Skocz do zawartości

kkk13

Nowy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia kkk13

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. kkk13

    Fotele Recaro

    Każdy fotel Recaro posiada ten sam rozstaw otworów na śruby wkręcane do siedziska. Wiem doskonale co potrzeba. Potrzebne są odrębne, tzw konsole pod dany model auta. Recaro sprzedaje takie konsole, ale kosztują 250-300 Euro od sztuki . Jak masz już taką konsole pod konkretny model interesującego Ciebie auta, to za pomocą 4 śrub na imbus przykręcisz dowolny fotel Recaro. Przerabiałem ten temat już w kilkunastu autach, zatem wiem co mówię .. Pytam wprost - czy ktoś instalował Recaro w Imprezie GD , a jeśli tak to za pomocą jakich mocowań ( poza dedykowanymi Recaro za 1200zł ) ?
  2. kkk13

    Fotele Recaro

    Wskrzeszam temat. Mam Recaro które chciałbym zaadaptować do STI GD. Czy i jak poradziłeś sobie z prowadnicami, tzw. konsolami ? Oryginalna konsola Recaro to wydatek ponad 1000zł/szt. wydaje mi się ..
  3. Panowie, proszę o wskazówkę. Mam starego OBK 2.5 wolnossący z roku 2000. Tarcza najpewniej 277. Hamowania brak. Chce mieć tarcze 294mm z przodu. Od czego mam poszukać zacisku i jarzma (lub samego jarzma?) tak by zagrało ze standardową felgą 16''. Z jakiego Forestera/Imprezy ? Czy ori. zwrotnica z OBK nie będzie się gryzła z taką tarczą/zaciskiem z Forka/Imprezy ?
  4. Podbijam Panowie. Kopytko niestety ciężkie, a hamulce to najsłabszy punkt w aucie. Mój stary Outback 2.5AT, model 00-03 - co możemy poprawić aby było lepiej ? Jaka tarcza przednia jest w tym modelu ? 294mm czy mniejsza ? Jeśli mniejsza - od czego szukać zacisku z jarzmem tak by zagrało z tarczą 294mm ? Czy może np. z Forestera XT ? Czy to pasi na zwrotnice od OBK ?
  5. kkk13

    Subaru a portfel

    Ok, wracamy do tematu - mam od niedawna leciwego już OBK 2,5 AT (przebieg autentyczny 230tys km). Lubię jak w aucie wszystko na tip top jest. Problemy: 1) Dochodzą do mojego wrażliwego ucha dźwięki z przekładni. Poza tym kierownica nie waży w dłoniach tyle ile bym chciał. Gumy w wahaczach wymienię w przyszłym tygodniu ale przekładnia to nie jest raczej prosta sprawa. Czy ktoś w oparciu o doświadczenie z regeneracją doradzi warsztat który ogarnie moją przekładnię w rozsądnej cenie ? (najlepiej 3miasto, ale niekoniecznie, mogę wysłać - także kurierem) 2) Chce wymienić płyn w skrzyni. Jakiegoś ATFa zaleję, ale sprawdzam pojemność w katalogu Motula i Millersa, a stamtąd wynika że jest 9,5ltr w układzie.. Czy naprawdę tak dużo płynu kąpie się w skrzyni 4EAT ?
  6. kkk13

    Subaru a portfel

    Czy Pani ma na myśli warsztat PUH N...T w związku z amortyzatorami i ich ewentualnym recoverem ? Przypadkowo zaliczkowałem dziś Outbacka z 99r 2,5 AT. Auto w fajnym stanie, nieumęczone ale z dość sporym już przebiegiem (blisko 230k km). Jednak martwią mnie 2 sprawy: amorki (te bardziej w przyszłości, bo na tą chwilę wydaje się że jest ok) oraz układ kierowniczy.. Sprawdziłem dziś auto 'na szybko' w zaufanym serwisie na podnośniku i słyszalnym/zauważalnym jest stukanie oraz minimalny luz jakby od przekładni kierowniczej. Ktoś wspomniał powyżej, że ta podlega także regeneracji w Subaru.. Czy to mogłoby okazać się bezpieczne rozwiązanie ? Oraz zapytam - Czy szanowna Pani ma już podobną operację za sobą (regeneracja przekładni ewentualna oraz amorków także) ?
  7. kkk13

