Skocz do zawartości

raben7

Nowy
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kalisz
  • Auto
    Subaru Legacy 4x4 symetrical 2.0 165kM

Ostatnie wizyty

291 wyświetleń profilu

Osiągnięcia raben7

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Witam ponownie. Właśnie zamówiłem zawór z pomiarem AA220 ale prawdopodobnie ten jeden nie wystarczy bo jeżeli AA230 jest nie szczelny to i tak od tyłu będzie się pojawiać ciśnienie od strony silnika i ten pierwszy będzie mierzyć bałagan, czytałem że ktoś w FORKU wymienił oba i miał spokój nawet z zamulaniem, a tłumaczył to tym że skroplona woda z obiegu wtórnego wpada do silnika i bałagani w spalaniu mieszanki. Idąc tym tropem zamówiłem oryginał w ASO i czekam, następny zamówię w przyszłym miesiącu. Jak wymienię to pochwalę się rezultatami. Ten błąd najbardziej uaktywnia się jesienią i zimą kiedy temp. jest w okolicach "0". Latem pojawia się jako niepotwierdzony i nie włącza CRUISE i ENGINE. Zaobserwowałem że kiedy coś się dzieje z tym układem to automat działa nie pewnie (może idzie to złą pracą silnika) i jak się podepnę programem to ten błąd jest i po skasowaniu faktycznie zdarza się że za pierwszym razem nie odpalę Legasia ale za drugim zawsze i jest w porządku. Po czyszczeniu przepustnicy minęła godzina zanim wrócił do poprawnej pracy silnika - ECU musiał się nauczyć od nowa położeń (oczywiście było też kasowanie błędów w ciągu tej godziny).
  2. Cześć wszystkim. Od pewnego czasu odnotowuję stuki w przednim zawieszeniu. Przygotowując się do naprawy kupiłem tylną tuleję gumowo metalową wahacza i zacząłem obserwować swoje zawieszenie no i okazało się, że ktoś już chyba wymieniał te tuleje bo z lewej strony jest ona założona chyba odwrotnie, a mianowicie chodzi o to, że ta tuleja nie jest symetryczna i z jednej strony jest wyższa a z drugiej niższa. Proszę was o podpowiedź jak prawidłowo powinna ona zostać zamontowana, z której strony mam prawidłowo. Może ktoś z Was jest w stanie mi podpowiedzieć jak prawidłowo powinna ona zostać wprasowana również jeżeli chodzi o jej kierunek względem wypełnienia gumą a kierunkiem jazdy.
  3. Witam ponownie. Panowie piszecie tutaj o EGR, sprawa dotyczy jednak zaworów wtórnego obiegu powietrza. Obwód ten jest załączany tylko przy odpalaniu zimnego silnika. Zawory są dwa a w jednym jest prawdopodobnie czujnik ciśnienia kontrolującego cały układ. Problem polega na tym że zawory mają "gumową" uszczelkę na około grzybka który podnosi się do góry i puszcza powietrze z pompy w momencie kiedy ona się włącza, gumy te są narażone na jednostronne gorące powietrze z kolektora wydechowego które to powoduje że guma się kruszy i nie trzyma szczelnie w gnieździe powstają przedmuchy. Prawdopodobnie wymiana jednego z zaworów nie dużo pomoże bo z drugiego zaworu uszkodzonego spaliny będą się dostawały od tyłu więc w grę wchodzi tylko wymiana obu zaworów. Nie ma sensu kupować używek bo one też są w jakimś stopniu uszkodzone lub bliskie uszkodzeniu. też jestem zdania że fabryki nie powinno się poprawiać i układy powinny działać tak jak producent przewidział. Ostatnio natknąłem się na ciekawe rozwiązanie tematu ale z moich schematów nie mogę odczytać w jakim zakresie i o jakich parametrach sygnał z czujnika zaworu rzędu 1 trafia do komputera pokładowego więc bez konkretnej analizy się trochę wstrzymam jeżeli ktoś ma ochotę przeanalizować propozycję kolegi joki199 z forum to poniżej namiar do opisu temat "zawór dodatkowego powietrza w 2,5 xt". A co do samego EGR to bym go nie ruszał bo to nie on jest przyczyną tego błędu. Jeżeli ktoś się zdecyduje na rozwiązanie to proszę o informację na forum. W załączeniu schemat z zaworami wtórnego obiegu powietrza E41 z czujnikiem a E40 goły tylko sam zawór.
