Skocz do zawartości

Mikebambo

Nowy
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Mikebambo

  • Urodziny 18.03.1992

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Gdynia
  • Auto
    Subaru outback 2013, cvt 2l diesel
  • Zainteresowania
    Instalacje sanitarne, OZE, kalistenika, zwierzęta

Ostatnie wizyty

99 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Mikebambo

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

5

Reputacja

  1. Cześć, Na wstępie zaznaczam, że wiem z jak problematyczną jednostkę się borykam, ale liczę na jakieś wskazówki. Użytkuję model outback 2013 z cvt w dieslu. Generalnie jestem z samochodu zadowolonym, ale od grudnia ubiegłego roku zaczyna ciągnąć mnie za kieszeń. Jestem już po próbie czyszczenia a następnie usunięciu dpf'a (3k). Miesiąc później zaczęła ślizgać się skrzynia (10k). I tak inwestuje w samochód warty niespecjalnie dużo. Serwis olejowy zawsze w ASO. Wiem, że temat smrodu powinien jasno wskazywać na brak dpfu, ale ostry smród spalin czuć było już od dłuższego czasu jeszcze przed demontażem. Znam kilka samochodów pozbawionych filtra i ich wyziewy z tłumika tak nie kują po oczach. Obroty nie falują, samochód przyspiesza normalnie. Myślałem czy może np egr jakoś źle miesza spaliny. Rozważałem też samodzielny demontaż kolektora i egr'u żeby to wszystko wyczyścić. A może wtryskiwacze ? Kolejna sprawa to drżenie samochodu na postoju - to występuje już od początku, od zakupu. Nie jest to mocne drżenie, ale jednak. Słyszałem, że ten typ tak ma, ale również, że takie rzeczy odbywają się podczas kalibracji. Tankuje też paliwa 'premium' i ktoś kiedyś powiedział, że to może być przyczyna. Chcę pozbawić samochód wad i dalej je użytkować. Z auta na codziennie korzysta żona i musi być sprawne. Z góry dziękuję za jakieś wskazówki
  2. Też pomyślałem o wodzie, ale wszędzie jest sucho (tzn w dostępnych okiem miejscach). Problem rozwiązalo odłączenie aku, ale przyczyna nie jest mi znana. Mam nadzieję, że problem się nie powtórzy. Posiadam wtyczkę Bluetooth jako złącze komputera i aplikacje car scaner I wyskoczyły mi takie pozycje. Był też komunikat 'light and rain sensor', błędy usunąłem.
  3. Witam, Jak w temacie, straszna lipa bo pisk trwa cały czas. Załączam filmik, dodam, że zaczęło się w trakcie jazdy. VID_20220130_150117.mp4
  4. Hey, Chciałem tylko poinformować, że klekotanie prawie ucichło. Wydaje mi się, że nieźle znosi paliwo ze stacji lotos (to szlachetniejsze). Dodatkowo co drugie tankowanie dolewam czyścików do wtryskiwaczy. Pozdrawiam
  5. Poszedłem na łatwiznę i zakupiłem zewnętrzny zestaw głośnomówiący. Próbowałem wszystkiego już i padło na to jabra drive. Dziękuję za zainteresowanie tematem
  6. Subaru outback 2013, 2l diesel cvt
  7. Właśnie byłem zaskoczony jaki tragiczny jest w obsłudze ten system. Nawet zgłosiłem to w ASO podczas przeglądu, ale 'zapomnieli' to sprawdzic. A czy jest wśród nas ktoś, kto montował tablet z alliexpress ? Czy działa wtedy wszystko jak należy ? Muzyczka, rozmowy, kamera ?
