Jump to content

mz56

Użytkownik
  • Posts

    1613
  • Joined

  • Last visited

About mz56

  • Birthday 03/03/1956

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    W-wa
  • Auto
    WRX STI 08, RC 06 w rękach córki.

Recent Profile Visitors

1453 profile views

mz56's Achievements

..:: Subarofanatoholik ::..

..:: Subarofanatoholik ::.. (6/13)

230

Reputation

  1. Nie wiem, jak w innych. W RC06 pierwsze mycie przy ok. 60 kkm, drugie przy ok. 120 kkm. Obecnie ok. 180 kkm i żadnych objawów cofania zapłonu. Może dlatego, że często jeździ poza Warszawą ? Albo za tydzień zadzwoni: Tato. siada na nosie ! Co do telewizji, to tarcza Nipkowa, czy później ?
  2. Nie wiem, jak w innych. W RC06 pierwsze mycie przy ok. 60 kkm, drugie przy ok. 120 kkm. Obecnie ok. 180 kkm i żadnych objawów cofania zapłonu. Może dlatego, że często jeździ poza Warszawą ? Albo za tydzień zadzwoni: Tato. siada na nosie !
  3. Na więcej Was nie stać ? Ja akurat nie uważam, aby codziennie należało udawać rajdowca. W ruchu ulicznym. Sport# i kagańce pozwalają na pokonanie 99 % ulicznych wrogów. Jestem skupiony na problemach czekającego mnie dnia. Wozidełko, które mnie troszkę pilnuje. Jak jadę dla radochy, to oczywiście wszystko won. Trochę więcej koncentracji, trochę lepsze wyniki i trochę więcej radości ! Co do szkółki na torze, miałem akurat dobre zimówki z przebiegiem ok. 650 km. Kleiły, jakbym jechał prawie po suchym. Pozdrawiam.
  4. Mam takie fajne miejsce. Ścieżka rozdwaja się. Na wprost i w lewo, prosto pod koła samochodu. Od dwóch lat nie widziałem, żeby jakiś rowerzysta wyciągnął łapę, ale co drugi, rozpędzony, pcha się prosto pod machę !
  5. Panowie, sroce z pod ogona nie wypadłem. Mam 65+. Motoryka jeszcze dobrze. Pół życia spędziłem z samochodami. STI to najlepszy wózek. Włączona trakcja i korekcja, to najlepszy sposób z rana. Jak się budzę, to wyłączam sobie pewne funkcje. Ten pojazd "jedzie tam, gdzie mu się palcem pokazuje". W głębokim śniegu potrafi trzymać przód i tyłek na +/- 0,5 metra ! Wystarczy kochać, i się odwzajemnia. Chojny, byłem i mnie wygoniono. Za zbyt agresywną jazdę po lodzie ! Jeżeli będą pana naśladowali to się pozabijają ! Jumpman, odróżnij poruszanie się samochodem spokojnie i rajdowo. Czym Cię mogło zniesmaczyć poruszanie się bez wyłączonych funkcji ? On w tym momencie zachowuje się praktycznie tak samo. Tyle, że trochę spokojniej. Może pamiętaj, aby włączyć sobie "sport #".
  6. Kto ma takiego fajnego kumpla, co mi kupi STI np. w Kaliningradzie, za moje pieniądze, przetrzyma go, nie katując, i po trzech miechach odsprzeda jak nówkę ?. Za zero ? Boję się, do takiego zakupu naprawdę trzeba mieć dobre układy. Mam tego swojego STI08. Traktuję go jak oczko w głowie. Na razie zero problemów. Jak są okoliczności umożliwiające wygłupy, to poznałem natychmiastowe wyłączenie trakcji i czegoś w rodzaju stabilizacji ruchu. W tym momencie STI staje się nieoblczajną rajdówką Jedno klepnięcie w klawisz wyłącza wszystko. Przytrzymanie klawisza przez 5 sekund pozwala na wyłączenie ? i pozostawienie mocy. Jak ktoś lubi ekstremalne wrażenia, polecam STI.
  7. Redukować ? Jak najbardziej. Ten samochód lubi ostra jazdę. Tylko nie spuszczać z 5000 bez skasowania luzów. Tak samo katuje skrzynię, mosty i wał. Ideałem by było, gdybyś przy ostrych redukcjach używał "międzygazu". Synchronizatory będą się odwdzięczały.
