Skocz do zawartości

guza

Użytkownik
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Cork, Irlandia
  • Auto
    Legacy 2.0 SOHC 2006

Osiągnięcia guza

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. guza

    Legacy - drobne naprawy

    robiłeś coś z tymi plastikami, bo też się zastanawiam czy coś kombinować czy zostawić tak jak jest. U mnie to srebrne plastiki na drzwiach powycierane, tak ze aż miejscami czarny kolor z pod spodu przebija. Z jednej strony w niczym to nie przeszkadza ale oczywiście lepiej by było gdyby się dało usunąć.zastanawiałem się nad malowaniem ale po ściągnięciu tapicerki drzwi (przy okazji innej roboty) okazuje się że te plastiki to zintegrowane z całą tapicerką. no może nie całkiem bo niby na jakichś bolcach to są ale bez śrubek tylko zgrzane plastiki. a to juz grubsza robota. nie chce żeby mi się potem to tłukło jak to rozkleję. Muszę przyznać że trochę się interesowałem ostatnio, trochę youtuba oglądałem itp. i wydaje się spoko to rozwiązanie. Ciężko jest przygotować plastiki pod to malowanie? bo przynajmniej u mnie to te plastiki śliskie są dosyć mocno.Malowałeś tylko konsolę czy boczki drzwi też? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Ja mam zamiar odkręcić i potraktować taką farbą:http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4240204548 którą zresztą kupiłem do pomalowania zacisków hamulcowych. Oczywiscie po uprzednim wyczyszczeniu , pewnie jakaś szczotką drucianą potraktuje. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Podeślij linka co znalazłeś na youtube. Mam to samo u siebie i chce to zrobić. miałem na myśli ze ogólnie o tym plasti dipie oglądałem bo wczesniej nie slyszalem o tym. żadnych konkretnych filmików nie miałem na myśli. no właśnie chodzi mi o te drzwi bo u mnie konsola srodkowa niczego sobie. a boków nie da sie zdemontować. a gdyby tak okleic tylko tapicerke kilka centymetrów szerzej, na materiale juz, I wtedy pomalować. I nadmiar później usunac tak jak to na youtubie wyglada to powinno sie to odciac na brzegach ładnie, tylko pytanie czy plastidip usunie sie latwo z materiału. czy to tylko z gładkich powierzchnie tak łatwo odkleić.
  2. guza

