują nowe, to prawdopodobnie kupię oba w końcu, bo nawet slyszę i czuję, że silnik nie chodzi do końca tak jak powinien. Opóźnienia między zaworami widać na logach także.
      Jakbyś miał jeszcze pytania to wal śmiało.

    2. ura_bus

      ura_bus

      Dzięki za info. Też będę chciał zrobić logi. Tymczasem wyciągnąłem lewy zawór (strona kierowcy gdzie jest dobry dostęp) i sprawdziłem ale na zimno. Nie wiedziałem, że po rozgrzaniu może się przycinać. Jakim programem robisz logi i jakie parametry logujesz. Ja mam zainstalowanego w lapku Romraider`a i tym będę chciał logować.

      Czy filterki to te sitka w śrubach na przewodach doprowadzających olej do zaworów? U mnie na prawym przewodzie są dwie śruby. Sprawdziłem górną bo jest łatwy dostęp i nie mam w niej sitka. Na youtub`ie jest filmik

      , na którym usuwają sitko z tej śruby ale w silniku z 2004 r. Mój jest z 2006 i na schematach sitko jest niestety w tej drugiej śrubie. Znajduje się ona między pokrywą rozrządu i blokiem silnika i chyba musiałbym zdemontować koło rozrządu a to już raczej przekracza moje możliwości garażowe. Do prawej strony (pasażera) jeszcze nie próbowałem się dostać bo tam jest jak wiesz dużo więcej do demontowania. Też uważam, że sama wymiana zaworów ( 1 sztuka kosztuje w serwisie 530 PLN brutto) bez sprawdzenia drożności dopływu i odpływu oleju może nie przynieść oczekiwanego skutku. Czy tobie udało się zdemontować zawór i sitko po stronie pasażera?

    3. plazgut

      plazgut

      Sorry, że tak późno, ale często jestem w wyjazdach służbowych. Ja używam wszystkeigo co mogę, ale ogólnie korzystam również z RomRaidera. Ja logowałem sobie przede wszystkim obroty silnika, temperaturę silnika, wartości prądu z zaworów AVCS i procentowe otwarcie tych zaworów. Reszta zależnie od tego co akurat bylo mi potrzebne.

      Tak, sitka są właśnie wewnątrz śrub. Zwróć uwagę, że są one wciskane w te śruby i dopiero kiedy trochę wysuną się z tych śrub to mogą blokować przepływ oleju. Dlatego nawet jak filterki są sprawne i czyste, to moga generować potencjalne problemy.

      Ja sprawdziłem tez tylko górne śruby przy samych zaworach, bo przy turbo nie chciałem ruszać, a z kolei żeby ruszyć tą od strony kierowcy, to musiałbym ściągać rozrząd, więc tego nie robiłem.

       

      To, co może powodować problem, to również same już regulatory (siłowniki), czyli elementy tych kół rozrządu właśnie. One wewnątrz mają uszczelnienia, które mogą się wycierać oraz taki grzybek z dyszą na sprężynce. Jeśli tam jest syf, to będzie się przycinać. Chciałem to rozebrać, ale tak jak wyżej - trzeba ściągać rozrząd, a do tego potrzeba jeszcze specjalnego klucza (taki torx ale pięcioramienny).

       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...