Jump to content

tytus111

Nowy
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutralny

About tytus111

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Olkusz
  • Auto
    Subaru Forester SG 2.0X (gaz BRC fabryczny)

Recent Profile Visitors

146 profile views
  1. No właśnie... Tego się właśnie boję... Jak będę miał już auto w domu, to spróbuję przymierzyć. Jeśli będą ocierać to się sprawa wyjaśni. Na razie wstrzymuję się z zakupem opon 15-tek. Kolego Subber: Ty próbowałeś założyć 15-tki do forestera SF z 2001 roku w wersji XT?? Tak wnioskuje po opisie auta... Wersja XT może mieć większe hamulce? Może dlatego??
  2. Dziękuję. Spróbuję zamówić 215/70R15 Nexen vinguard. Niestety mały wybór w tym rozmiarze, same opony do busów... A te takie Nexeny mam w SG w rozmiarze 205/70R15 i bardzo jestem zadowolony. Dziękuję i pozdrawiam ps. Mógłbym też kupić oryginalne alu 16 tki z oponami zimowymi. Przeglądam ogłoszenia ale nic w mojej okolicy nie mogę trafić w rozmiarze 215/65R16...
  3. Nie zamierzam zmieniać zewnętrznej średnicy koła bo przy oponie 215/70R15 zostanie właściwie taka sama jak w oryginale. Nie zależy mi na wyglądzie (nawet wygląd wózka sklepowego mnie nie przeraża), ja nie lubię niskich profili opon w samochodach służących do jazdy "wszędzie", dla mnie niski profil ma tylko uzasadnienie w sporcie a subaru forester 2.0 150 KM nie nadaje się do sportu. Dla mnie takie koła są wygodniejsze. Pytam tylko czy da się takie felgi założyć...
  4. Witam kolegów. Mam pytanie: czy oryginalne felgi 15-sto calowe stalowe (od SG) będą bez problemów pasowały do forestera SH (III)?? Zakupiłem właśnie wersję SH na oryginalnych aluminiowych felgach 16 z oponami letnimi. Muszę coś wykombinować na zimę. Mam niepotrzebne felgi stalowe od forestera SG z tym, że w rozmiarze 15 cali. Wykombinowałem sobie, że na 15-tki kupię opony 215/70R15. Pytanie tylko, czy felga będzie pasowała?? Robił ktoś z Was kiedyś takie cuda?? Wiem, że najlepiej byłoby przymierzyć, ale auto będę miał u siebie dopiero za ok 2 tygodnie, a już chciałbym przygotować drugi komplet opon. Najbardziej mnie martwi czy się w ogóle zmieszczą, czy nie będą przeszkadzały zaciski?? Dzięki za pomoc.
  5. chyba raczej do wymiany... to są pomarańczowe brc... po 250 za sztukę :/
  6. Witam. Usterkę chyba rozwiązałem... Idąc za podpowiedzią kolegi Yoosyn: "Na benzynie i gazie? Przyczyną może być mała precyzja instalacji gazowej przy krótkich czasach wtrysków. Szczególnie w zimie, gdy wtryski lpg lubią się kleić zanim się dobrze nie rozgrzeją" - postanowiłem przełączyć na benzynę i dodatkowo zakręcić butlę LPG. Zrobiłem już ponad 300 km i problem z obrotami zniknął. przy zatrzymywaniu się i wciśnięciu sprzęgła w końcowej fazie hamowania przed zatrzymaniem obroty spadają poniżej 1000 i tak zostają... Dodatkowo zniknął mi jeszcze jeden problem - odpalania samochodu po długim postoju. Szczególnie w okresie zimowym. Dotychczas musiałem kręcić rozrusznikiem bardzo długo. Czasem nawet do 10 sekund!! Lepiej odpalał jak poruszałem pedałem gazu. Stąd moja diagnoza: prawdopodobnie wtryskiwacze gazowe mi "leją"- po wyłączeniu silnika gaz jeszcze leci i zostaje w kolektorze. Później podczas odpalania silnik jest zalewany bo zapala na LPG i benzynie... Dziękuję i pozdrawiam
  7. Dzięki Panowie za zainteresowanie... Odnośnie tych dziwnych obrotów to występują na benzynie i na gazie. Dokładnie tak samo się to odbywa... Kolego PitMat... ja również przerabiałem podobny objaw zaraz po zakupie. Oczywiście na początku wymieniłem wszystko co powinno się wymienić: rozrząd, kable, świece, regulacja zaworów, filtry, oleje... I zawsze kiedy chciałem mocniej przyspieszyć to do ok 3000 obr tak szarpało, że chciało mi łeb urwać... Do tego auto było słabe... Naczytałem się różnych opinii na forum i zacząłem majstrować z tym knock sensorem. Na początek przeniosłem go z bloku silnika troszkę wyżej, nie pamiętam już dokładnie gdzie, ale znalazłem miejsce do przykręcenia. Była poprawa, niewielka ale była. Później kombinowałem z jakimiś używanymi "stukowcami", ale efekt był taki sam jak na moim czujniku. W końcu dorobiłem przewód 20 cm, zalutowałem na nim dwie końcówki typu "oczko fi 8mm", jeden koniec przykręciłem tak gdzie był przykręcony czujnik (do bloku) a drugi koniec skręciłem śrubką z czujnikiem stukowym i przytwierdziłem trytytką do egra żeby się nie majdał... (czujnik ma "masę" - nie wywala żadnych błędów). Od tamtej pory jest spokój z szarpaniem. Przejechałem nim tak 100 000 km. Na razie wszystko wygląda w porządku. Co do tych dziwnych obrotów to ciągnie mnie jednak w stronę tej przepustnicy... Kupiłem już kompletną przepustnicę, nie mam tylko czasu żeby to przełożyć i spróbować pojeździć...
  8. Witam. Chciałem zapytać szanownych użytkowników Subaru o pewną kwestię dotycząca obrotów na biegu jałowym. U mnie obroty na ciepłym silniku utrzymują się na poziomie ok 650-680 obr/min. Ale często jak dojeżdżam do skrzyżowania i w ostatniej fazie przed zatrzymaniem wciskam sprzęgło to obroty spadają do ok 1000, a następnie rosną do ok 1200-1500 i tak się utrzymują przez dosłownie kilka sekund... Po tych paru sekundach spadają poniżej 700. Nie jest to regułą, nie zawsze tak się dzieje, ale się dzieje... 4 lata temu jak go kupiłem był podobny problem, z tym, że obroty rosły nawet ponad 2000. Stało się to po czyszczeniu przepustnicy przez mechanika. Ten problem udało mi się na dłuższy czas rozwiązać kiedy sam wykręciłem przepustnicę i wyregulowałem ją tak, żeby jak najlepiej się zamykała. Teraz też do niej zajrzałem, ale nie da się już nic z nią zrobić, zamyka się dobrze, niewielkie szczeliny są tylko w miejscach jej przylegania do ośki na której się obraca... Czy wypracowanie / wyrobienie się tej przepustnicy może być przyczyną tych objawów?? Jak u Was zachowują się obroty?? Ps. zawory wyregulowane, świece nowe, kable nowe. I nie jest to też na pewno silnik krokowy. Dziękuję i pozdrawiam. Michał
  9. tytus111

