Skocz do zawartości

Michal_OBKH6

Nowy
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Biała Podlaska
  • Auto
    Outback H6

Osiągnięcia Michal_OBKH6

0

Reputacja

  1. Witam, Mam awiarię silnika w Outbacku z 2004 roku - silnik 3.0 H6, nie gazowany, przebieg ok 250kkm, ale nie bardzo wiem co z tym zrobić. Chciałbym po krótce przedstawić historię choroby. Jakis rok i 10kkm temu zauwazyłem ubywanie płynu chłodniczego który według wszelkich znaków ubywał przez korek. Po wymianie korka sytuacja nie zmieniła się. Nie było żadnych oczywistych objawów uszczelki, więc zrobiłem test CO2 który dał wynik "wskazujący na obecność" jednak nie oczywisty. Jestem z Białej Podlaskiej więc posiłkowałem się miejscomymi mechanikami (z Subaru praktycznie brak doświadczenia) którzy poradzili mi jeździć dopóki nie będzie oczywiste że trzeba robić. Więc jeździłem, silnik pracował bez zarzutu - równo z pełną mocą a płynu ubywało jakby mniej. Niestety tydzień temu, kiedy stałem w dłuższej kolejce do świateł wskazówka temperatury pojechała w górę. Zauważyłem to szybko (od roku nabawiłem się nerwicy polegającej na ciągłym nań spoglądaniu podczas postoju na światłach) i zanim dojechała do czerwonego pola zjechałem na poboczę i wyłączyłem silnik. Po podniesieniu maski dał się zauważyć "bąblujący" obficie płyn w zbiorniku wyrównawczym i zauważyłem że gumowe rury wychodzące z chłodnicy były całkowicie miękkie. Po wystygnięciu przejechałem jeszcze 3km żeby odstawić samochód pod dom ale totalnie nie miał mocy (choć pracował równo) - potem już laweta i najbardziej zaufany mechanik w Białej. Wczoraj gadałem z mechanikiem - wyjęli silnik i zdjęli głowice, jednak wg nich wygląd uszczelek jest ok i nie wskazuje aby to one były powodem. Dzisiaj głowice jadą na ciśnieniowe sprawdzenie, ale ja już zaczynam się martwić. Proszę o poradę, co robić i co sprawdzać jeśli sprawdzenie głowic nic złego nie pokaże. Jakie mogą być inne przyczyny i jak je sprawdzać w celu potwierdzenia/wykluczenia. Czy oprócz nieszczelności w komorze spalania może to być jakaś "pierdoła" jak np. termostat, pompa wody, chłodnica? Z góry dziękuję za pomoc,, Michał
×
×
  • Dodaj nową pozycję...