Skocz do zawartości

bodzio222

Nowy
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P

Osiągnięcia bodzio222

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Wtedy gdy byłem to nie do końca to można było na szybko skontrolować bo podając napięcie 12V na sprężarkę zaczynało chłodzić ale nie włączał się wentylator klimy co by zachwiało parametry ciśnieniowe całego układu. W tym momencie wiem mniej więcej jak układ już pracuje i co gdzie zmostkować to można byłoby sprawdzić. Pamiętam, że rok temu też miałem problem z klimą ale wtedy sygnał na sprężarce się pojawiał przez moment. Okazało się że urwany był kabelek od wentylatora klimy i dlatego układ nie pracował. Po podaniu impulsu na krótko powstawało bardzo duże ciśnienie w układzie. Mam nowe pomiary. Nie wiem czy mnie wczoraj miernik oszukiwał czy pomyliły mi się piny ale okazuje się że czujnik ciśnieniowy działa prawidłowo, łączy styk i jest 12V. 12 V jest również na przekaźniku - wczoraj nie sprawdzałem na nim napięć. Problemem jest doprowadzenie napięcia 12V z czujnika ciśnieniowego do obwodu czujnika oblodzenia. Zamiast 12 V jest tam różnie 4-5V a jest to połączenie bezpośrednie - tak przynajmniej wynika ze schematu. Obstawiam uszkodzenie przewodu do kostki. Na pierwszej kostce jest od razu występuje ten spadek napięcia. Przypuszczam, że będę musiał przeprowadzić nowy przewód. Co o tym myślicie? Temat można zamknąć. Problem został rozwiązany. Klimatyzacja działa bez zastrzeżeń. Poprowadziłem nowy przewód do kostki, stary został odcięty. Dzięki wszystkim za schematy i podpowiedzi gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam
  2. Tak samo myślę. Nie pamiętam w tej chwili jak sytuacja wygląda na przekaźniku. Zbyt niskie napięcie nie jest chyba w stanie wysterować przekaźnika.
  3. Szedł bym w kierunku jak pisze owad, że jest to czujnik 0-1, tak przynajmniej wynika ze schematu. Wtedy czujnik raczej do wymiany. Poniżej przedstawiam napięcia na schemacie które pamiętam jakie były. Resztę będę musiał pomierzyć.
  4. Myślę, że ten czujnik oblodzenia a właściwie cały układ sprawdzający czyli czujnik i cała elektronika znajdująca się w tym czarnym pudełeczku (w zał.) będzie ok z tego względu że dochodzi do tego układu napięcie i jest ono transferowane dalej na kolejny pin. Jeżeli układ porównujący wykrył by oblodzenie czyli zbyt niską temp. napięcie na wejściu by było ale układ nie przekazał by go dalej. Podpinałem wcześniej potencjometr zamiast czujnika gdzie zmniejszałem rezystancję i nie było różnicy. Pozostaje kwestia, że to napięcie na wejściu jest niskie oraz kwestia samego czujnika ciśnieniowego. Nie wiadomo czy ten czujnik działa zero-jedynkowo - tak by wyglądało ze schematu, że albo styki zwiera albo rozwiera w zależności od tego czy ciśnienie w układzie jest poniżej, powyżej lub w normie. Nie wiadomo jak subaru to rozwiązało. Pewnie spróbuje go wymontować, może gaz nie ucieknie o ile ktoś nie "majstrował" przy tym jak piszesz. Dzięki za podpowiedzi. Myślę, że jestem coraz bliżej usunięcia usterki. Pozdrawiam