  4. Disiaj trochę diagnozowałem ze znajomymi. Mamy przypuszczenie że pierwsza sonda lambda jest w jakiś sposób uszkodzona. Na komputerze pokazuje że cały czas jest podgrzewana (odczytane na podstawie płynącego prądu na podgrzewanie ponad 5A). Mam podejrzenie że ten błąd 2441 to wynik czego innego niż pokazują testery, że do jego wystawienia przyczyniają się inne warunki które interpretuje komputer. Jeszcze nie wiem co ale spróbuję wymienić tą sondę i poobserwuję. 11-05-2017r. Wymiana sondy nie naprawiła błędu P2441 ale mam już nową i coś wyeliminowane, działam dalej.
  5. Też się dobierałem do EGR ale nic tam nie znalazłem był czysty i pracuje poprawnie. W tej chwili zastanawiam się nad sondami lambda bo zdarza się że samochód do 2500 obr/min zachowuje się jakby nie miał mocy wymiana świec na nowe nie pomogła. Skasowanie błędów w ciemno kiedy ich nie ma pomaga i samochód dostaje nowe życie. Ciekawa sprawa bo mam dwa programy na androidzie przez BT i jedno urządzenie z kablem OBD2 chyba AUTEL MAXIDIAG i to z kablem dopiero pomaga. Nie jestem w stanie jednoznacznie zinterpretować problemu ale na Andridach pokazuje mi że sonda do pomiaru tlenu jest w statusie niezakończonym tak samo jak obieg paliwa. Na amerykańskiej stronie widziałem również jak klient wymieniał sitko w zbiorniku paliwa to przed pompą taka płaska kieszeń i też się zastanawiam czy u mnie nie ma bałaganu. Problem z mocą wiązałem u siebie z poziomem paliwa kiedy wskaźnik pokazywał poniżej połowy. Ale to za dużo niewiadomych a nie ma mi kto konkretnie podpowiedzieć bo w mojej okolicy brak fachowców od tej marki samochodu. Daj znać jak dojdziesz do czegoś ciekawego. Ja jestem w trakcie zakupowania klucza do sondy nie wiem kiedy je wymienię bo trochę kosztują. Gdzieś przeczytałem że ich żywotność to od 90 do 150 tyś km.