    Ranking ASO Subaru

    Nie mam zamiaru urządzać krucjaty przeciwko serwisowi w Gdańsku. Nie mam im niczego za złe. Poza tym iż uważam ich za przeciętny serwis po ostatniej akcji.. I który nie spełnił moich oczekiwań .Tyle tylko i aż tyle. Wskazywałem by ze szczególną troską przyjrzeli się zawieszeniu, bo mam na tym punkcie szczególną fiksację. I czuję że auto 'nie słucha się tak jak powinno'. Podpowiadam na co zwrócić uwagę. A Panowie którzy tyle lat oglądają te samochody na podnośniku, z zamkniętymi oczami powinni zdiagnozować, co należy wymienić w aucie z takim przebiegiem by było dobrze. Dla mnie to oczywiste i nie ma usprawiedliwienia. No chyba że diagnozują tak z 'przymrużeniem oka' by nie naciągać klienta i nie narażać na zbyteczne wydatki/koszty. To miło z ich strony. Tyle że jest pewna grupa użytkowników aut/potencjalnych klientów traktujących auta 'bardziej bezkompromisowo' określiłbym. I dla takich powinno się rzetelniej diagnozować wszystko to co wpływa na bezpieczeństwo i sprawność pojazdu.. Przy okazji - proszę o wskazówki Szanownego Pana, gdzie są takie serwisy ( 'które wyglądają podobnie'), ale ogarniają solidnie Subaraki (najlepiej Wawa i okolice, bo tam powędrowało auto które zakupiłem)
  8. kkk13

    Ranking ASO Subaru

    Temat jest o ASO Subaru, wypowiem się na temat lokalnego - tj. Gdańsk Zdanowicz. Bywałem tam kilka razy - kiedyś wrażenia były nieco lepsze. Ostatnia wizyta po 2-letniej przerwie przyniosła rozczarowanie. Po pierwsze - brak zmian, brak inwestycji. Dział części mieści się w baraku :shock: Wrażenia - raczej jak z pierwszej połowy lat 90-tych. Ale do sedna. Podjechałem nowo zakupionym Forkiem na przegląd standard. Przebieg niecałe 80tys km. Prosiłem o wymianę oleju, i solidną diagnozę układu hamulcowego oraz zawieszenia w szczególności. Wskazałem i starałem się naprowadzić Panów przyjmujących auto, że prowadzi się 'nie tak jak należy i nie tak jak bym tego oczekiwał od porządnego Forestera'. Prosiłem by szczególną uwagę poświęcili zawieszeniu. Pamiętam jak jeździł i prowadził się poprzedni Forek w domu.. Wypuszczono mnie jednak z serwisu z niezdiagnozowaną usterką, uzasadniając niepoprawne prowadzenie auta 'złymi oponami'.. Nie dawało mi to spokoju. Zmieniłem opony na nowe, bo i tak chciałem to zrobić przed zimą. Bez wyraźnych zmian.. Pojechałem prosto do innego warsztatu w GDA, (zaufanego) zajmującego się tylko geometrią i diagnozą zawiasu. Notabene właściciel i szef tego warsztatu sam posiada identycznego Forka jak mój nowo zakupiony.. Jak mu opisałem sytuację w 3 słowach, w ręku już miał dla mnie karteczkę z nr. części do zamówienia. Mechanik od razu wskazał na przyczynę - tuleje tylne przednich wachaczy (te duże i drogie ) - wyraźny luz (czyli do wymiany bo to one odpowiadają za to że auto prowadzi się jak kondon) + 3 z 4 łączników stabi do wymiany (obydwa tylne + lewy przód - one nie odpowiadają za 'złe prowadzenie' ale stukają ..) Ta wizyta daje obraz ASO Zdanowicz. Nędza i bryndza. Podejście pt. 'bylejakość'.. Owszem, Panowie sympatyczni w recepcji, ale to nie wystarczy. Musi być usługa wykonana na wysokim poziomie. A auto wydane - sprawne 100%. Lub przynajmniej zdiagnozowane na 100%.. Przyjąć klienta, skasować przy najmniejszym możliwym nakładzie , wypuścić i nie zachęcać by wracał.. Takie wrażenie. A zostawiłbym przecież sporo pieniędzy dodatkowo w serwisie, gdyby od razu wykryli zużyte silentblocki i łączniki + oczywiście mieli je na stanie (wydaje mi się że to akurat nie jest skomplikowana diagnoza, a usterka typowa dla tego modelu..)
  9. Hey, Czy taki profil 215/65/R16 jest dopuszczalny w Forku II-gen - 2004, przy seryjnym zawieszeniu (sensu czy nie będzie obcierki gdzieś) ?
  10. Najchętniej kupiłbym Forka 2.0xt z aftomatem (pomimo braku centralnego dyfra) . Ale problem widzę będzie i to nie mały. Nawet w DE jak na lekarstwo tych aut. Jest kilka ładnych, ale wolnossące i 125km w budżecie który sobie założyłem..
  11. Panowie krótka piłka . Chcę znaleźć szybko Forka dla siostry. Musi być automat. Był już kiedyś w domu 2.0 MY06, chciałbym teraz kupić xt. Rozważamy tylko AT dla kobiety i wybór 2.0 XT czy 2.5 XT ? Jaka różnica w napędach? O spalanie nie pytam . Nasz Ex- 2.0 AT miał sprzęgło lepkościowe zamiast centralnego dyfra . Czy 2.0 XT i 2.5 XT (automaty) także mają taki 'ułomny' napęd ? Za 2.0 przemawia fakt, że biorę także pod uwagę wycieczke do DE, w związku z tym akcyza będzie łagodniejsza.. Który lepszy dla kobiety w kontekście bezawaryjność, bezstres ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...