Cześć, kupiłem właśnie lanosa 2,5 N/A manual wersja USA, który wg teorii ma 173KM i katalogowo powinien przyspieszać w coś około 8,5s do 100km/h ale niestety jedzie sporo wolniej (mam BMW które ma 8,2s i jest dużo szybsze). Wiem że to auto 4x4 i odczucia muszą być inne, ale to nie tylko moje subiektywne odczucia ale też sprawdzone z innymi autami. Auto do 4tyś obr to w ogóle przyspiesza jak honda civic 1,4, pozniej zaczyna costam jechać...
Wiem na pewno że ma cały zardzewiały i rzeźbiony wydech (przy końcu zwężona średnica na zgięciu) więc w pierwszej kolejności zamierzam go wymienić tylko teraz kwestia na jaki?
Jak juz wymieniam to mogę lekko odejść od serii tylko pytanie w którą stronę? Przewertowałem wiele tematów na forum i wszyscy tylko pisali "ze nie ma sensu nic robić". Ja jednak musze go i tak wymienić, chciałbym zeby auto jezdziło jaknajbardziej żwawo jak na swoje możliwości, więc pytanie czy np.:
a. wstawić serie od 2,5 N/A i pozbawić któregoś katalizatora?
b.wstawić serie od WRX?
c. zrobić customowy od początku do końca? (jakiej średnicy aby nie stracilo mocy i momentu?)
Jedyne co wiem to że bede chciał zrobić kolektor nierównoodległościowy aby uzyskać fajniejszy dźwięk
No i drugie pytanie co z dolotem? Strasznie duzo tam tych puszek i rur, zastanawiam się czy nie można części wywalić oraz doprowadzić do komory silnika rury ze zderzaka z zimnym powietrzem (np w miejsce halogenu).
Z góry dziękuje za odpowiedzi.