Witam ponownie,
właśnie rozmawiałem z pracownikiem Subaru, który zajmuje się przebiegiem naprawy.
Sytuacja wygląda tak, że samochody z tym silnikiem faktycznie nie są już oferowane. Ponadto Mój Levorg to MY17, w silnikach z MY18 podobno zaszły zmiany m.in. w układzie wtrysku i dlatego nie są kompatybilne.
Normalnie, jak się dowiedziałem przed chwilą, można by było zdjąć jeden silnik z aktualnej produkcji i po kłopocie. Niestety, jak wyżej napisałem, nie produkują i nie ma zapasu magazynowego...
Wymianie podlega cały blok (wraz z wałem i tłokami jest dostarczany jako cały zespół), obudowa wraz z zintegrowaną pompa oleju, część elementów mających bezpośredni kontakt z olejem (dokładną listę mają mi udostępnić). Zostają głowice i obudowy rozrządu z wałkami (które są podobno dobrze zabezpieczone filtrami).
Z uwagi na dostępność części, cała operacja potrwa około miesiąca...