  5. Dzięki koledzy za podpowiedzi gdzie szukać przyczyny. Myślę, że w końcu zlokalizowałem usterkę. Po ponownej analizie przy sprawdzaniu wtyczki 3 pinowej przy czujniku termicznym okazało się że jest tam napięcie ok. 4V wobec czego zlokalizowany układ porównujący nie stwierdzając usterek przekazywał to napięcie na kolejny pin. Sprawdzając schemat można wywnioskować, że powinno być tam napięcie 12V. Po sztucznym podaniu takiego napięcia klima pracuje poprawnie: załącza się kiedy powinna, jeżeli wentylator nie pracuje klima się nie załącza itd. Ze schematu wynika, że napięcie dostarczane jest tam przez czujnik ciśnieniowy. Do czujnika dociera napięcie 12V ale już na kolejnym pinie który łączy się z tym napięciowym napięcie wynosi już tylko ok. 5V. Okazuje się, że styk czujnika łączy ale pomiędzy tymi stykami występuje dosyć duża rezystancja (według mnie powinna być bliska zeru), która w tak znaczący sposób tłumi napięcie co skutkuje tym, że pozostałe elementy nie zostaną wysterowane odpowiednio. Na 99,9% obstawiam uszkodzenie czujnika ciśnieniowego skoro przy ostatnim serwisie klimatyzacji stwierdzono prawidłowe ciśnienie w obwodzie. I teraz pytanie do Was: czy można ten czujnik wymienić bez opróżniania gazu czy trzeba gaz pobrać z obwodu, wymienić czujnik i znowu wpompować? Czy dobrze myślę obstawiając ten czujnik...?
  6. Nie wiem czy się nie mylę ale u siebie czujnik ciśnienia znalazłem na chłodnicy klimy z przodu. Jest też czujnik termoelektryczny (termistor), którego nie widziałem ale zmierzyłem jego rezystancję. Dostęp do niego jest od środka gdzieś w głąb deski i być może jest tam gdzieś na rurze jak piszesz. Obecnie na tapetę biorę samo sterowanie i zobaczymy czy coś z tego wyniknie
  7. Nie wiem czy u mnie jest taki czujnik bo mam wersje wolnossącą i IC brak. Posprawdzałem obwody wg. schematu od Ciebie i niby wszystko jak narazie jest ok łącznie z termistorem - czujnikiem na wymienniku. Obecnie zająłem się płytką panelu sterowania klimą i nie podoba mi się jeden tranzystor na niej T3. Wie może ktoś co to za model bo nie jest napisane na nim, a może ktoś ma schemat tej płytki? W zał. zdjęcie płytki.
  8. Tak, napięcia nie ma nawet przez moment. Dzięki za schematy.
  9. Cewkę chyba bym wykluczył bo podaniu ręcznie napięcia sprężarka załącza się.
  10. Nikt więcej nie ma pomysłu co może być przyczyną? Czy po drodze do napięcia na sprężarce są jakieś czujniki, które definitywnie odcinają dopływ prądu? Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym klimy, byłbym wdzięczny. Dodam dodatkowo, że po połączenie kostki diagnostycznej do kodów migowych na wentylatorach i sprężarce pojawiają się napięcia krótkotrwałe w celach testowych.
  11. Dioda na przycisku zapala się na stałe nieważne czy naciskam przycisk na chwilę czy trzymam dłużej. Mimo palącej się diody AC na sprężarce nie ma napięcia nawet przez moment.
  12. Witam Mam problem z klimatyzacją manualną w Forku MY04. Po włączeniu przycisku zaświeca się kontrolka że klima niby działa ale to tylko złudzenie. Po włączeniu brak jest napięcia na sprężarce. Gaz w obwodzie był kontrolowany i niby wszystko jest ok. Czy ktoś miał podobny przypadek i podpowie gdzie można szukać ewentualnej przyczyny lub dysponuje schematem elektrycznym? Po ręcznym podaniu napięcia na sprężarkę klima chłodzi.
  13. Witam Czy spotkał się ktoś z Was z takim działaniem klimatyzacji w Forku MY04 jak w sytuacji poniżej: Zdarza się że klimatyzacja pracuje poprawnie 5 minut (chłodzi dobrze) a następnie zaczyna chłodzić ale już powietrzem cieplejszym tak jakby klimatyzacji nie było. Sprężarka cały czas pracuje. Klimatyzacja przeszła przegląd, zostało dobite trochę czynnika ale nic to nie pomogło. Zauważyłem sytuacje że w momencie gdy chłodzenia praktycznie nie ma a samochodem będziemy trzymać obroty silnika min. 5k klimatyzacja jakby ożywała i chłodzi zimnym powietrzem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...