nie znam się na offroadzie, ale nie umiem znaleźć sensu w tym co piszesz. W Mondeo, które przytaczasz, przypuszczam że tył dołączany jest sprzęgłem wiskotycznym, czyli tylko w momencie uślizgu przodu. Rzeczywiście napęd Justy daje duże możliwości terenowe, ale tak jak pisałem wcześniej tylko na luźnych nawierzchniach, gdzie o sprzęgło raczej bać sie nie powinieneś). Z tego co wiem w offroadzie chyba chodzi o to żeby jednak przyczepność tracić jak najrzadziej. Rzeczywiście przy gwałtownym ruszaniu, albo uślizgują się opony, albo sprzęgło, albo spadają obroty, a najczęściej wszystko po trochu. Swoją drogą silniki nissana serii GA (w tym przypadku GA16) są raczej wysokoobrotowe (16V) i dół nie grzeszy momentem. Generalnie polecam Ci poczytać na facebooku grupę Original Subaru Justy Forum, lub znaleźć ich forum, jest sporo wiedzy i ciekawych projektów, również offroadowych