  8. Na początek wymienić uszczelki na tłoczkach. One odpowiadają za luzowanie klocków. Sparciałe nie cofają tłoczków. Oczywiście jak reszta chodzi bezboleśnie (odpowiednio luźno).
  9. rafacon, masz rację. To tylko 70 m. To był luźny przykład. Ale mam nadzieję, że co do zasady, to się zgadzasz.
  10. Hill holder działa natychmiast przy puszczaniu sprzęgła. Co więcej, daje się regulować. Po zakupie RC 06 (w sumie podobny), w przeciągu tygodnia, byłem w serwisie na regulację. Przyznano mi rację. Sprzęgło praktycznie puszczone a dalej trzymał. Dwa obroty śrubką i było cacy. Sprzęgło działa tak jak w każdym innym samochodzie. Jest nawet lepsze. Jeżeli nie będziesz go katował, to będzie jak w moim. Do 120 000 km jeździłem ja, córka dobiła do 180 000 km. Ważne, aby w normalnym ruchu startować z 1500 obr/ min a nie z 5500. Jak zasprzęgli gaz decha. Wszelkie szarpania na 2 - 3 biegu, to najczęściej problemy z silnikiem, nie ze sprzęgłem. Hill holderem steruje pedał sprzęgła. Noga na hamulcu, wciskamy sprzęgło i dodatkowa linka blokuje jeden z obwodów hamulcowych. Można puścić hamulec i (pomijając bardzo strome podjazdy) samochód stoi. W trakcie puszczania sprzęgła, linka otwiera zawór i hamulce puszczają. Punkt jak pisałem, na życzenie klienta.
  11. Nie jestem pewien, ale wina chyba po obydwu stronach. Nadmierna prędkość plus często popełniany błąd kierowcy samochodu. Zawsze patrzymy w lusterko czy przez szybę boczną... DWA razy ! Pierwsze spojrzenie daje tylko informację o odległości innego użytkownika. Dopiero drugie, po sekundzie, daje informację z jaką prędkością się zbliża i czy możemy wjechać mu przed nos. Wyczucie różnicy prędkości to moim zdaniem podstawa. Oczywiście można dłużej obserwować "wroga", ale w normalnym ruchu najczęściej nie ma na to czasu. Wystarczy spojrzeć dwa razy i porównać odległości. Identyczna sytuacja jest na drogach szybkiego ruchu. Mamy 140 i ktoś pakuje nam się pod machę mając 90. Spojrzał pięć sekund wcześniej i byliśmy hen daleko.
  12. Jeszcze dopisek. Jeżeli ktoś mnie strzeli z podporządkowanej, nie będzie rannych, to też wg. KPOW należy odpuścić ? Chciałem rozmawiać o zasadności niektórych przepisów. Ty bronisz tego co jest. Czyli tego, co z punktu widzenia poszkodowanego, niewinnego, jest często bzdurą lub niesprawiedliwością. Tak ma zawsze być. bo tak jest w durnym prawie zapisane ? Na podstawie jakiego przepisu określamy winę w przypadku "zetknęły się lub nie zetknęły" ? Proszę o szczerość, a nie cytowanie upośledzonych paragrafów.
  13. Pisałem, że po tygodniu dotarł do mnie polecony z datą nadania. Szedł 4 dni. Być może, pewnych rzeczy nie zrozumiem do końca życia. Taka cienka głowa. Pozdrawiam.
  14. hak64, mam nadzieję, że trochę się uspokoiliśmy. Jako fachowiec, powiedz mi jak pewne bzdury wyprostować ? W moim przypadku straciłem ok. 1500 zł. Sprawa umorzona następnego dnia. Spółka zawiesiła działalność. Czy zgodnie z tymi regułami, ktoś, kto strzeli pieszego na przejściu, będą świadkowie, numer rejestracyjny, marka i kolor samochodu, też może liczyć na odpust ? Nie traktuj mnie jako wroga, Cenię Twoją wiedzę, ale nie zgadzam się na twarde trzymanie się zapisów i brak prób prostowania ewidentnych bzdur w przepisach czy wytycznych. Ostatecznie, to wszyscy powinniśmy dbać o lepsze prawo, ale podejrzewam, że Ty masz dużo większe możliwości. Pozdrawiam.
  15. Dobra Wrócimy do tematu za tydzień. Jak ochłoniesz. Chyba Twoje ostatnie zdanie, świadczy o tym, że coś Ci się zapętliło. Już nie pamiętasz jaka Nacja wydawała rozkazy.
×
×
  • Create New...