Skocz do zawartości

GUEST

Nowy
  • Zawartość

    30
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O GUEST

  • Tytuł
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Auto
    STI PPP

Ostatnie wizyty

259 wyświetleń profilu
  1. GUEST

    VIAKEN + FreeSSM - problem z połączeniem

    Spróbuj połączenia z wyłączoną zaporą windows i innymi jeżeli są.
  2. GUEST

    Trzęsie po wymianie sprzęgła

    Jeżeli to nie sprzęgło to Gustaf dobrze prawi - skontrolować mocowanie / poduszek skrzyni i silnika oraz tylnego dyfra. Przede wszystkim odszukać co tłucze tak wydaje się wyraziście na przesłanym filmie. Tylko, że wracając do początku historii problem z szarpaniem miał być tylko przy ruszaniu i podczas jazdy w korku a na wyższych biegach o.k. Mam wrażenie, że to jakaś pierdoła i wystarczy jak zerknie na to doświadczony mechanik ale nie .... przez internet ....
  3. GUEST

    Trzęsie po wymianie sprzęgła

    Dźwięk niesie się chyba po obudowie sprzęgła. Ale ewidentnie coś w coś uderza. Wsadź kogoś za ster niech naciska i zwalnia pedał sprzegła (bardzo wolno) a sam obserwuj łapę sprzęgła. Jeżeli będą "szarpnięcia" to jednak blokuje i zamiast płynnie pracować robi to skokowo i wtedy te "uderzenia". Inna teoria jaka mi przychodzi do głowy to uszkodzone słoneczko w docisku (czasem zanim trafi się na miejsce ciężką skrzynią przy wkladaniu w warunkach spartańskich zdarza się przywalić wałkiem sprzęgłowym w słoneczko .....). Z tym ASO to ja całkiem poważnie. Nie znam ceny ale byłem kilka lat temu w ASO Mikołów z własnymi klockami hamulcowymi celem wymiany w posiadanym wtedy WRX i byłem bardzo mocno zaskoczony relatywnie niską ceną. Masz gwarancję i gdyby im się zdarzyło coś takiego jak teraz Tobie to po prostu oddałbyś kluczyki i odjechał zastępczym a tak ... ponowny zrzut skrzyni czego nie zazdroszczę bo sam to przerabiałem przy "standardowym" padnięciu skrzyni 5MT.
  4. GUEST

    Trzęsie po wymianie sprzęgła

    Dokładnie na tych ośmiu śrubach może być takie przekoszenie, które spowoduje powstanie naprężeń na wałku sprzęgłowym. Pozornie wszystko o.k. bo "dało się zmontować" więc jest o.k. - po jakimś czasie lament, że łożyska padają. Tak więc tulejki muszą być dwie i basta. W tym konkretnym przypadku nie to jest jednak źródłem problemu. Ale może także nie jest nim zużycie zamachu. Wracając do zdjęcia tarcz, wieloklin na starej wygląda co najmniej na mocno zanieczyszczony jak nie skorodowany. Czy wieloklin na wałku sprzęgłowym został wyczyszczony, sprawdzony, nasmarowany ? (tak to nie pomyłka: nasmarowany). Sugerowałbym sprawdzenie czy nowa tarcza nie zacina się na wałku sprzęgłowym w fazie docisku do zamachu. Jeżeli tak to szukać dlaczego (problem na wieloklinie ale może jak pisałem wyżej łapa która w subaru lubi stwarzać problemy, wysprzęglik). Generalnie to akurat na tym forum należałoby zacząć od stwierdzenia: jedź do kogoś kto TO ogarnia czyli do ASO.
  5. GUEST

    Trzęsie po wymianie sprzęgła

    Może to jakiś problem z łapą sprzęgła (krzywa ?), wysprzęglikiem (przycina ?). Drugi kołek centrujący skrzynię z silnikiem należy oczywiście uzupełnić bo na jednym nie ma gwarancji współosiowości. Kto wie, może i to jest przyczyną drgań. Piszesz też, że szarpanie przy ruszaniu występowało też na starym sprzęgle (przy ślizgajacej się tarczy). Skrzynia-silnik były już na jednym kołku przed wymianą na nowe sprzęglo ? Wałek skrzyni nie miał bicia ? Nie ma co dywagować tylko zrzucać niestety skrzynię ponownie i sprawdzać ... p.s. ze zdjecia starej tarczy z takiej perspekrywy z jakiej zostało zrobione nie jestem taki pewien jak przedmówca nierównego zużycia ale pomierzyć można - wtedy będzie to już trop ...
  6. GUEST

