Jump to content

Piotr Wozniak

Nowy
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

About Piotr Wozniak

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gdansk
  • Auto
    OBK SBD MY10
    Mazda Mx3 BP_DOHC :)
    Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD
  1. Czesc, Outback BM/BR (2010r) Mam problem (prawdopodobnie) elektronicznego "zawieszenia sie" ukladu samopoziomowania swiatel ksenonowych: Zaczelo sie klasycznie- pojawiajaca sie i znikajaca zolta kontolka ukladu sampoziomowania swiatel. Po wymianie kolejno 2 czujnikow na podwoziu kontrolka zgasla, lecz swiatla swiecily za wysoko. Zgodnie z service manualem, przeprowadzilem probe procedury reinicjalizacji (kalibrowania) ukladu: 1) po wlaczeniu zaplonu 5x wlaczyc i wylaczyc swiatla mijania co zakonczylo sie prawidlowym ruchem swiatel w dol i w gore, lecz od tamtej pory uklad wszedl na trwale w stan, w ktorym kontrolka ukladu samopoziomowania mruga stale, dwukrotnie w kilkusekundowych odstepach. Wg manuala swiadczy to prawdopodobnie o potrzebie ukonczenia inicjalizacji. Kolejne wielokrotne proby 3x lub 5x wlaczania i wylaczania swiatel po wlaczeniu zaplonu nie koncza niestety procedury inicjalizacji. Uklad "zawisl" w tym stanie :/ Probowalem odlaczyc akumulator, wyjmowac bezpiecznik ukl. samopoziomowania- bezskutecznie- po ponownym podlaczeniu akumulatora/wlozeniu bezpiecznika nadal uklad nadaje do mnie Morsem: 2xblysk-przerwa-2xblysk-przerwa itd.... Podejrzewam, ze uklad jest wspolny dla wielu modeli Subaru, stad pytanie w dziale ogolnym. - czy ktos ma pomysl co moze sie dziac, gdzie szukac przyczyny, jak z tego stanu wyjsc? - jak znalezc modul sterujacy samopoziomowania HID? Rozebralem wczoraj konsole srodkowa z okolicami radia, gdzie wg instrukcji mialby byc w.w. modul, ale niczego takiego tam nie znalazlem... Rece mi juz powoli opadaja pozdr wozi
  2. Cześć, Właśnie ogarnąłem uszkodzenie składania lusterka bocznego kierowcy (Outback 2010 BM/BR) Objaw: terkotanie silniczka składającego lusterko, brak składania/rozkładania, luz lusterka przy poruszaniu ręcznym. Naprawa: Najważniejsze: nie trzeba całkowicie rozbierać lusterka! 1)Trzeba zdjąć plastikową lakierowaną część obudowy (podważyć delikatnie np. śrubokrętem a potem placami- jest na zatrzaskach). Nie ma konieczności zdejmowania lusterka z drzwi, co wymaga zdejmowania tapicerki drzwi, aczkolwiek ja zdjąłem, było poręczniej. 2) Po zdjęciu w.w. obudowy od przodu lusterka ukazał się problem- pęknięty zatrzask obudowy silniczka powodujący luz i przeskakiwanie zębatek wewnątrz. 3) Usterkę zlikwidowalem stabilizując obudowę silniczka klinem wbitym od góry. Przed wbiciem klina trzeba tylko poruszać lusterkiem i obudową, żeby dało się ja łatwo domknąć. Działa super- składa, rozkłada, nie hałasuje. Na załączonym zdjęciu widać otwarte lusterko, widać pęknięty zatrzask obudowy silniczka, palec wskazuje miejsce wbicia klina. Pozdrawiam wszystkich i życzę równie skutecznego i szczęśliwego usunięcia awarii
  3. Czesc, U mnie tez wymiana rolki/sprzegielka alternatora rozwiazala problem halasliwego drgania napinacza - Sprzęgło jednokierunkowe alternatora INA (dostawca oryginałów OEM) 120zl kupione w carspeed.pl - Wymiana w lokalnym warsztacie z wymiana paska wieloklinowego i rolki prowadzacej: 100zl W sumie: nowe sprzegielko + profilaktycznie pasek i rolka prowadzaca z wymiana kosztowalo mnie ok. 400zl Dzieki wszystkim za pomoc, szczegolnie niezawodnemu Panu Andrzejowi Koperowi!
  4. Jesli zamek sie nie rusza przy szarpaniu reka, to raczej nie to... U mnie byl zupelnie luzny jak stukalo. Link do howto do rozbiorki tapicerki klapy (plastiki sa prawie identyczne jak w modelu ->2009)
  5. Na 99% odkrecil sie zamek klapy bagaznika. Instrukcja zdjecia plastikow z YouTube, pod plastikiem zamek na 2 srubki, chyba torxy o ile pamietam (ale odpowiednim plaskim srubokretem dasz rade). Dokrec na maxa, bo ja po kilku mies. musialem poprawiac
  6. Czesc, Outback diesel 2010 rok, 171kkm. Pojawil mi sie nowy, a na pewno glosniejszy halas silnika na biegu jalowym, wynikajacy moim zdaniem z drgan napinacza paska akcesoriow. Wzmaga sie przy zalaczaniu dodatkowego obciazenia. Slychac to tylko na biegu jalowym. Moje pytanie: czy hydrauliczny napinacz paska powinien tak drgac podczas pracy? Czy jest to objaw zuzycia hydrauliki napinacza czy moze jeszcze czegos innego? Z gory dzieki i pozdrowienia z zasniezonego 3miasta VID_20181220_190213517.mp4
×
×
  • Create New...