Jump to content

RobertEm

Użytkownik
  • Content Count

    51
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutralny

About RobertEm

  • Rank
    Subaru Import Polska

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.subaru.pl

Recent Profile Visitors

390 profile views
  1. Wszystkich, których ominęła wysyłka, bardzo proszę o podesłanie mailem na redakcja@plejady.subaru.pl danych imiennych i adresowych - celem zweryfikowania.
  2. Ale rozróżnijmy proszę wtargnięcie, kiedy przed maskę wam wyskakuje pieszy, a zbliżanie się pieszego z odległości parunastu/dziesięciu metrów i wchodzenie na "trajektorię" samochodu. Nie ma możliwości, aby ES zareagował na wtargnięcie. PS. może faktycznie niefortunnie dobrałem słowa. Przez "zareagowanie" miałem na myśli "zareaguje tak, aby zatrzymać się i nie potrącić pieszego". Zareagować to ES nawet zareaguje, jeśli jedziesz 180 km/h i zbliżasz się do samochodu, który jedzie 70 km/h - tylko co z tego, skoro i tak nie wyhamuje...
  3. Ad 1. ES wykrywa MOTOCYKLISTĘ, nie motocykl. Jeśli motocyklista nie odcinał się od konturu maszyny, nie było kontrastu (np. czarna maszyna i czarna kurtka, czarny kask, etc.), ES mógł go nie wykryć. Czy tempomat był aktywny, tzn. szukał pojazdów? Ad 2. Nie ma boskiej siły, aby ES zareagował, jeśli z boku nagle przetnie drogę pieszy (wtargnięcie). Ogólnie to polecam instrukcję ES i rozdział 2: przedkolizyjne hamowanie awaryjne ew. szkolenie w SJS. Technicznie możliwe - w Japonii to testują w bezpiecznych warunkach. Jednak Japonia to nie Polska (ani nawet nie Europa).
  4. Oczywiście pełna racja. Umknęło przez wszystkie korekty...
  5. Aktywny tempomat to działa nawet do 200 km/h, ale można go ustawić do 180. Ale jak jedziemy 180 i dociśniemy "ręcznie" (nożnie) gaz, to do 200 bedzie działać cały czas tempomat, pow. 200 się dezaktywuje. Po odpuszczeniu gazu (jesli prędkość nie przekroczyła 200) tempomat zwalnia do 180. Awaryjne hamowanie działa do 200 na godzinę. Hamować zacznie. Inna zupełnie sprawa - ile szkód zminimalizuje, bo z 200 do 0 na pewno nie zahamuje.
  6. Z tego co pamiętam, nie wystaępuje takie zjawisko, ale nie daję sobie ręki uciąć.
  7. Cześć. Raczej jest to bardzo mało prawdopodobna sytuacja (w sensie że nie było ostrzeżenia dźwiękowo-wizualnego). Z mojego doświadczenia - musiałoby się naprawdę sporo popitolić, żeby OBK zahamował awaryjnie (przez EyeSight, no bo jak inaczej) jednocześnie NIE INFORMUJĄC o tym kierowcy (czyli: sygnał dźwiękowy plus wizualny alert na małym LCDku plus opcjonalnie czerwone zegary - jeśli masz wersję Exclusive). Reasumując: awaryjne hamowanie musi powiadamiać. Sam pisałeś, że byłeś zmęczony i rozkojarzony. Moim zdaniem, nie zauważyłeś alertu wizualnego (mógł "umknąć") a dźwięk mógł być np
  8. 1. pojawi się przekreślony EyeSight 2. system zrobi pluuuuuuuuuum! ( ͡° ͜ʖ ͡°) w sensie dźwięku 3. ikonka autka na wyświetlaczu tempomatu zmieni się na taką, że nie będzie widać samochodu poprzedzającego i kreseczek oraz zmieni się SET na OFF 4. Outback zacznie wytracać prędkość, ponieważ tempomat się wyłączy (chyba że kierowca trzyma non stop nogę na pedale gazu) chyba nic nie pominąłem Czerwone obwódki zegarów (w ogóle obwódki zegarów podświetlane) zmieniające się w przypadku wykrycia przeszkody są tylko w wersji Exclusive.
  9. Magazyn Miłośników Subaru "Plejady" nr 61 jest już dostępny! Zapraszamy do lektury: http://plejady.subaru.pl/61 W tym wydaniu m.in.: * rozmowa z zespołem „Elektryczne Gitary” * podróż Foresterem - z dziećmi na krańcu Europy * nowy cykl "Przepisowo" - Na okrągło o ruchu drogowym
  10. Raczej nie. Przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo. Być może to efekt placebo albo delikatnie innego stylu jazdy kierowcy w związku ze zmianami pogodowymi. PS. szybkość reakcji systemu (ostrzeżenie) zależna jest od bardzo dużej ilości czynników - między innymi od szybkości pojazdu z ES i szybkości pojazdu poprzedzającego. Ergo, jeśli mocniej wciśniesz gaz (zwiększając prędkość swojego samochodu), to wg wszelkich znaków na niebie i ziemi EyeSight zareaguje WCZEŚNIEJ (bo "osiągnięcie" przeszkody nastąpi szybciej). To tak w wielkim skrócie.
  11. W przypadku 2 i 3 pojawi się również na wyświetlaczu EyeSight informacja "No Camera View" (niestety nie pamiętam jak zostało to spolszczone). W przypadku 1 - komunikat "Temp Range".
  12. gdy dalej dodajemy gazu system auta nie zatrzyma ... Czy w takiej sytuacji ES wyłączy się (tzn. na wyświetlaczu widoczny będzie przekreślony napis EyeSight)? I czy włączy się automatycznie po kilkunastu sekundach? Miałem taki przypadek (słowo honoru nie robiłem testów) na drodze z dość ostrymi zakrętami i zaroślami tuż przy jezdni. Nie. Przekreślony znaczek EyeSight czyli chwilowa przerwa w działaniu EyeSight (wraz z kontrolkami wyłączenia: przedkolizyjnego hamowania i asystenta pasa ruchu) będzie widniał w kilku przypadkach: 1. Zbyt mocno nagrzane lub zbyt wychłodzone wnętrz
  13. Przekroczenie prędkości w obszarze zabudowanym o ponad 50 km/h względem obowiązującego w danym miejscu limitu. NIE przekroczenie prędkości bezwględnej.
  14. Dyrekcjo, To nie jest nowy odcinek, nowy jest z Outbackiem w roli głównej. Fajnie wyszło. ps. Czy Dyrekcja ma jakieś "chody" w redakcji ? Sprawa nie "prywata", ale ogólnie bezpieczeństwo ruchu w Krakowie. edit --> już jest : http://krakow.tvp.pl/20199365/25-v-2015 Tutaj odcinek bezpośrednio na YT: https://youtu.be/C-nlmPI3siA?t=25s
  15. Magazyn Miłośników Subaru "Plejady" nr 59 jest już dostępny! Zapraszamy do lektury: http://plejady.subaru.pl/59/ W tym wydaniu m.in.: rozmowa z Jerzym Dyszym; zupełnie nowy Outback; IV Subariada - Armenia i Gruzja.
×
×
  • Create New...