    Legacy - drobne naprawy

    robiłeś coś z tymi plastikami, bo też się zastanawiam czy coś kombinować czy zostawić tak jak jest. U mnie to srebrne plastiki na drzwiach powycierane, tak ze aż miejscami czarny kolor z pod spodu przebija. Z jednej strony w niczym to nie przeszkadza ale oczywiście lepiej by było gdyby się dało usunąć. zastanawiałem się nad malowaniem ale po ściągnięciu tapicerki drzwi (przy okazji innej roboty) okazuje się że te plastiki to zintegrowane z całą tapicerką. no może nie całkiem bo niby na jakichś bolcach to są ale bez śrubek tylko zgrzane plastiki. a to juz grubsza robota. nie chce żeby mi się potem to tłukło jak to rozkleję. Muszę przyznać że trochę się interesowałem ostatnio, trochę youtuba oglądałem itp. i wydaje się spoko to rozwiązanie. Ciężko jest przygotować plastiki pod to malowanie? bo przynajmniej u mnie to te plastiki śliskie są dosyć mocno. Malowałeś tylko konsolę czy boczki drzwi też? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Ja mam zamiar odkręcić i potraktować taką farbą: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4240204548 którą zresztą kupiłem do pomalowania zacisków hamulcowych. Oczywiscie po uprzednim wyczyszczeniu , pewnie jakaś szczotką drucianą potraktuje. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
  3. Ale coś masz nie tak czy tylko zapobiegawczo, w ramach serwisu. gdzie się nie zapytam o ten filtr to wszyscy mówią ze się nie wymienia I się dziwią. Ja to chciałbym miskę wyczyścić a wtedy to już nie jest dużo pracy. czy zostawić te misję w spokoju? bardzo brudno miałeś jak u siebie czysciłeś miskę? warto? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
  4. Ja u siebie nie zaobserwowałem, misa zdemontowana, wyczyszczona i założona z powrotem na paście uszczelniającej. Wymienialeś filtr wewnętrzny? Albo jeśli nie to napewno go widziałeś, trudny dostęp do niego?
  5. Takiej samej to nie moge, bo wciąż mam troche za duzo mi sie wydaje. ostatnio spuscilismy trochę ale jak na moje oko to jeszcze jest ponad stan. w ogole ciężko jest zobaczyć na tej miarce i zdecydowanie powiedzieć ile tego tam jest. ale to chyba dobrze, znaczy że jeszcze olej nie jest jakiś czarny i klejący. Jako ze na każdą odpowiedź ja mam kolejne pytanie to nie moze byc inaczej I teraz. Mowisz żeby nie przesadzać z wymianami. Jak już mówiłem nie mam pojęcia co tam było zalane. pewnie jakiś zwykły dex III. ten millermatic co mi poleciłeś wydaje mi sie ze powinien byc lepszy, tylko zastanawiam się wciąż bo nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy można płyny mieszać? I to jest powodem dla którego chciałbym z 2 może 3 razy zmienić jak najszybciej, nie to że jest czarny olej. żeby nie jeździć za długo na mieszance płynów. No i troszkę ta skrzynia szarpie, w sensie nie jest to jakieś niewiadomo co i ja też nie mam za bardzo porównania ale jak na moje oko to powinno być ciut delikatniej. oglądałem na YouTube wymianę tego filtra wewnętrznego w dkrzyni, tylko w jakims starszym subaru. Muszę powiedzieć ze nie wyglądało to na zbyt skomplikowane. To dzis za telegon i dzwonie do Rzeszowa. Powiedzieli mi ze uszczelki pod miskę olejową nie ma. na jakimś silikonie czy czymś się kładzie, co już mi się nie podoba. a co do samego filtra wewnętrznego to ze się nie wymienia raczej chyba ze są jakieś problemy. teraz to już nie wiem. Pewnie za dużo o tym myślę. kupię olej, zmienię raz. naleję trochę mniej niż było tak żeby był stan. poobserwuję jak jest. I wtedy decyzja co dalej. najprawdopodobniej druga wymiana dla świętego spokoju tak czy inaczej. a czy więcej i czy ten filtr wewnętrzny to się zobaczy, bo jak coś to I tak bym go przy ostatniej wymianie zmienił. pojade jeszcze jutro tutaj w cork zapytać czy rzeczywiście nie maja tej uszczelki do miski. no auto ma swoje lata. Ale fajnie mi sie jezdzi to chciałbym trochę potrzymac. Ja mazdą 323f jeździłem 7 lat. a niezbyt wygodne czy szybkie to to jest. tyle ze się nie psuje. to widzisz że przywiązuję się do samochodów. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
  6. Dzieki, nie mam narazie czasu, w pracy duzo siedze a w domu dziecko male wiec nawet te kilka minut ciezko znalezc a zeby tam zagladnac to jednak ta plastikowa oslane pod kierownica trzeba sciagnac. Jak tylko znajde chwile to dam znac co tam znalazlem. Pozdrawiam.
  7. No fajnie miec kogos takiego, mam na mysli ludzi zwiazanych z serwisem subaru, lub chociaz specjaliste od automatow jakiegos. Niestety u nas na miejscu ciezko o takich. te ceny to troche subiektywna opinia. Oczywiscie dla jednych kilka stowek to mala a dla innych duzo. Wiec ciezko na ten temat dyskutowac. Pewnie troche miarodajne byloby porownanie do zamiennikow. I tak, niektore czesci sa prawie w tych samych cenach, niektore dwa razy drozsze a jeszcze inne cztery razy drozsze, tak ze to zalezy o czym konkretnie mowimy.
  8. guza