    Trzęsie po wymianie sprzęgła

    Nie wiem czy taki błąd montażu jest możliwy w Twoim samochodzie ale przychodzi mi na myśl odwrotnie zamontowana tarcza.
  7. GUEST

    Trzęsie po wymianie sprzęgła

    Będzie wdzięczność za posta ale nie zwalnia to z tego aby czytać co napisał autor wątku
  8. GUEST

    Trzęsie po wymianie sprzęgła

  9. GUEST

    Jak sonda do Imprezy STI 2.0

    ECU wyświetla P0130 kiedy odczyt napięcia z sondy lambda ma zbyt niskie napięcie. Teoretycznie może być przerwa na kablach/brak styku na wtyczce ale jeżeli nie było grzebane nic to jest to bardzo mało prawdopodobne. Stary samochód = stara sonda lambda (której żywotność określa się zresztą na poziome 100 000 km przebiegu). Wymienić na oryginał, nie oszczędzać. Jeżeli błąd wyświetla się sporadycznie a sonda okaże się sprawna to znalezienie przyczyny może nastręczyć sporo problemów. Bo przyczynami mogą być na przykład nieszczelności w wydechu albo zużycie silnika (tak w skrócie). Wiedząc jak i mając czym, można sondę trochę podiagnozować ale jeżeli ktoś pyta co oznacza taki błąd to najlepsza dla niego rada: jedź do wyspecjalizowanego serwisu.
  10. GUEST

    Jak sonda do Imprezy STI 2.0

    W uzupełnieniu nowego obrazka (jak najbardziej prawidłowego w odniesieniu do PIERWSZEJ sondy) dodam krótki opis dostępu: odkręcić koło PP, odkręcić "trójkątny" kawałek plastiku czy gumy od strony wnęki koła i .... zaczyna się zabawa z odkręceniem sondy ale to już zupelnie inna historia ....
  11. GUEST

    Jak sonda do Imprezy STI 2.0

    W pytaniu postawionym w pierwszym poście tego wątku jest odpowiedź na pytanie postawione dwa posty wyżej niż niniejszy a między niniejszym a tymże właśnie jest post ze zdjęciem, które po opisie sadząc pokazuje pierwszą sondę wkręconą w miejsce drugiej
  12. GUEST

    Biale z nieba leci!

    Świeradów Zdrój.
  13. GUEST

    [Katowice] Śląskie spotkania

    Spaśne starziki jak ja jeżdżą wolno a z Szanowną Małżonką na pokładzie to już zupełnie - dlatego mimo starań dotarłem dopiero na sam koniec Pozdrawiam obecnych w czasie mojej obecności. Tomasz_555 => poklikałem w necie i przypomniało mi się, że warsztat o którym rozmawialiśmy nie znajduje się już w Bytomiu. Został przeniesiony w oklice Krakowa. Jaki ? to już nie piszę bo zaraz mnie tu zbanują ......
  14. GUEST

    ECU Data Monitor (ECUTEK) - Sti (pomoc)

    Aż jutro podjadę do Urzędu Miejskiego sprawdzić czy a jeżeli tak to od kiedy włączono GLIWICE do UK ☺ Zdjęcia są z internetu ... Pozdro
  15. GUEST

    ECU Data Monitor (ECUTEK) - Sti (pomoc)

    W dzisiejszych czasach coraz mniej się ludziom chce a tu proszę: napisał że zrobi zdjęcia i wstawi no i są. Brawo i dziękuję. Noszę się z zamiarem podłączenia dodatkowych czujników u siebie i bardzo cenię sobie te informacje. Znalezione w sieci materiały: http://www.scoobynet.com/scoobynet-general-1/1028491-psi3-data-monitor-wiring.html Na tej podstawie z tego co widzę na wyżej zamieszczonych zdjęciach (jeżeli dobrze rozumuję) masz podpiętą wiązkę do dwóch dodatkowych czujników: - czujnika temperatury oleju (PIN10), - ciśnienie oleju (PIN11) PIN5 i 6 to zasilanie Piszę "wiązkę" bo nie koniecznie musisz mieć obydwa czujniki. Gdzieś wyczytałem, że standardowa wiązka (akurat czytałem o DEFI) jest przygotowana od razu pod obydwa czujniki temp. i ciśnienia oleju. Poniżej diagramy "ściągnięte" z linku podanego wyżej (mogą się komuś przydać jeżeli wygaśnie link) Przy czym trzeba zwrócić uwagę na modele którego dokumenty dotyczą czyli: S1001, S1002, S1003 oraz S1004. Załączam user manual do: MODELS E1001, E1003, E1004 FOR SUBARU VEHICLES FITTED WITH 16 PIN OBD CONNECTOR 1999. Delta-dash-in-car-kit-manual.pdf
×