  8. Auto mam od niedawna. A to jest problem do rozwiązania jakaś aktualizacja ? Tylko w Subaru mam ten problem. Czy jestem skazany na zakup dodatkowego systemu głośnomówiącego ? Pozdrawiam
  9. Witam, Mam pytanie odnośnie łącznosci samochodu z telefonem. Otóż pomijajac fakt jakie jest to nieintuicyjne (outback 2013), działa u mnie tylko odtwarzanie muzyki. Podczas przychodzących połączeń utwory pauzują, ale nie można prowadzić rozmowy poprzez system audio. Co zauważyłem z pozycji telefonu Sparujac się z samochodami służbowymi w pozycji łączności mogę zaznaczyć wiele opcji, a w przypadku Subaru tylko dwie i nie ma tam mowy o rozmowach. Czy jest to wina systemu Android w telefonie czy coś robię nie tak ? Dziękuję za pomoc pozdrawiam Michał
  10. Dziękuję za wypowiedzenie się w temacie Dobrze się czyta takie komentarze, bo rozważałem czy go nie sprzedawać, ale jak przeglądałem co oferuje rynek w tej kategorii aut, to nic nie znajdę. Ew volvo xc70, ale są droższe. Przyszłościowo jak już nas elektryki nie wciągną to kolejnym autem będzie na pewno cos z dużym wolnossakiem Póki co subaru jest świetne. Pozdrawiam
  11. Witajcie, Od kilku tygodni jestem posiadaczem outback'a 2013 cvt 2l diesel. Nie wtajemniczajac sie wczesniej w bolaczki jednostki zakupilem samochod i teraz sie doksztalcam. Poki co jestem b zadowolony i dobrej mysli, ale chcialbym jak najlepiej dbac o samochod i pytania do uzytkownikow : 1. Jaki olej i jak czesto zmieniac ? Plukac ? Dolewac czegos dodatkowo, ponoc jakies siarczki sa zalecane. Aktualnie wymienilem filtr i olej w ASO. Planuje wymieniac co max 10tys km. 2 .Dodatki do paliwa w celu eliminacji zabrudzen ukladu paliwowego i wtryskiwaczy. Stosujecie ? Jak tak to jakie najlepiej. Mam objaw, ze po odpaleniu przez pierwszych kilka minut przy predkosci obrotowej 1500-2000 klekocza glosniej, pozniej milkna. Doczytalem, ze to normalne, ale wole na wszystko dmuchac. Podczas jazd przed kupnem zupelnie nie zwracalem na to uwagii. 3. Na postoju po oparciu glowy o zaglowek czuje drgania, na siedzeniu pasazera tego nie czuc. Czy to czegos objaw ? 4. Jakies dodatkowe porady ? Samochod garazuje, po uruchomieniu pilnuje zeby temp silnika wzrosla, tankuje tylko paliwa premium. 5. Czy na terenie 3miasta warto zagladac jedynie do ASO czy jeszcze gdzies ktos ma pojecie o tej jednostce ? Pozdrawiam Michał
  12. No wlasnie postapilem troche wbrew swoim przekonaniom. Nigdy wczesniej nie widzialem sie w diesel'u. Zawsze chcialem miec subaru i trafil sie ten bo tak jak piszecie caloksztalt robi dobre wrazenie. Poki co pouzytkuje go minimum pol roku i zobaczymy jak bedzie. Po wypowiedziach i raportach wychodzi na to, ze faktycznie te roczniki sa solidniejsze. Jezeli chodzi o uzytkowanie auta przez poprzedniego wlasciciela to nie mam obaw. Mysle, ze bede zadowolony. Odnosnie dalekich tras zawsze wykupuje ubezpieczenie