    doposażenie w tempomat

    Witam, chcialem zapytac czy ktos jeszcze to robil? Zastanawiam sie poprostu czy kazde auto jest w ten sam sposob przygotowane czy rozni sie to w zaleznosci od wyposazenia, regionu czy innych tam czynnikow. Po czym moge rozpoznac czy cala reszta juz jest w samochodzie. Moze moglby ktos wrzucic zdjecia elementow tempomatu zeby mozna bylo porownac i zobaczyc czy sa gotowe, laik ze mnie i nie mam pojecia od czago zaczac. Bo jezeli kazdy egzemplarz ma tak samo to brzmi to banalnie proste. Na allegro masa kierownic z manetkami wiec teoretycznie wystarczyloby podmienic kierownice i ten czujnik pedalu hamulca. dobrze zrozumialem? Pytanie do @@konik_80, gdzie kupiliscie sama manetke? Wszedzie tylko same kierownice a manetki to chyba ciezko znalezc. Pozdrawiam.
  9. Tylko jedna rzecz. Filtr zewnetrzny to oczywista sprawa, juz dawno mam zakupiony, nawet dwa. Jeden jakis taki nijaki a drugi subaru, myslalem ze jezeli pozostane przy wymianie statycznej to przy pierwszej wymianie zaloze ten nioryginalny a przy ostatniej trzeciej lub czwartej juz ten subaru. Bardziej mnie zastanawia to ze wczesniej napisales o filtrze wewnetrznym i wymianie dynamicznej. Z tego co czytalem i ogladalem na youtubie wymiane dynamiczna robi sie jakas tam maszyna ktora przetacza olej. Pytanie: w jaki sposob wymienia sie wtedy filtr wewnetrzny? Bo mi sie to nie zgadza, przeciez nie sciagniesz miski gdy w srodku jest olej. A moze czegos nie rozumiem. Tak wogole to byl to dla mnie kolejny argument za wymiana statyczna, wyczyszczenie miski olejowej i byc moze wymiana tego filtra wewnetrznego. Tak tez gdzies wczesniej przeczytalem, ze kazda metoda ma jakies plusy i minusy. Oczywiscie ze wolabym wymienic caly na nowy od razu i miec spokoj ale to nie takie proste, a nie przeszkadza mi ze musze zrobic to trzy czy cztery razy, ceny oleju nie sa takie drogie, a i moj mechanik nie liczy sobie nie wiadomo ile za pomoc. Oleju jak kupilem auto (kilka tygodni temu) bylo za duzo, juz troche spuszczone i musze powiedziec ze byl czerwony, glowy sobie uciac za to nie dam ale wyglada na to ze chyba byl juz kiedys zmieniany wiec nie bede tego nowego mieszal z jakims starym i czarnym. Problem polega na tym ze ja nie mam pojecia jak wyglada wymiana statyczna a jak dynamiczna i dopiero staram sie dowiedziec, dlatego tez zadaje tyle pytan. Wogole to dziekuje za zainteresowanie.
  10. ok wiec tu się rodzi kolejne pytanie. czy ten który spełnia to jest ten wspomniany w manualu jako ten który mozna zalać ale trzeba jak tylko możliwe wymienić czy tez mozna na nim jeździć? straszne zamotanie z tymi olejami. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
  11. No wlasnie wiec rozbieznosc w tym co udaje mi sie dowiedziec jest duza. przypuszczam ze moze byc troche wiecej przy sciagnieciu miski olejowej ale tez nie az tak duzo. Apropo sciagania tej miski, to chyba nie za bardzo skomplikowane i niebezpieczne dla skrzyni? i ten wczesniej wspamniany filtr/siatka, czy znajduje sie on w misce czy trzeba by bylo rozebrac skrzynie jakos? Przepraszam za glupie pytania ale zaden ze mnie mechanik a wolalbym wiedziec wczesniej przed wymiana. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. I jeszcze jedno pytanie apropo tego Millerrs'a millermatic ATF SPIII-WS. Jest jakas roznica skoro wszedzie pisze ze spelnia te specyfikacje Subaru special ATF czy to poprostu jakis dex III? sam juz nie wiem, przyznam ze to duzo latwiejsze rozwiazanie dla mnie. Nie tylko finansowo.
  12. Nie do konca rozumiem o co Ci chodzi. Na filtr patrzylem i zastanawiam sie gdzie on jest? i czy to takie proste go wymienic? Tutaj nie chodzi o koszt, bo akurat to najmniej wazne dla mnie aczkolwiek pytam bo jaki jest sens kupowac 30 litrow oleju skoro wystarczy przypuscmy 15? I tak, moj mechanik nie ma sprzetu do wymiany dynamicznej, domowa metoda sie boje zeby czegos nie napsuc zamiast poprawic. Natomiast w Subaru tutaj gdzie mieszkam tez nie wymienaja dynamicznie tylko normalna wymiana, no ale tutaj w Irlandii to inny swiat. Tutaj ludzie potrafia nie myc samochodu po 2 ,3 lata. A subaru ATF jak juz mowilem nie jest dostepny na miejscu wiec jak mi przyjdzie do glowy wymienic jeszcze raz lub tez przy nastepnej planowanej wymianie to znowu kombinowanie z wysylka z polski i tak dalej, wiec tu nie chodzi tylko o koszt ale o cale to zamieszanie. nie wiem co masz na mysli mowiac inna kulture mechaniczno techniczna, ja tez dbam o samochod, co prawda rozrzad zrobiony wiec nie ruszam ale inne paski juz powymieniane i tez nie bawilem sie w jakies zaminninki tylko pojechalem do subaru i kupilem. Domyslam sie ze gdybys mial do wymiany tarcze i klocki to tez tylko subaru? Albo sonda lambda? Pozdrawiam.
  13. Ale co to znaczy sensowna zmiana oleju, chyba nie da sie wlac wiecej niz splywa? Ja mam zamiar wymienic go 3 razy ale z tego co czytam to chyba 9 litrow nie splywa podczas jednej wymiany. Jeszcze jedno pytanie, czy warto odkrecac miske olejowa skrzyni do czyszczenia i zalozyc nowa uszczelke?
  14. 9 litrow? na jeden raz? Po przemysleniu dochodze do wniosku ze tez chyba skusze sie na ten Millerrs millermatic ATF SPIII-WS. Tanszy od Subaru ATF i skoro dostepny tutaj na miejscu to nie musze sie przejmowac iloscia tylko zawsze moge tutaj kupic, a skoro spelnia specyfikacje to po co kombinowac.
  15. Wspomaganie zrobione. Wymieniony pasek i plyn/olej. Teraz dziala elegancko. Teraz kolej na reszte plynow. Najbardziej po glowie mi chodzi ta skrzynia biegow, naprawde nikt nie orientuje sie ile tego oleju splywa przy normalniej (nie dynamicznej) wymianie? Na dniach brat ma mi podjechac do subaru w Rzeszowie po ten olej a ja ciagle nie wiem ile go bede potrzebowal na te 3 wymiany.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...