Skocz do zawartości

gorion

Użytkownik
  • Zawartość

    887
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O gorion

  • Tytuł
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Subaru II SG 2.5XT automat '06, poprzednio SG 2.0 '08 też automat.

Ostatnie wizyty

1075 wyświetleń profilu
  1. gorion

    Alusy oryginalne poszukiwane dane

    Pewnie chodzi o 28111SA130 . Dawno, dawno temu gdy księgowi jeszcze nie do końca opanowali projekt pt Forester wsadzali je nawet jako zapas do bagażnika. Niewiarygodna rozrzutność z dzisiejszego punktu widzenia. Miałem z nimi epicką przygodę, gdyż udało mi się własnie w ten sposób skompletować niedrogo 4 nówki. Z tego powodu masz szanse dość niedrogo coś znaleźć na rynku. W nowszych Foresterach trochę je zmienili gdyż mają polerowany rant więc trzeba zwracać uwagę (też mam taką...jako zapas ). Moim zdaniem genialnie pasuje do Forestera SG i choć szukałem innych aftermarketów to nic nie udało mi się znaleźć lepszego...uprzedzając komentarze: to co fajnie wygląda na Imprezie wcale nie musi wyglądać OK na Foresterze.
  2. W poprzedniej konfiguracji skrzyni to chłodzenie nie przeszkadzało Nie było też wspomniane o błędzie AT OIL TEMP a załącza się on znacznie wcześniej niż ten olej miałby się tam zagotować i dymić przez bagnet. Myślę że kluczowa jest informacja o braku mocy - wietrze niestety spore problemy, ale raczej gdzie indziej. Obym się mylił, ale na szczęście przy diagnozach przez internet to dość często się zdarza Mimo wszystko sprawdził bym poziom wszystkich płynów a zwłaszcza oleju w skrzyni, może coś się rozszczelniło przy swapie. Mogli przy tym też nakapać coś w komorze silnika i stad ten dym...możliwości jest wiele.
  3. Tyle tylko że tą chłodniczkę już masz zintegrowaną w chłodnicy, więc co on planuje zrobić? Poza tym tak jak już pisałem wersje amerykańskie nie miały nawet jej gdyż przydaje się ona tylko w szczególnych przypadkach.
  4. gorion

    Alarm X-SAFE XS02MDS CAN - ryglowanie drzwi po ruszeniu

    Przyłączam się do powyższego. Interesuje mnie zwłaszcza jak włączyć auto-ryglowanie i czy konieczny jest do tego dedykowany programator od producenta.
  5. A zorientowałeś się co dymi pod maską, bo to w każdym przypadku nie jest normalne. Jakie są wtedy obroty silnika, temperatura itp. ECU jest ze starego silnika czy było przeszczepione?
  6. Było coś na co trzeba uważać przy przeszczepie silnika z manuala do AT, niestety nie pamiętam tego ale na 100% to nie chłodniczką.
  7. Ale chłodzenie skrzyni AT jest zintegrowane z chłodnicą - też była wymieniana? Zresztą pewnie to nie to, w Stanach jeżdżą fabrycznie bez niej w tych modelach.
  8. gorion

    Forester - SZYBKIE PYTANIE

    Raczej wirnik albo jego łożyskowanie lub coś się tam dostało. Nie masz bąbli w zbiorniczku podczas kręcenia kierownicą?
  9. gorion

    Forester - SZYBKIE PYTANIE

    Sprawdziłbym jeszcze pasek osprzętu albo napinacz/lozysko, może mają dosyć albo pasek się ślizga. Jeśli to jest w porządku to oddałbym tą pompę tam gdzie ją robili. Z pompami w Subaru jest problem z ich uszczelnieniem, ich rozebranie wiąże się z uszkodzeniem fabrycznej uszczelki naniesionej jako powłoka i tego już się nie naprawi. Choć nie oznacza to że pompa nie będzie działa, przynajmniej na początku. Dlatego trzeba o nią chuchać i dmuchać, bacznie obserwować magiel który w Forkach lubi cieknąć aby jej np: nie zatrzeć.
  10. gorion

    Forester - SZYBKIE PYTANIE

    Ale coś więcej się dzieje czy tylko to grzechotanie? Zdajesz sobie sprawę, że pompy w Subaru się nie regeneruje? Tzn można, ale na krótką metę.
  11. gorion

    Blacharka Forester SG

    OBK, Legacy czy Impreza nie wypada pod tym względem wcale lepiej od Forka. Wszystko zależy od danego egzemplarza, nie ma też reguły że każda Forestera zje ruda.
  12. gorion

    Spięty napęd forester AT my04

    Tak, w sumie nie jest to jakaś bardzo kosztowna usterka ale jest jeden duży problem: dostępność używanego sprawnego solenoidu (z US nie pasują do EU i odwrotnie).
  13. gorion

    Spięty napęd forester AT my04

    Sprawdz objawy charakterystyczne dla Torque Bind, z uwagi na rodzaj skrzyni więcej informacji znajdziesz na amerykańskich forach (lub youtubie). Niekoniecznie musi być akurat to ale dość często się zdarza w hydraulicznych skrzyniach w Subaru.
  14. gorion

    Blacharka Forester SG

    Bez ocynku. Jest jakaś japońska hiper-nowoczesna technologia antykorozyjna, która jak widać działa "wyśmienicie" ...pewnie nasze warunki klimatyczne są zacofane i nie mogą się do niej dostosować
  15. gorion

    Blacharka Forester SG

    W naszym klimacie najlepiej sprawdza się klasyczny ocynk a że w Subaru go brak to niestety efekty w naszych bolidach widać. Mazdy są raczej porównywalne choć nie wiem czy to dla nas duże pocieszenie
×