Generalnie dużo opowiadał o samym działaniu wiskozy, o tym że zdarzają mu się całkiem nowe auta z uszkodzoną wiskozą i żeby się nie przejmować. Z tego co generalnie zapamiętałem to wiskoza ulega najczęściej uszkodzeniu w 3 przypadkach:
1. Założenie dwóch innych gum na jedną z osi pojazdu, np. inny producent z tyłu, inny z przodu bądź bardziej zużyte opony na jednej z osi ( to mój przypadek, tzn. zakupiłem Forestera z Niemiec i gratis dostałem komplet gum zimowych, 2 szt. były innego producenta i bardziej zużyte). Gość zalecił, że jeśli już ktoś chce to lepiej założyć takie gumy na "krzyż" albo na jedną stronę, np. lewą, ale nigdy na jedną oś.
2. Ostra jazda typu bączki, ręczny itp.
3. Nierówne ciśnienie w oponach. Dobrze jest często kontrolować żeby było odpowiednie. Ponoć był klient co właśnie uszkodził wiskozę w nowym aucie przez niższe ciśnienie w jednej z opon.
Oprócz ww. wspominał też coś, że gwarancji nie podlega wiskoza do Imprezy STI bo tam i tak jak ktoś da w palnik to szybko uszkodzi a on by musiał co chwilę na gwarancji robić [emoji3]
To wszystko co pokrótce i w uproszczeniu zapamiętałem. Może komuś się przydadzą takie informacje, a może już były gdzieś na forum, ale odpowiadam zgodnie z prośbą.
Wysłane z Xperia Z1 Compact