Jump to content

bombq

Nowy
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

About bombq

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Auto
    Subaru Levorg ,Mazda 3 1.6 Sport

Recent Profile Visitors

34 profile views
  1. no właśnie podobno nie (muszę to jeszcze wyjaśnic), mam 5 lat gwarancji na auto czyli do 12/2021, z możliwością przedłużenia za dopłatą o kolejne 3 lata.
  2. Witam ponownie, silnik naprawiony, po 200 km wszystko w porządku. Co ciekawsze, po dłuższych poszukiwaniach znalazłem praktycznie taki sam przypadek: Powyżej jeden z kierowców Levorga skończył jazdę autostradą po 50km w trybie S z prędkością ok. 210km/h z uszkodzeniem silnika. Całkowity czas naprawy (wymiana silnika - nie jest natomiast napisane czy cały wymienili, czy jak u mnie - prawie cały) około 3 tygodni. Cała akcja jest najprawdopodobniej skutkiem tego: Chodzi o to, że przy podwyższonym obciążeniu silnika może dojść do spalania stukowego i w skutkach uszkodzenia silnika. Rozwiązaniem miał być update sterowania - u mnie też był przeprowadzony z pierwszym przeglądem. Dodatkowo: Silniki z MY16 i MY17 do numeru VIN 012473XXXXXX powinny mieć przeprowadzony Update (mój się łapał, dlatego też miał). Pytanie tylko, czy to możliwe, że uszkodzenie powstało wcześniej i objawiło się dopiero w specyficznej sytuacji dużo później?
  3. Mój silnik też nie przejawiał żadnych niepokojących objawów. ASO leje MOTUL Expert 5W-30, pierwszy raz wymiana po roku/8000 km. Nigdy nie wytężałem silnika zanim olej nie osiągnął ok 85ºC. Z tego co pamiętam, (jak jadę po mieście, przeważnie nie mam włączonej informacji o temp. oleju) to przy normalnej jeździe w mieście + drogi lokalne to było max około 90ºC na autostradzie przy prędkościach ~160km/h, zdarzało się, że temperatura przekraczała 100ºC (~101-104ºC, w zimie).
  4. Paliwo Super 95, auto eksploatowane do codziennej jazdy do pracy i podróże autostradowe (130-160km/h). Czasami, jak warunki pozwalały - bardzo dynamiczna jazda w trybie Sport. W takich warunkach doszło też do uszkodzenia - ostry start z postoju, tryb Sport , przy około 80km/h usłyszałem stukanie spod maski. Od razu kontakt z Assistance i lawetą do warszatu.
  5. Witam ponownie, właśnie rozmawiałem z pracownikiem Subaru, który zajmuje się przebiegiem naprawy. Sytuacja wygląda tak, że samochody z tym silnikiem faktycznie nie są już oferowane. Ponadto Mój Levorg to MY17, w silnikach z MY18 podobno zaszły zmiany m.in. w układzie wtrysku i dlatego nie są kompatybilne. Normalnie, jak się dowiedziałem przed chwilą, można by było zdjąć jeden silnik z aktualnej produkcji i po kłopocie. Niestety, jak wyżej napisałem, nie produkują i nie ma zapasu magazynowego... Wymianie podlega cały blok (wraz z wałem i tłokami jest dostarczany jako cały zespół), obudowa wraz z zintegrowaną pompa oleju, część elementów mających bezpośredni kontakt z olejem (dokładną listę mają mi udostępnić). Zostają głowice i obudowy rozrządu z wałkami (które są podobno dobrze zabezpieczone filtrami). Z uwagi na dostępność części, cała operacja potrwa około miesiąca...
  6. Witam wszystkich, nie sądziłem, że mój pierwszy post na tym forum będzie dotyczył tak smutnego tematu... W moim Levorgu zepsuł się silnik. Uszkodzona panewka rozpadła się wewnątrz silnika na kawałki. Auto z 12/2016 - przebieg 38k kupiłem i używam w DE, na szczęście jeszcze na gwarancji. Po przeszukaniu internetu w poszukiwaniu podobnego przypadku nic nie znalazłem, dlatego postanowiłem napisać tutaj. Sytuacja wygląda tak, że auto stoi obecnie w warsztacie z rozmontowanym silnikiem. Ja chciałbym wymiany całego silnika na nowy. Okazuje się jednak, że silnik w całości jest podobno niedostępny i mechanicy stwierdzili, że będą go naprawiać/wymieniać poszczególne elementy. Trochę dziwny wydaje mi się brak możliwości dostarczenia nowego silnika do auta, które jest nadal produkowane... Co sądzicie o tym? Pozdrawiam!
×
×
  • Create New...