  6. Znowu pokazał się potwierdzony błąd P2441. Może ktoś pomoże: P2441 Secondary Air Injection System Switching Valve Stuck Closed Bank 1 Stan kodu usterki Kod usterki jest potwierdzony Stan silnika podczas wystąpienia usterek Dane natychmiastowe podczas kodu błędu: P2441 Stan obiegu paliwa 1: Zamknięta pętla Stan obiegu paliwa 2: Nieużywany Szacowane naładowanie: 10.6 % Temperatura płynu chłodzącego: 17 °C Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: -15.6 % Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: -2.3 % Ciśnienie kolektora dolotowego: 0.47 bar Prędkość obrotowa silnika: 1662 obr/min Prędkość pojazdu: 0 km/h Włącz zapłon: 20.0 ° Temperatura powietrza dolotowego: 6 °C Przepływ powietrza dolotowego: 12.95 g/s Położenie bezwzględne przepustnicy: 16.1 % Stan wtórnego obwodu dolotowego: Atmosfera/wył. Napięcie czujnika 02 droga 1 czujnik 2: 0.320 V Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1 czujnik 2: +0.0 % Czas miniony od uruchomienia silnika: 62 sekundy Polecenie EGR: 0.0 % Błąd polecenia EGR: 0.0 % Polecenie oczyszczania pary: 0.0 % Poziom paliwa: 62.4 % Ciśnienie barometryczne: 1.00 bar Napięcie modułu kontroli: 14.480 V Bezwzględne naładowanie silnika: 20.0 % Polecenie odpowiadające współczynnikowi paliwa/powietrza: 0.999 Położenie względne przepustnicy: 6.7 % Temperatura powietrza otoczenia: 6 °C Położenie bezwzględne przepustnicy gazu B: 16.5 % Położenie pedału gazu D: 21.6 % Położenie pedału gazu E: 23.1 % Polecenie siłownika przepustnicy gazu: 9.8 % Raport utworzony za pomocą oprogramowania EOBD Facile firmy Outils OBD Facile
  7. Dzisiaj wymieniłem akumulator na nowy zobaczę czy coś się poprawi, w programach można było znaleźć błędy zasilania poszczególnych układów co świadczyło o słabym AKU. Wiedziałem o tym od roku że jest słaby ale jak codziennie odpalałem SUBARU bez większych problemów to nie widziałem w tym problemu. Będę obserwował to dam znać. A czy któryś z kolegów wie do czego są rozpięte dwie wtyczki po lewej stronie za plastikową obudową przy nogach kierowcy (w nadkolu) koloru zielonego i białego?
  8. Wczoraj powtarzałem operację odgrzybiania, wymontowałem część układu z wiatrakiem. Doszedłem do wniosku że poprzednie problemy z temperaturą mogło spowodować zalanie czujnika w obudowie wentylatora. Jak spojrzy się od dołu obudowy wentylatora jest tam wtyczka dwupinowa w środkowej części, jak spojrzałem dokładnie to zauważyłem płytkę z czujnikiem od wewnętrznej strony obudowy.
  9. ..:: Świeżynka ::.. czy to znaczy że po wymianie zaworu na nowy problem zginął? Jeżeli tak to daj znać gdzie dokonałeś zakupu tego zaworu. U mnie wywaliło taki raport: P2441 Secondary Air Injection System Switching Valve Stuck Closed Bank 1 Stan kodu usterki Kod usterki jest potwierdzony Stan silnika podczas wystąpienia usterek Dane natychmiastowe podczas kodu błędu: P2441 Stan obiegu paliwa 1: Zamknięta pętla Stan obiegu paliwa 2: Nieużywany Szacowane naładowanie: 10.6 % Temperatura płynu chłodzącego: 17 °C Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: -21.1 % Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: +3.1 % Ciśnienie kolektora dolotowego: 0.49 bar Prędkość obrotowa silnika: 1625 obr/min Prędkość pojazdu: 0 km/h Włącz zapłon: 20.0 ° Temperatura powietrza dolotowego: 7 °C Przepływ powietrza dolotowego: 13.13 g/s Położenie bezwzględne przepustnicy: 16.1 % Stan wtórnego obwodu dolotowego: Atmosfera/wył. Napięcie czujnika 02 droga 1 czujnik 2: 0.320 V Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1 czujnik 2: +0.0 % Czas miniony od uruchomienia silnika: 62 sekundy Polecenie EGR: 0.0 % Błąd polecenia EGR: 0.0 % Polecenie oczyszczania pary: 0.0 % Poziom paliwa: 52.9 % Ciśnienie barometryczne: 1.01 bar Napięcie modułu kontroli: 14.560 V Bezwzględne naładowanie silnika: 20.4 % Polecenie odpowiadające współczynnikowi paliwa/powietrza: 0.999 Położenie względne przepustnicy: 6.7 % Temperatura powietrza otoczenia: 6 °C Położenie bezwzględne przepustnicy gazu B: 16.5 % Położenie pedału gazu D: 21.6 % Położenie pedału gazu E: 23.1 % Polecenie siłownika przepustnicy gazu: 9.8 % Czy ktoś potrafi coś w tym temacie powiedzieć? Ciekawe jest że błąd wywaliło po 62 sek od uruchomienia teoretycznie wtedy kiedy ta pompa wtórnego powietrza powinna się wyłączyć.