    LPG w Subaru

    do warszawy ma niestety ponad 300 km, to chyba lepiej w tarnowie. nie znacie kogoś z okolic krakowa??
  10. tytus111

    LPG w Subaru

    witam. mam forestera sg 2.0 (125 km) z 2004r. auto pochodzi z Włoch. na klapie ma oznaczenie "bifuel". posiada instalację gazową firmy BRC. problem tkwi w sofcie sterownika instalacji. chcąc wyregulować tą instalację podjechałem do Krakowa do jednego zakładu. skończyło się tylko na wymianie filtrów, bo podobno sterownik ma jakiś własny subarowy soft i gaziarze nie są w stanie nic zmienić w ustawieniach. mogą tylko podejrzeć jego parametry pracy bez żadnej ich edycji. to samo powiedzieli mi w innym zakładzie i uznali, że trzeba zmienić soft w sterowniku. teraz moje pytanie: czy wiecie może kto robi takie cuda?? ja dowiedziałem się, że robi to Czakram Tarnów, ale ja mam do nich ok 170 km. znajdę kogoś kto to zrobi trochę bliżej??
  11. witam. mam forestera sg 2.0 (125 km) z 2004r. auto pochodzi z Włoch. na klapie ma oznaczenie "bifuel". posiada instalację gazową firmy BRC. problem tkwi w sofcie sterownika instalacji. chcąc wyregulować tą instalację podjechałem do Krakowa do jednego zakładu. skończyło się tylko na wymianie filtrów, bo podobno sterownik ma jakiś własny subarowy soft i gaziarze nie są w stanie nic zmienić w ustawieniach. mogą tylko podejrzeć jego parametry pracy bez żadnej ich edycji. to samo powiedzieli mi w innym zakładzie i uznali, że trzeba zmienić soft w sterowniku. teraz moje pytanie: czy wiecie może kto robi takie cuda?? ja dowiedziałem się, że robi to Czakram Tarnów, ale ja mam do nich ok 170 km. znajdę kogoś kto to zrobi trochę bliżej??
  12. dzięki, spróbuje coś z tego rozkminić...
  13. kolego baca, nie wiem czy zrozumiałeś o co pytałem. oglądnij mój opis pinów, który mam w załączniku. chcę się dowiedzieć do których pinów podłączyć aux, (nie podoba mi się to "pin 4 (AUX R-)"
  14. witam. chcę podłączyć wejście aux do radia z forestera sh. potrzebuję rozpiski pinów do tego radyjka. znalazłem w sieci opis pinów do clariona z subaru z tych lat, coś tam rozkminiłem, ale potrzebuję potwierdzenia lub pomocy. piny 3,4,11,12 dotyczą aux. generalnie do podłączenia auxa potrzeba 4 kabli, właściwie to 3, bo minus głośników P/L łączy się razem, pozostałe to LEWY + i PRAWY +. na początku po przeanalizowaniu tej rozpiski myślałem, że podłącze to w taki sposób: pin 11 (AUX LR-) czyli minus kanału lewego i prawego pin 3 (AUX L+) czyli kanał lewy + pin 4 (AUX R-) czyli kanał prawy + tak było na początku, ale później zauważyłem - (minus) przy opisie pinu 4?? czy to jest błąd w opisie tych pinów, czy ja to źle chcę podłączyć?? i czy potrzebny mi w takim razie będzie pin 12 (AUX ON). DZIĘKI ZA POMOC.
  15. radio od forka sh kupiłem nie będąc świadomy, że jest szersze niż otwór po demontażu oryginalnego radia i schowka. musiałem trochę przerobić ... ale brakuje mi czasem wejścia aux kolego baca dzięki za linki. kurde, trochę drogie te aux'y do subaru.. wpędziłem się chyba niepotrzebnie w koszty. trzeba było nie kombinować tylko kupić dobre radio z usb i aux na 1 din . Z tym to mnie wyjdzie ta przeróbka ok 600 zł, może lepiej teraz kupie nawigacje od sh, hehehehe. kolego Dehnel, od jakiej zmieniarki był ten kabel. od zmieniarki subaru?? masz może zdjęcie tego kabla, albo jakiegoś linka??
×
×
  • Create New...