  13. Karas, moze zle wybrzmialo co napisalem. Zaczalem sie interesowac jednostka dopiero PO zakupie. Wiem, ze to malo odpowiedzialne, ale kojarzylem logo samochodu subaru z oznaczeniem 'diesel' z tylu na klapie i nie przypuszczalem, ze byly one awaryjne, bo duzo tego jezdzi. Wlasciciel rowniez mnie uprzedzal podczas ogledzin, ze moge sie spotkac z nieprzychylnymi informacjami o diesel boxer, ale zapewnial, ze w przypadku tego rocznika ze skrzynia cvt nie musze sie martwic. Panstwo byli bardzo wiarygodni a samochod naprawde wyglada i jezdzi jak nowy. Wiec podjelismy decyzje o zakupie. Dwa dni pozniej nawet zdecydiwalismy sie na trase Gdynia-Zakopane i bylo elegancko. Odnosnie oleju to zastosowano ten z ASO, takze mysle, ze chyba odpowiedni. Paliwo, tak jak wspomnialem, leje tylko premium. Srednie spalanie wychodzi poki co 8.5l, jestem zadowolony. Generalnie jestem bardzo zadowolony, samochod jest dynamiczny, fajnie sie prowadzi, jest w bogatej opcji. Jedyny jeszcze mankament jaki zauwazylem to na postoju jak opieram glowe o zaglowek to czuje trzesienie oraz pomimo polaczonego telefonu z samochodem nie moge prowadzic rozmow (muzyka dziala bez problemu). Dziekuje za zainteresowanie tematem i pozdrawiam
  14. Witam Wszystkich, Nazywam się Michał i od ponad miesiąca jestem (poki co) szczesliwym uzytkownikiem subaru outback rok 2013/rej 2014, 2l diesel, przebieg 195tys, bezwypadkowy, cvt, prawie caly czas serwis w ASO. Wstępnie : Wymagania co do samochodu podczas poszukiwan byly jasne - automat, 4x4, przestronny, do 45tys zł. Bylismy z zona juz prawie zdecydowani na forestera 2006 rok, xt po remoncie silnika, ale dzien przed planowanym kupne trafil sie outback. Samochod bardzo zadbany, odrobine drozszy od forstera, ale znacznie mlodszy. Szybko zdecydowalismy sie na zakup. Wlasciciel uprzedzal, ze diesel subaru ma slabe opinie, ale w tym egzemplarzu silnik byl juz po modyfikacjach i nie ma z nim problemu. Zaraz po zakupie zglosilem sie do serwisu zajmujacego sie stricte subaru i tam Pan bardzo mnie nastraszyl, ze tak czy inaczej silnik z czasem zawiedzie... Troche mnie to zmartwilo i zglosilem sie do ASO w Gdansku na przeglad i wymiane oleju. Zostal wymieniony olej oraz samochod dostal bardzo dobra ocene stanu mechanicznego. Samochod parkuje w garazu, takze nie jest narazony na zimny rozruch. Po odpaleniu jest traktowany lagodnie do czasu osiagniecia wyzszych temperatur. Tankuje wylacznie paliwa premium i raz dolalem do zbiornika srodek do czyszczenia nagarów. Zauwazylem niestety pewien defekt, ktory bardzo mnie niepokoi i drazni, otoz podczas spokojnej jazdy w zakresie 1500-2000 obrotow sluchac klekotanie. Nie ma spadkow mocy czy falowania obrotów. Slyszalny jest po prostu klekot/grzechot. Po kilku minutach jazdy, czyli przypuszczam, ze jak sinik sie nagrzeje, dzwiek slabnie lub jest nieslyszalny. Gdzies znalazlem jakies dyskusje na innych forach, ze pewni uzytkownicy mieli podobne sytuacje, gdzie zglaszali to nawet w ASO. Odpowiedz byla zwykle, ze ten typ tak ma. Czy faktycznie nie ma sie czym niepokoic ? Opinie sa rozne a ja zamiast cieszyc sie zakupem caly czas zastanwiam sie czy nie popelnilem bledu. Czytalem jak kosztowne sa naprawy tego silnika. Z gory dziekuje za wszelkie odowiedzi, moze sa jakies wskazowki czy sposoby aby utrzymac sinik w dobrej kondycji i cieszyc sie bezwaryjnym samochodem. Pozdrawiam Michal
×
×
  • Dodaj nową pozycję...