  10. Witam wszystkich. Ja w swoim SUBARU Legacy kombi rok 2007 próbowałem odgrzybić klimę. Doszedłem preparatem (pianką) do parownika z każdej strony, dodatkowo żeby było pewniej wpuściłem do kanałów przez kratki. Godzinę po operacji temperatura zewnętrzna zaczęła rosnąć aż w końcu pokazały się dwie kreski - w tym momencie klima nie działała przez brak odczytu temperatury zewnętrznej. W między czasie łudziłem się że może przypadkiem padł czyjnik zewnętrzny po wymianie przed chłodnicą nic nie dało. Trwało to trzy dni i po odpaleniu 3 dnia układ zaczął mierzyć poprawnie temperaturę zewnętrzną a układ klimatyzacji zacżął działać poprawnie. Latem było w porządku lecz teraz zaczyna mi znowu przeszkadzać zapach. Czy ktoś próbował wyczyścić mechanicznie parownik w jakiś sposób którym nie trzeba demontować parownika z układu, czy da się rozebrać plastikowe tunele wokól parownika bez jego demontowania. Proszę o informację czy ktoś z was też miał kłopoty z pomiarem temtep ratury po próbach odgrzybiania. Ktoś mnie poinformował że powinienem zastosować środek który zamienia się w alkohol a nie w wodę.
  11. Witam ponownie. Co do przekaźników to przerabiałem temat i nic nie pomogło. Ostatnio bawię się programem EOBD Facile i on pokazuje od czasu do czasu że jakieś ciśnienie jest przekroczone w stosuku do tego które zadał prducent czujnik nr 177 w układzie powietrza wtórnego. Z tego co się dowiedziałem to ten zawór AA220 dokonuje pomiaru ciśnienia w układzie dodatkowego powietrza. Zastanawiam się czy to właśnie nie jest powodem wystawiania błędu P2441. Według mnie ważne jest zrozumienie zamiaru producenta i algorytmu pracy tego układu. Być może któryś element spóźnia się lub wystawia coś za wcześnie do komputera. Coraz bardziej zastanawiam się nad zakupem nowego zaworu AA220, tylko brakuje mi informacji czy ktoś z kolegów walczył z tym problemem i wymiana zaworu pomogła. Wszystko co można znaleźć to spekulacje lub informacje o pominięciu układu w samej jednostce sterującej poprzez wyrzucenie kilku linijek oprogramowania. Mnie osobiście interesuje pokonanie tego błędu poprzez naprawę układu który producent w jakimś celu zaprojektował. Być może jest tak że komputer musi zobaczyć ciśnienie powietrza żeby otworzyć zawory a pompa leciwa nie daje rady. Gdyby koledzy mieli jakieś ciekawe informacje w tym temacie to proszę o podzielenie się.
  12. Witam serdecznie. Jestem nowy na forum i też mam problem z błędem p2441 (autocom). Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc w usunięciu tego problemu to proszę o podpowiedź. Prawdopodobnie jest to coś z obiegiem powietrza wtórnego. Załącza się to w momencie odpalania zimnego silnika. Są dwa zawory AA220 który już wymieniłem i AA230 który jest bez dodatkowych przewodzików i jeszcze nie podmieniałem. Istnieje prawdopodobieństwo że ten AA220 zakupiłem uszkodzony na znanym portalu aukcyjny. lecz nie wiem jak sprawdzić część czujnika odpowiedzialną za przesyłanie informacji do komputera. Jeżeli ktoś zna temat to proszę o informację w którym kierunku iść w poszukiwaniach powodu błędu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...