Skocz do zawartości

Marek Sowa

Nowy
  • Postów

    67
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Marek Sowa

  • Urodziny 04.09.1988

Contact Methods

  • Website URL
    http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/82908-impreza-gc4-z-su%C5%82kowic/

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Sułkowice
  • Auto
    Subaru Impreza GC4 1.6 '99

Ostatnie wizyty

1274 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Marek Sowa

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

4

Reputacja

  1. nie sprawdzałem, a okazję będę miał dopiero w przyszłym tygodniu.
  2. Znacie jakieś warsztaty/fachowców/tokarzy co by umiejętnie zdjęli z takiego koła 30% i potem wyważyli?
  3. Witam forumowiczów, Planuję wymienić sprzęgło i podczas tej wymiany będę miał dostęp do koła zamachowego. Zastanawiam się czy w silniku 1.6 odchudzenie tego elementu da efekty czy one są zarezerwowane dla potężniejszych jednostek napędowych?
  4. No problem zgrzytania i ogólnie ten problem ze sprzęgłem mam od samego początku zakupu auta, już się przyzwyczaiłem, ale czasem moja dziewczyna mnie gdzieś podwiezie i aż mnie uszy bolą jak rusza=] Sprawa nie jest pilna, ale jaki olej w takim razie polecacie do skrzyni i jakiej firmy sprzęgło?
  5. Witam wszystkich, poczytałem wiele tematów na forum związanych ze sprzęgłem, pytałem znajomych i pseudofachowców ale nie pytałem was forumowicze! Problem to: - szarpanie przy ruszaniu, wolnych zmianach biegów i długiej redukcji (długo wcisnięty pedał sprzęgła), - nisko biorące sprzęgło, - czasami zgrzyt przy zbyt szybkim wkładaniu wstecznego, - czasami bieg (jedynka i wsteczny) nie wchodzą za pierwszym razem i musze wysprzęglić jeszcze raz by móc włożyć bieg. Wszyscy znajomi mówią, że sprzęgło trzeba już od dawna wymienić. Ale mechanicy to jeden, że skrzynia do remontu i sprzęgło. Drugi mechanik, że łączenie wału, sprzęgło i synchronizatory biegów. Boje się mechaników bo wymienią mi pół samochodu, a po drugie nawet nie powiedzą ile wyjdzie tylko, "że się zobaczy"=]. Pytanie: Czy to sprzęgło? I jakiej firmy polecacie? Pozdrawiam
  6. Jak uważasz, musisz próbować, może odkrjesz lepszy sposób niż moje męczarnie=] Ja zamiast ścinania rozwiertałem.
  7. Jak nie powiertasz, to naba wejdzie na wieloklin ale już nie dokręcisz jej nakrętką bo się na tyle nie schowa=] na siłe też nie wbijesz bo poprostu tam nie ma miejsca, musisz miejsce zrobić tak około 3 cm na wyskokość nakrętki + zapas (nie martw się bo samego wieloklinu na tej nabie jest chyba z 5cm, to pozostałe 2-3 cm wystarczą). Trzeba rozwiertać albo jak masz frezarkę powiększyć/pogłębić otwór za wieloklinem i potem normalnie wchodzi wieloklin i się chowa naba, ale nie przesadź z wierceniem bo potem będzie piszczeć plastik o plastik przy obracaniu kierownicą. Przy każdej czynności "uszlachetniania" subaryny przewiduj cały wolny dzień, pozdrawiam=] PS. ta naba co ją kupiłeś, to ja na niej jeżdżę i mój kolega, obydwoje ten sam problem=] PSS. w dedykowanej nabie momo prawdopodobnie będą ci odbijać migacze, w tej co ty masz (i ja) migacze trzeba odbijać manualnie (ach te oszczędnośći). PSSS. te śrubki na imbusy co były w zestawie z nabą do przytwierdzania kierownicy to wyrzuć czym szybciej, bo przykręcając nimi kierownice się zabijesz jeszcze. Kup w sklepie porządne nieodkręcające się wytrzymałe na obmuldanie śruby.
  8. Też tą kupiłem=] musisz rozwiercić wiertłem 20(22 jakoś tak - zmierz sobie wieloklina, u mnie dosłownie 1 mm był za wąski, tzn jest stożkowy i dlatego) tak do połowy prawie wieloklinu by weszedł. *Takie wiertło bagatela 40pln=] Jak rozwietasz (najlepiej na wiertarce stołowej by nie weszło pod innym kątem, i nie za szybko bo ta naba to jest miękka i wiertło wejdzie jak w masło) to całość posmaruj jakąś wazeliną i jak trafisz wieloklinem to potem wbijaj, ja użyłem sporej siły by to ustrojstwo wlazło. Potem i tak ściągniesz kilka razy, bo kierownica będzie albo w prawo albo w lewo przekręcona, po kilku zbijaniach/nabijaniach naby będzie sama schodziła=] Nakrętką z mojego doświadczenia wiele nie "dociągniesz" więc pozostaje młot i nabijanie.
  9. Marek Sowa

    ile wam pali ?

    Dzisiaj pierwszy raz zmierzyłem spalanie i jestem MEGA zdziwiony i zadowolony=] Trasa: Sułkowice - Skoczów; 97KM, 2 osoby, Czas jazdy 2:11, średnia prędkość 44,5 Km/h (cykl mieszany, w tym około 15km autostrady), temperatura ok 5 stopni, opony zimowe = wynik 5,2l Pb95 Skoczów - Sułkowice; 87KM, 4 osoby, Czas jazdy 1:45, średnia prędkość 49,7 Km/h (cykl mieszany, w tym około 15km autostrady), temperatura ok 5 stopni, opony zimowe = wynik 5,9l Pb95 Podsumowanie= 6,03l/100Km Jechałem oszczędnie (ecodriving) ale dynamicznie, podczas trasy było wiele postoi (światła, korki) oraz pełno rond. Wlekłem się większą część za ciężarówkami. Jestem Mega zdziwiony z takiego niskiego spalania. Tankowałem do pełna trzy razy do czwartego odbicia pistoletu. Wyniki mierzone od stacji do stacji. Pozdrawiam
  10. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  11. Możesz zrobić jakiś filmik z metamorfozy, albo fotki byś jakieś zupgradował no=]
  12. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  13. Praca mamy nadzieje wre. Gratuluje zakupu i czekam na fotki=] PS. A halogeny?
  14. http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/82908-impreza-gc4-z-sułkowic/?p=2386865 Myślę, że każdy posiadacz subary się kręcił i nagrywał swoje dokonania=] Chodź zazdroszcze tym co kręcą się na asfalcie
  15. Takie tam zimowe kręćki na pustym placu. https://www.youtube.com/watch?v=3pjbVl4n-ow Jak będę się czuł pewniej to może po dogach na jakimś zakręcie coś nagram=]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...